Adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramberism

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2003
Berichten
267
oké..best een groot probleem, ik ben van windows 98 overgestapt naar windows xp, internet verbindingen weg dus, een probleem, ik kan nu niet meer op het internet, hij zegt dat hij de netwerk kaart niet kan vinden..ik ben radeloos....alvast bedankt, philip
 
Kijk in apperaatbeheer of daar je netwerkaart staat en zo ja,staat er een ! teken bij.
 
Kijk in apperaatbeheer of daar je netwerkaart staat en zo ja,staat er een ! teken bij.
 
Bramberism.
Verwijder je netwerkkaart eens in apparaatbeheer en start daarna de pc opnieuw op.
Nu zou de netwerkkaart weer herkend moeten worden door xp.
 
Is het een onboard netwerkkaart
of is het een kaart die je eruit kunt halen.
 
oke het is me gelukt door hardware te zoeken, nou heb ik het volgende probleem, hoe stel ik 'm in? ik heb een LAN..ik heb 2 cd's om het te installeren, maar als ik dat doe zegt hij
the wizard was unable to find any speedTouch devices on your network...
..?
 
Je bent nu bezig met het installeren van de Speedtouch software ?
Wat voor modem heb je ?
 
alcatal speedtouch 510 volgens mij, maar hij zegt dat hij niet aan het apparaat vast zit....terwijl dat wel is...:s
 
Even een update:

Je hebt nu een netwerkkaart goed geinstalleerd en ziet hem ook in je computer ?
 
Controleer dan eens even goed of de netwerkkabel goed is aangesloten op je Speedtouch en volg eens de hele procedure zoals beschreven in het instructieboekje.
 
okkk..instructie boekje, die zulle we eens gaan zoeken...maar..de laptop, waar ik nou op zit..die heeft daar geen last van..dus..ik snap niet waarom hij 't niet gewoon doet op de andere computer..
 
Als het niet gaat werken dan kunnen we altijd nog even kijken of we aantal gegevens " hard " kunnen inkloppen zoals ip adres.gateway,dns etc.
 
ik heb..ip adres, username, pop 3 server, smtp server, newsserver en ftp server...dns instellingen?
 
Als je laptop werkt en je kijk in dos met de opdracht (bij XP) ipconfig /all dan zie je de meest relevante gegevens.

Deze kun je bij tcp/ip invoeren waarbij je evt tweede dns zou moeten opvragen bij je provider.

Je hebt wel een goeie netwerkkabel en het groene lampje van je netwerkkaart brandt ook aan de achterzijde ?

NB:Heb je de installatie nog eens gedaan ?
 
uhm, nee niet op laptop, dit is laptop, andere is vast..moet ik dan he zelfde doen?
 
ja, maar hoe moet ik dan die verbinding instellen?..want ik krijg telkens zo'n wizard, waar ik eigenlijk niet zoveel aan heb..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan