ADSL werkt niet, USB-poort gestoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan67

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2003
Dacht ik het van de week opgelost te hebben... Ik heb sinds deze week een ADSL-zonnet-budget-breedband-aansluiting. Bijna alles doet het. De modem is geïnstalleerd, etcetera, etcetera..

Maar als ik contact maak met internet, zoekt ie en zoekt ie, maar hij blijft maar foutmeldingen geven, terwijl de modem gewoon naar behoren functioneert. De helpdesk van zonnet meldde mij dat het misschien aan mijn USB-drivers kan liggen, dat die verouderd zijn ofzo...

Weet iemand of dit kan kloppen en waar je die drivers kunt vinden?

Op de site van de fabrikant van je moederbord.

Zou je wat specifieker kunnen zijn wat betreft de foutmeldingen en wat voor pc je hebt?

Zo is bijvoorbeeld van computers met een via-chipset bekend dat ze problemen hebben met de nieuwste usb- modems. Nieuwste usb-drivers voor de via-chipsets zijn te downloaden via www.viaarena.com

Laatst bewerkt door een moderator:
De link naar VIA Arena werkt niet, er staat een punt achter die er niet hoort.

O, sorry. Dat is de punt van: einde van deze zin. Nou ja, haal die punt maar ff weg. Ik zal er aan denken de volgende keer.

Even opgezocht

Ik heb het even uitgezocht en ik heb een Asus P5A 100Mhz supersocket 7 moederbord met AGP. Maar wat ik hier nu verder mee zou moeten om mijn ADSL-probleem op te lossen weet ik niet..

De modem doet het het line lampje brandt continu. Maar webpagina's opent ie niet.

Als ik wincpfg uitvoer krijg ik als IP-adres 169.etcetera, terwijl het 81. of iets anders dient te zijn...

Werkt het nu wel naar behoren of niet?

Mijn ADSL-tje van zonnet werkt nu wel, maar doet toch nog vreemd. Om het kwartier moet ik met wincpfg mijn IP-adres vernieuwen. Is dit op te lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan