Adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

tynoss

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Hallo,

Ik zit met een probleem.
Mijn probleem is dat ik Mxtreme van Planet heb en dat mijn verbinding "Stand by" (bij wijze van spreken dan)
Staat en telkens duurt het 10 sec voordat ik weer verder kan.
Het lijkt wel of er een soort stop opzit ofzo.

Wie kan mij helpen. Tnx Tynoss

Kijk even in windows taakbeheer of je processor vol wordt belast als dit gebeurd.
Zoja, dan draait er waarschijnlijk teveel mee in geheugen/achtergrond, of heb je spyware-rommel wat zich een weg naar buiten zoekt.

als je denkt dat spyware is, down dan
AdAware

Twee eventuele verklaringen:
Heb je een dynamisch IP adres? Dan kan het zijn dat de server één keer in de zoveel tijd je een nieuw IP adres toewijst. Dit resulteert dat op het moment dat je IE start, hij opnieuw verbinding maakt met de server en je opnieuw aanmeld.

Heb je de computer rechtstreeks achter het modem zitten? Het kan zijn dat elke keer dat jij IE opstart hij contact met de proxy server van mxstream maakt. Dit heb ik ook gehad met mijn ADSL. Tegenwoordig zit er een router tussen die de verbinding 24-7 'alive' houd waardoor ik het niet meer heb.

Beide resulteren in een korte vertraging als je IE voor het eerst opstart. Op het moment dat de connectie eenmaal is gelegd heb je nergens meer last van.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Btw ik kan me niet voorstellen dat Spyware zoveel bandbreedte inneemt dat dat tot vertraging leid. Dat het je geheugen onnodig belast kan ik me voorstellen, maar dat het bandbreedte inneemt inneemt lijkt me onwaarschijnlijk.

hoi,

wanadoo belgie adsl is een dynamisch ip.........

greetz

jean

Ik heb hier in België ook adsl van planet en het probleem is gekend bij heel veel mensen. Sinds de laatste bandverbreding is het bij mij ook hetzelfde soms wel 30 sec of langer. Veel hangt af van de afstand tot de telefooncentrale. Ook de server van planet laat het wel eens afweten. De klachten zijn hier zelfs al eens door een club van planetgebruikers gebundeld maar voorlopig zonder resultaat.

P.S. Blue Thunder: Ik weet niet voor Nederland maar hier krijg ik elke keer dat ik inbel een ander ip-adres. zelfs al bel ik 10 keer of meer in per dag.

Groetjes

Ik heb een vast ip adres. Maare ik ga maar een router aanschaffen dan moet ik van alles af zijn. Anyway tnx efrybody

in welk prog heb je dit probleem?

ligt er meestal gewoon aan dat dat proggie naar z'n gootjes is.... zou voordat je een nieuwe router aanschaft bijv even kijken als je er een andere com op aansluit en of je daar hetzelfde probleem mee hebt. zat anders in je opstartschema (msconfig tabblad opstarten) alles uit behalve systray en explorer. Start je com dan op en zet je verbinding dan nogmaals op....

de jean:
wanadoo belgie adsl is een dynamisch ip.........
Wat ik wilde aangeven is dat Haarlem nog steeds in Nederland ligt.

khk464
P.S. Blue Thunder: Ik weet niet voor Nederland maar hier krijg ik elke keer dat ik inbel een ander ip-adres. zelfs al bel ik 10 keer of meer in per dag.
Voor Nederland geldt dat elke ADSL aansluiting van z'n provider een vast IP-adres krijgt toegewezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan