ADSL werkt maar niet via splitter

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolfies

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Berichten
4
Ik heb voor mijn ouders een adsl abonn. bij Speedlinq (256/256) aangevraagd. Dit loopt via BBned met een ethernet 1pc modem (merk onbekend waarschijnlijk Sagem). Maar ik krijg het niet op de juiste manier aangesloten :evil:. Als ik het modem rechtstreeks in de binnenkomende kpn lijn plug werkt adsl uitstekend, echter dan kunnen ze niet bellen (ik ga er dus vanuit dat het niet aan het modem en niet aan de aansluiting ligt). Wanneer ik de splitter op de juiste manier aansluit kunnen ze bellen, maar hebben ze geen adsl. Hierop hebben we het volgende getest: nieuwe splitter geprobeerd, stekkertjes in de splitter omgedraaid, telefoonsnoeren getest. Echter geen resultaat. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? :(
 
Is er alleen in de meterkast een splitter of zit er ergens anders ook nog een splitsing.
B.V. de huiskamer doorgetrokken naar de slaapkamer.
Er is een regel dat ADSL voor het eerste 'knooppunt' moet worden gezet of juist er na.
Dit zal wel in de papieren staan.
Onderzoek dat eens.
 
Hallo,
Welke soort lijn heb je? ISDN of analoog..
Dit zelfde probleem heb ik zelf ook een keer gehad met een ISDN ADSL verbinding. Precies zoals jij het beschrijft. Bij mij zat het probleem in het NT1 kastje. Volgens KPN zou alles werken, maar dat deed het dus niet. Na lang proberen heb ik een nieuwer model NT1 kastje gekocht. Alles weer aangesloten, en ja hoor. het werkte!
 
Wij hadden maanden meer niet dan wel verbinding.
Konden wel telefoneren.
2 keer een kaart in de centrale vervangen en toen was het ok.
Kan dus heel wat zijn.
 
Geplaatst door wolfies
Ik heb voor mijn ouders een adsl abonn. bij Speedlinq (256/256) aangevraagd. Dit loopt via BBned met een ethernet 1pc modem (merk onbekend waarschijnlijk Sagem). Maar ik krijg het niet op de juiste manier aangesloten :evil:. Als ik het modem rechtstreeks in de binnenkomende kpn lijn plug werkt adsl uitstekend, echter dan kunnen ze niet bellen (ik ga er dus vanuit dat het niet aan het modem en niet aan de aansluiting ligt). Wanneer ik de splitter op de juiste manier aansluit kunnen ze bellen, maar hebben ze geen adsl. Hierop hebben we het volgende getest: nieuwe splitter geprobeerd, stekkertjes in de splitter omgedraaid, telefoonsnoeren getest. Echter geen resultaat. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? :(

Welk soort en type modem hebben ze ?
 
Dit staat er: ethernet 1pc modem (merk onbekend waarschijnlijk Sagem)
 
Geplaatst door Elisa
Dit staat er: ethernet 1pc modem (merk onbekend waarschijnlijk Sagem)

Idd,waarschijnlijk een Sagem,maar even controleren is wel zo fijn toch ?
 
Ik vermoed dat topicstarter op dat moment niet bij zijn ouders was. Bovendien..........al een poosje niets gehoord :) Het zal wel opgelost zijn.
 
Sorry

Sorry dat ik niet heb gereageerd :eek: , maar ik was in de veronderstelling dat ik een emailtje zou krijgen als er een reactie op mijn topic was en dat er dus niemand had gereageerd.

In elk geval bedankt voor jullie reacties. Inmiddels is het inderdaad opgelost maar niet zoals het moet. We hebben de kpn doos vervangen door een andere waar een telefoonstekker en een waar zo'n kliksttekkertje (geen idee hoe zo'n ding heet)ingaat. Na nog meer geprobeerd met splitters en draden kwam ik op het idee om het eens heel anders te proberen. Aan de stekker hing de splitter met de twee draden voor telefoon en modem. Het modem heb ik eruit geplukt en in de (niet) KPN doos klikstekkeringang gepropt.
En het ongelofelijke gebeurde: zowel telefoon als adsl werkten. :8-0:

Er klopt natuurlijk nix van want de telefoon loopt nu via de splitter, maar adsl komt direct uit de kpn lijn zonder iets met de splitter te maken te hebben. Maar na ongeveer twee weken proberen wil ik er niet meer over na denken: het werkt en daar gaat het om.

Nogmaals bedankt en excuses!:thumb:
 
Er is een poosje iets mis gegaan met de mailtjes dus je kunt er echt niets aan doen.
Het werkt in ieder geval weer bij jullie ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan