ADSL werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jagert

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2004
Hulp gevraagd!
Heb zojuist mijn eerste ADSL-abonnement genomen: Demon 512/256 over het BabyXL-netwerk.
Heb dat abonnement zonder modem genomen, omdat ik draadloos wil en Demon geen draadloze modems kan leveren.
Heb een Belkin F5D7630-4A gekocht, dat is een gecombineerde ADSL modem-Router-Wireless.
Ik krijg het echter niet aan de praat. ADSL-SYN brandt wel, ik heb dus een correcte lijnverbinding, maar het statusscherm van het modem geeft steeds Not connected, welke instelling ik ook probeer.
Demon wil me niet helpen, want ze willen alleen modems supporten die ze zelf geleverd hebben.
Belkin gebeld, alles nagelopen, zou volgens hun ook goed moeten zijn, maar steeds Not connected.
Ik werk met XP-prof NL. Wie kan me helpen aan de juiste instellingen of heeft goeie tips?

Ton de Jager.

inbelverbindingen

Kijk ook eens bij je inbelverbindingen of er aangevinkt staat om nooit een verbinding te kiezen.
Zo kan het zijn dat je er nog een oude inbelverbinding hebt staan.
Bij een modem/router maakt het toestel de inbelverbinding.
(ps ben dezelfde Carlo):thumb:

Ik heb gekozen voor PPPoE op aanwijzing van Demon.
Daarna de door hun geleverde info:
VPI: 0
VCI: 34
Encapsulation protocol: RFC1483 LLC Bridged IP
Inlognaam en ww opgegeven zoals van Demon ontvangen.
Als IP adres weet ik alleen 192.168.2.1 omdat dat het adres is waarmee in in IE op de pagina van het modem kan komen.

oeps

Derovergekeken

je kan ook met de netwerkwizzard proberen je thuisnetwerk te configureren.

Klopt, maar als het statusscherm van het modem al 'Not connected' geeft, ook na op 'Connect' te klikken, dan heeft het modem dus geen verbinding en heeft verder instellen in de PC m.i. geen zin.

Demon geeft aan dat ze de lijn pas kunnen testen als ik een vast IP-adres heb gekregen. Maar dat krijg ik pas na eerst een keer naar http://connect.babyxl.nu te zijn gesurft, wat gezien mijn probleem dus niet lukt.

Hopelijk kan iemand die ook bij Demon is geabboneerd je verder helpen.

Als je van Demon een vast ip adres krijgt, kunnen ze je dat toch telefonisch ook mededelen, niet?

Hier is het wel zo, dat je bij je login een suffix moet toevoegen in hoofdletters; bvb zoiets als : login@DEMON
'(maar dat zal je al wel geprobeerd hebben).

Voor de rest kan ik je niet verder helpen.

sorry.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan