adsl vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mentgeak

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Berichten
54
Hallo,

Ik moest vandaag bij een vriend van me zijn oude router vervangen.
Ze hebben nu een ADSL modem met daarachter een asus router, omdat deze router oud is, willen ze graag een nieuwe router zodat ze wat meer snelheid hebben en meer bereik in huis.
Maar die nieuwe krijg ik niet goed geïnstalleerd, en zodra ik die oude router terug plaats zodat ze weer internet hebben, en alles standaard instel, dus geen beveiliging etc krijg ik alleen verbinding op de laptop, en op de andere 2 desktops niet.

Moet ik iets aparts instellen omdat het hier om ADSL gaat, ik heb hier namelijk geen ervaring mee.
Welke type verbinding moet ik kiezen als de router erom vraagt na het resetten, cable, poa?
 
ligt er een beetje aan bij welke provider je zit
maar meestal moet je idd PPOA kiezen en vpi en vci ook goed instellen

bv: kpn ppoa vpi:8 vci:48 vc mux

welke provider gaat het hier om?
 
De nieuwe router zal niet de snelheid gaan verhogen,dat heeft met je up en download te maken die bij abbo hoort.Ik weet niet of ze een nieuw modem hebben gekocht maar een all in one zou dan een optie zijn dus modem-router-accespoint in een.

De instelling is idd afhankelijk van provider en netwerk.
 
Het is toch wel zo dat de range van de netwerk beter word met een N type router als een G type.
Moet ik ook iets van een andere channel kiezen ofzo?
Provider is Demon.
 
Ik kreeg bij het terug zetten van de oude asus router, wel internet op 1 laptop (erg langzaam), maar op de andere pc's niet. Waar zou dit aan kunne liggen?
Ik kan het netwerk wel zien, maar kan er geen verbinding mee krijgen, zit niet eens een wachtwoord op het netwerk, dus zou gewoon moeten werken
 
ligt er een beetje aan bij welke provider je zit
maar meestal moet je idd PPOA kiezen en vpi en vci ook goed instellen

bv: kpn ppoa vpi:8 vci:48 vc mux

welke provider gaat het hier om?


Het gaat om de provider Demon, wat moet ik allemaal instellen?
 
wat heb je voor adsl modem?
als dit al een router is kan je het beste de dhcp server van de nieuwe router uitzetten
 
wat heb je voor adsl modem?
als dit al een router is kan je het beste de dhcp server van de nieuwe router uitzetten

de modem is een dreambox 500, en daarachter zit een quattrovox kastje, ik weet begod niet wat ik hier mee aan moet.
 
quadrovox is volgens mij een isdn telefoon centrale daar heb je nix mee te doen.

ik ben even op zoek naar de dreambox 500 maar krijg daar alleen zo;n tv apparaat te zien.

weet je zeker dat het een dreambox 500 is?
kun je anders mischien wat meer info geven type nr of even foto zodat we zeker weten waar het om gaat
 
Ja ik heb ingelogd op de dreambox en het model is een 500, kon ook nergens Internet instellingen vinden, alleen van de TV zenders enz, het schijnt dat je de router voor die dreambox moet zetten, want ik had met iemand gesproken die met die dreambox werkt, maar er is al een kpn monteur langs geweest, die het Internet heeft gefixed maar niet het draadloze, kreeg hij ook niet voor elkaar.
Nu willen ze draadloos Internet via het elektriciteits netwerk, dit werkt!

Toch bedankt voor de hulp!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan