adsl vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mentgeak

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Berichten
54
Hallo,

Ik moest vandaag bij een vriend van me zijn oude router vervangen.
Ze hebben nu een ADSL modem met daarachter een asus router, omdat deze router oud is, willen ze graag een nieuwe router zodat ze wat meer snelheid hebben en meer bereik in huis.
Maar die nieuwe krijg ik niet goed geïnstalleerd, en zodra ik die oude router terug plaats zodat ze weer internet hebben, en alles standaard instel, dus geen beveiliging etc krijg ik alleen verbinding op de laptop, en op de andere 2 desktops niet.

Moet ik iets aparts instellen omdat het hier om ADSL gaat, ik heb hier namelijk geen ervaring mee.
Welke type verbinding moet ik kiezen als de router erom vraagt na het resetten, cable, poa?
 
ligt er een beetje aan bij welke provider je zit
maar meestal moet je idd PPOA kiezen en vpi en vci ook goed instellen

bv: kpn ppoa vpi:8 vci:48 vc mux

welke provider gaat het hier om?
 
De nieuwe router zal niet de snelheid gaan verhogen,dat heeft met je up en download te maken die bij abbo hoort.Ik weet niet of ze een nieuw modem hebben gekocht maar een all in one zou dan een optie zijn dus modem-router-accespoint in een.

De instelling is idd afhankelijk van provider en netwerk.
 
Het is toch wel zo dat de range van de netwerk beter word met een N type router als een G type.
Moet ik ook iets van een andere channel kiezen ofzo?
Provider is Demon.
 
Ik kreeg bij het terug zetten van de oude asus router, wel internet op 1 laptop (erg langzaam), maar op de andere pc's niet. Waar zou dit aan kunne liggen?
Ik kan het netwerk wel zien, maar kan er geen verbinding mee krijgen, zit niet eens een wachtwoord op het netwerk, dus zou gewoon moeten werken
 
ligt er een beetje aan bij welke provider je zit
maar meestal moet je idd PPOA kiezen en vpi en vci ook goed instellen

bv: kpn ppoa vpi:8 vci:48 vc mux

welke provider gaat het hier om?