adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.
localhost = 127.0.0.1

Het feit dat ie het maar op 1pc doet zegt genoeg. Ga is na of je netwerkkaart goed geinstalleerd is en verwijder anders tcp/ip is.........en installeer het opnieuw

Ja ik denk toch het tcp/ip protocol want na het vernieuwen deed hij het. Gr Harry

Even inhakend op bovenstaande vraag/vragen: Bij mijn ouders thuis wil ik precies hetzelfde installeren. Zij hebben ook een adsl verbinding met een usb modem. Mijn vraag is nu of beide pc's aan moeten staan wanneer je dat op deze manier wilt doen en of het dan ook mogelijk is om 1 printer te delen op beide pc's (lijkt me wel mogelijk, maar moeten beide pc's dan ook aan staan).

Het liefst zou ik het hebben dat beide pc's onafhankelijk van elkaar het internet en een printer kunnen delen (hoeft niet gelijktijdig). Ik kan in de eerder beschreven problemen en handleidingen nl alleen informatie vinden over modems die met utp "werken". (mbv een router/switch/hub ed)

Alvast bedankt voor de hulp en moeite

Er zijn ook routers voor usb modems op de markt (www.routershop.nl) alleen weet ik niet of die er ook al zijn met een ingebouwde printerserver

trouwens ik zat zelf even na te denken; zoals je misschien merkt heb ik er zelf weinig verstand van. Maar is het ook mogelijk om de printer te delen op de volgende manier.
De printer heeft namelijk twee uitgangen: 1 usb poort en 1 printerpoort. Is het dan ook ook mogleijk om de pc1 via usb op de printer aan te sluiten en pc2 mbv de printerpoort. Of geeft dit problemen.
Wanneer dit niet zo is hoef ik alleen nog maar een usb-router te kopen (bedankt voor de link) om het internet te delen.

Dat zou ik niet durven zeggen, wellicht dat iemand anders daar ervaring mee heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan