[ADSL] Wel internet met gewoon modem, maar niet met router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Hoi,

Wij hebben hier weer eens een apart probleem waar ik op't moment even niet uitkom. Mijn vriendin is gezegend met een fijne Belgacom internet verbinding met een limiet van 10 gig etc etc.

Nou werkte dit tot voorheen altijd prima, maar sinds vorige week zijn er wat problemen met de router: Hij wil geen verbinding meer maken.. hij zegt wel "ADSL Media up", maar vervolgens gaat hij nooit online.

Met het oude modem wat er normaal bijgeleverd werd doet hij het wel gewoon. Conclusie > de lijn is verder goed. (Al zeiden ze bij de Belgacom helpdesk dat er ruis op de lijn zat...).

Heb de router uiteraard al gereset en tig keer opnieuw ingesteld maar het mag niet baten.

Iemand nog een idee? Het betreft zo'n Philips WiFi router van Belgacom.

Greetz,

Dennis

Inmiddels hebben we de router omgewisselt bij Belgacom en het internet werkt wel weer, maar het valt nu ongeveer om de 7/8 minuten uit :confused:

attachment.php

De verbinding wordt wel automatisch weer hersteld, maar ja als je op MSN zit en dat valt elke keer uit is dat super irritant. Iemand enig idee wat we hier aan kunnen doen?

Aan de lijn kan het bijna niet liggen aangezien een lijn niet ineens om de 8 minuten storing heeft ofzo... super irritant probleem :mad:

Bijlagen

• belgacom.JPG
    belgacom.JPG
    73,1 KB · Weergaven: 35
Afgelopen week heb ik hetzelfde probleem gehad na het verwisselen van de philips modem. Het probleem zit 'm in de nieuwere firmware die op deze modem staat. Sinds kort heeft Belgacom de lijnen aangepast voor Belgacom TV. Het heeft te maken met interleaving. Dit is een kontrolesignaal om de lijn zichzelf te laten herstellen bij storingen. maar dit geeft bij de nieuwere philips modems om de 8 minuten een verbreking. Bij mij hebben ze dat signaal nu tijdelijk weggehaald tot er een definitieve oplossing is en alles werkt weer perfect. Vraag aan Belgacom dat ze hetzelfde doen bij u. Succes.
Fredje24

Ik was er al achter dat het aan de firmware lag, maar ja leg dat maar eens uit aan iemand op de helpdesk.

Er is een monteur langsgekomen en die heeft een nieuwe router geplaatst (Met toevallig de oude firmware) en hij werkt weer als vanouds!

Da's natuurlijk ook een manier op het op te lossen. Die technieker wist blijkbaar dan toch waar het probleem lag. Jammer dat ze dit niet sneller doorgeven aan de helpdesk mensen. Enfin als het werkt is het ok. Ik heb mijn verhaal ook verschillende keren mogen vertellen aan de helpdesk medewerkers. Het bekende verhaal he, probeer dit, probeer dat...enfin het hele scriptje aflopen en elke keer terugbellen en het hele geval opnieuw uitleggen.Tot ik eindelijk een technisch iemand (3de lijnshulp) aan de telefoon kreeg. Zij wist meteen wat er aan de hand was en binnen 10 min. was het opgelost. Het heeft me wel 5 dagen telefoneren gekost. Al doende leert men he, ook bij Belgacom. Voor de rest prima service bij BC.

Zeker weten! Ik had al eerder gebelt en volgens die vrouw lag het aan de splitter (Terwijl ik toch duidelijk zei dat internet het met de oude modem prima deed :confused:). Inderdaad het scriptje aflopen en terugbellen als het niet goed is.

Het verschilt erg per helpdesk medewerker of ze het snel doorhebben of niet. De laatste keer belden we naar de storingsdienst welke een oplossing gaf wat dus niet werkte, gelijk weer gebelt voor nog een oplossing en daarna werden we teruggebelt: "Het werkt niet echt goed he?" Ze waren dus 8 minuten blijven kijken of de verbinding uitviel.

Toen stuurden ze een monteur die er binnen een uur was... prima service verder :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan