ADSL via Lucent Win Modem mogelijk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bodeltje

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2001
Hallo allemaal,
Ik heb nog een oude laptop staan en wil deze in orde maken voor mijn dochter. Er staat inmiddels Windows XP op, maar nu: hoe krijg ik hier internetverbinding mee ? Er zit een Lucent Win Modem in, met een kleine stekker opening. De draad die ik hierop wil aansluiten vanuit mijn experia box heeft echter een breed stekkertje. Nu heb ik wel draden met smalle stekkertjes, maar kan die dan in mijn experia box ? en zo ja waarin ?
Hoop dat het probleem een beetje duidelijk is.

Nee, dat gaat niet, dat is een 'echt telefoonmodem' en geen netwerkkaart.
Afhankelijk van welke aansluitingen er op de laptop zitten zijn er natuurlijk wel oplossingen te verzinnen.

[edit]Wat is het merk en type van de laptop? [/edit]

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
Het is een Packerd Bell, Easy One.

Helaas, dus geen standaard netwerk kaart in de laptop (toevallig ook niet een losse "NEC USB Port Bar" bij aanwezig? Die werd als optie geleverd bij de 'easyone's' uit die tijd)

De meest eenvoudige oplossing lijkt mij een losse USB Wlan (wifi) adapter, als het goed is heeft de Eperia box de beschikking over draadloos internet en kun je daarmee dan eenvoudig een verbinding maken met de laptop.

Nee, die losse port bar heb ik niet.
Helaas gaat dus zo dus niet lukken, maar die tip van de losse wifi adapter is de moeite waard :thumb:
Heel erg bedank voor je hulp !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan