ADSL werkt niet op één pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric2001

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2001
Beste mensen,

Sinds twee dagen hebben we een bbned verbinding van cistron. Op de ene pc werkt het goed, op de andere niet. We hebben de installatie hetzelfde uitgevoerd, de pc's zijn nagenoeg identiek en ik heb het geprobeerd met twee netwerkkaarten. Op mijn pc krijg ik steeds de melding dat de verbinding niet tot stand kan worden gebracht. Als ik het probeer heb ik de andere pc uitgezet.
Weet iemand wat dit kan zijn?
b.v.d.
Eric

Heb je bij de andere pc ook een rechte kabel gebruikt en toch geen cross kabel.

Kijk ook ff naar DEZE topic , hier zat het probleem in de ip/stack.

succes speedtouch.

Nee Speedtouch, ik heb dezelfde kabel er bij de ene pc uitgehaald en bij de andere ingedaan. Ik kan overigens de modem wel pingen en configureren.
Eric

We hebben op beide pc's XP pro en het modem is de Alcatel speedtouch (Sorry speedtouch, echt waar) Home.
Eric

Eric hoe is op dit moment je opstelling, maak je gebruik van een losse router , of lukt het al niet gewoon met een pc en je modem zonder gebruik van een router.

De speedtouch home heeft toch een aansluiting of heb je de multi-pc modem.

We hebben het nu opgelost. Ik deel nu gewoon de andere verbinding. Dit werkte in eerste instantie ook niet. Pas nadat ik mijn ene netwerkkaart (fysiek) verwijderd had werkte het. Uitschakelen was niet voldoende, dus ik denk dat die netwerkkaart een beetje ziek is.
Misschien binnenkort toch met de router proberen.
Toch bedankt,
Eric

Oke , heb je nog naar de bijlage gekeken van mijn eerste post over de ip/stack.
Jou probleem lijkt hier veel op , mocht je later alsnog problemen krijgen dan is dat misschien de oplossing.

Groet speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan