adsl?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xternal56

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Berichten
46
Ik heb juist een nieuw adsl abonnement. Maar ik zou niet weten hoe ik in XP zo'n verbinding moet maken. (kheb al een paar keer zonder succes geprobeerd)
ik heb:
a) Modem geïnstalleerd
b) abonnementsgegevens (geen cd van provider)

Hoe maak ik zo een verbinding aan?
 
kun je misschien wat meer info geven over je modem, welke provider, heb je adsl al aangelegd? dus splitter aangesloten enz
 
Maak, van je adsl modem een router, heb je nooit meer problemen, je hoeft dan ook niks meer intstellen, heb ik ook gedaan. http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/modem.html

En dit zijn de voordelen, als je adsl modem een router is.

- Always On. (de modem verzogt de verbinding, niet de pc)
- Géén moeilijkheden meer met het instellen van de VPN verbinding. (deze is overbodig)
- Betere ondersteuning voor andere besturingssystemen. (zoals Unix platformen en Mac)
- De ADSL verbinding delen zonder actieve server. (de modem fungeert als router)
- Slechts 1 IP adres is nodig voor meerdere pc's. (Vooral handig bij de basis abonnementen)
 
Geplaatst door DENNIS90
Maak, van je adsl modem een router, heb je nooit meer problemen, je hoeft dan ook niks meer intstellen, heb ik ook gedaan.
Ik vind het zeer knap van je dat je nu al weet dat de topic starter een alcatel speedtouch home heeft, dat staat namelijk nergens. En met je tweak methode verwijs je daar wel naar.

Overigens, een nadeel van die tweak: je garantie vervalt.

Nog een opmerking: indien de topic starter een alcatel speedtouch heeft, heeft ie de 510 (i) en die zijn reeds modem/router/firewall ineen.

Maar goed, laten we eerst even afwachten wat voor modem we het over hebben.
 
Geplaatst door headout

Ik vind het zeer knap van je dat je nu al weet dat de topic starter een alcatel speedtouch home heeft, dat staat namelijk nergens. En met je tweak methode verwijs je daar wel naar.

Overigens, een nadeel van die tweak: je garantie vervalt.

Nog een opmerking: indien de topic starter een alcatel speedtouch heeft, heeft ie de 510 (i) en die zijn reeds modem/router/firewall ineen.

Maar goed, laten we eerst even afwachten wat voor modem we het over hebben.

alcatel speedtouch home, heb ik ook niet, dus hoef je niet te hebben, mijn modem is al 7 maanden een router nog geen probelemen mee gehad,
 
Geplaatst door DENNIS90


alcatel speedtouch home, heb ik ook niet, dus hoef je niet te hebben, mijn modem is al 7 maanden een router nog geen probelemen mee gehad,
Nee jij niet een ander misschien wel en dan is het helaas: geen garantie meer!

Zullen we weer ontopic gaan? De vraag van de vraagsteller was namelijk niet hoe een modem te tweaken.
 
Ik heb een Tiscali adsl abonnement en
(snap k zelf niet zo goed)
modem:
merk wisecom(model:ws-ad80usg)
bij de drivers staat echter globespan dsl modem.
:edit: splitter is ook al aangesloten.
 
Weet je gewoon niet hoe je moet inbellen of werkt t hele modem niet?

Ik heb nl. ook ADSL(ADSL-lite van zonnet.nl), ik bel in met tel. nummer: 0 gebruikersnaam@zonnet-lite en dan gewoon t w8woord natuurlijk.
 
Ik heb ook net vorige week het doe-het-zelf pakket van Tiscali (uitgevoerd door BabyXL) geïnstalleerd en dat ging prima. Maar je zegt dat je geen cd hebt, ik kreeg er een perfecte installatie-cd bij van BabyXL. Jij niet?

Ook ben ik erachter gekomen dat de gehele handleiding op de site van babyxl.nl staat. Daar zou je dus wat mee moeten kunnen. Maar Tiscali kennende moeten ze jou gewoon een installatiecd kunnen geven. Bel anders de helpdesk van Tiscali eens, is een gewoon nummer dus je betaalt niet teveel:

030-2149704

Succes.
 
ik weet gewoon niet welk soort verbinding ik moet maken.
Inbelverbinding: vind hij geen modem
breedband: maakt hij verbinding via de wan minipoort en niet via de modem.
 
via tiscali.
ik heb gewoon een cd met modemdrivers en een modemhandleiding in het engels waar ik niet veel wijzer uit wordt. zal toch eens naar de helpdesk moetn bellen.
 
Zoals ik al zei: bel de helpdesk. Ze moeten je een volledige idiot-proof handleiding kunnen geven, die je stapje voor stapje uitlegt hoe je dat ding moet installeren. Het is namelijk enorm specifiek per provider hoe de instellingen moeten staan, en die weten we hier ook niet precies.
 
Als je adsl hebt via KPN ADSL moet je hen bellen en niet je provider. Er is namelijk een onderlinge afspraak tussen de providers waarin staat dat KPN mensen technisch moet ondersteunen om de verbinding voor het eerst werkend te krijgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan