ADSL zonder telefoonabonnement KPN ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Canyon

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2002
Berichten
95
Ik heb geen gewone telefoonaansluiting meer via KPN.
(alleen gsm)

Er is bij ons in de wijk is geen mogelijkheid voor kabelinternet.

Nu is mijn vraag de volgende:

Is het mogelijk om een ADSL aansluiting te krijgen, zonder een telefoonabonnement te nemen van KPN?????

alvast bedankt.
 
KPN weigerd dit zelf zover ik weet nog steeds:( Dus ADSL via een provider over een kpn netwerk zit er niet in.

Maar sommige providers over bv het BBNed netwerk laten het wel toe, je betaald dan bv bij provider demon(bbned) dacht ik iets van 9 euro meer dan normaal omdat kpn dat schijnt door te berekenen aan demon.

Het is wel minder voor je, maar je zult eerst een kpn abbo moeten afsluiten voor belbasis, alleen dan kun je pas adsl aanvragen bij een provider die over een niet kpn lijn adsl levert. Tenminste, bij demon is dat zo, bij andere weet ik dit niet zeker...

Dus al met al zit je toch (al dan niet tijdelijk) aan een belbasis abbonnement vast. Achterlijk maar wel waar.:confused:
 
is hopen dat lukt
in belgie ging het niet of ik overstappen op de kabel
 
Hierzo staat de uitleg van provider demon waar ik zelf ook naar over ga stappen.
https://services.nl.demon.net/xdsl/express/faq_dsl-express.html

zie puntje 3 en 6 van sectie2 Productspecificatie / eisen

Maar andere non-kpn providers kunnen ongeveer dezelfde of betere regels hanteren, dat weet ik niet... mocht je die provider vinden, meld het aub even want kpn ligt er hier nog niet af...:D
 
Het laatste stukje lijn is eigendom van de KPN, en ze werken niet mee om een lijn van de concurent om te leggen in de centrale, helaas als je ADSL wilt, zul je ook een belbasis abbo moeten nemen.

Groeten Oossie
 
Begin november bevestigde KPN tegenover WebWereld de mogelijkheden voor adsl zonder abonnement te onderzoeken. Dit concept is gebaseerd op het principe van DirectInternet dat KPN in de zomer van vorig jaar introduceerde.

Met DirectADSL zou het mogelijk moeten worden om zonder tussenkomst van een provider een adsl-aansluiting aan te vragen. Via een speciaal inbelnummer zouden mensen dan in enkele stappen een breedbandverbinding hebben.

Net zoals bij DirectInternet zou de breedbandvariant van deze dienst geen aanvullende diensten bevatten, zoals e-mail of ruimte voor een homepage.

KPN wil niet op de zaken vooruitlopen, maar zegt 'alle mogelijkheden open te houden' en 'bepaalde opties te onderzoeken'.
Bron
Gaat mogelijk dus veranderen ;)
 
Ter info: Je kunt tegenwoordig ook ADSL krijgen over een belbudget lijn, deze is in abonnements kosten een stuk goedkoper (ongeveer 9 euro) dan een basis (ongeveer 17 euro p/m) abonnement.

succes;)
 
Diverse medewerkers van KPN hebben inmiddels al een cursus gevolgd voor een nieuw administratiesysteem dat KPN binnenkort in gebruik zal nemen voor adsl-klanten. "Wij werken nu nog met een verouderd invoersysteem. In dit systeem is het straks mogelijk om ook 'Direct ADSL' aan te vragen, dus zonder provider", zo meldt een bron binnen KPN tegenover WebWereld.
Bron
Zal wel niet heel erg lang meer duren eer Direct ADSL mogelijk zal zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan