adsl voor meerdere computers!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulMolenaar

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2003
Ik wilde graag wat weten over ADSL op meerdere computers. We hebben nu nog geen ADSL maar we willen het misschien wel, maar we weten niet precies wat je dan allemaal nodig hebt, als we het doen dan moeten er 3 pc's op worden aangesloten, nu hebben we ISDN, daardoor 2 telefoonlijen, maar het internet mag er maar 1 gebruiken, ook als alle computers online zijn!!!

Ik heb gehoord dat er dan in elke computer een ethernetkaart moet zitten en dat deze met een kabel worden aangesloten op een ADSL modem, vanaf de modem loopt er een kabeltje naar een splitter? en die wordt aangesloten op een telefoonlijn.

Is dit juist of zijn er betere manieren, of moet het helemaal anders? Klopt het dus dat je alleen maar voor elke pc een ethernetkaart nodig hebt + een ADSL modem + een splitter?

Ik hoop dat iemand me meer duidelijkheid kan geven, ik heb ook al op internet gezocht maar kon niet zo heel veel vinden!

Trouwens heb je dan met die modem en splitter ook gelijk een netwerk? Of moet je dan weer met een router ofzo werken?

Alvast bedankt

PM

Deze site maakt wel het één en ander duidelijk denk ik.
http://www.weethet.nl/dutch/welcome.php op de site klik je links op internet. Hier wordt ook het netwerk maken uitgelegd. Als je voor de keuze staat welk modem je moet nemen, neem dan een ethernetmodem.
Met een modem en een splitter heb je nog geen netwerk.

Als je een ethernetmodem (modem en rouer in 1) + switch kan je op alle pc's internetten. Je hebt dan nog geen thuisnetwerk, die zul je zelf even moeten installeren op alle pc's.

Je hbet 3 netwerkkaartjes nodig: voor elke pc 1.

wat installeren?

Als ik die ethernetkaarten heb ingebouwd wat moet ik dan installeren voor een netwerk?

Kan ik dan ook spellen over het netwerk spelen?

Ik had trouwens ook nog een vraag over draadloos internetten. Als je een Multi PC modem router + switch + draadloos koopt moet je ook draadloze ethernetkaarten hebben, weten je misschien welke en wat ze kosten?

ALs het draadloos is houdt het dan in dat je alleen een kaart in je computer moet stoppen en de modem met een splitter op de telefoonlijn aansluit? Zo ja, is het dan nog wel even snel?

Kijk voor het delen van internet even naar deze handleiding van Steve.

Je hoeft geen netwerk te installeren, maar de computers op de juiste manieren configureren! Lees hiervoor deze handleiding eens.

je hebt dan idd draadloze netwerkkaarten nodig. je hebt ze al vanaf ongeveer € 30 p/st. Let op dat je 2 snelheden hebt tegenwoordig voor draadloos. 11Mbit en 54Mbit. Als je ook wilt gamen en met een beetje vlotte snelheid grotere bestanden kunnen verplaatsen over het netwerk dan kan ik je zeker de 54Mbit versie aanraden. Heb je al een degelijk (100Mbit) UTP netwerk liggen dan zou ik dat lekker zo houden als ik jou was!:thumb:

Verder raad ik je aan de zoekfunctie van helpmij eens te gebruiken, het zal je verbazen hoeveel mensen deze zelfde vraag al eens gesteld hebben:D

succes;)

Laatst bewerkt:
Kheb nog geen netwerk nu, maar ik wilde weten of ik automatisch een netwerk had wanneer ik ADSL op meerdere computers zette!

Wie weet hoe het wel werkt met draadloos ADSL?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan