adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
hallo

Ik heb een adsl aansluiting van wanadoo, ik heb hier twee computers op aangesloten, nu zie ik op het witte kastje nog een usb aansluiting, kan ik hier mijn derde computer op aansluiten.?

Zo nee, hoe zou ik dat wel kunnen realiseren, of is dit helemaal niet mogelijk?

alvast bedankt

Dat is zeker mogelijk, maar dat witte kastje, is dat een hub?

Het zou kunnen zijn dat de adsl-software van de server merkt dat er meerdere pc's via die ene modem op het net zitten. Als dat het geval is, en je abonnement spreekt mar voor 2 pc's, dan kan het zijn dat je geen internet meer hebt als die derde aangesloten is.
wat ik zou aanraden in dat geval, is die derde pc via een tweede netwerkkaart op een van de andere pc's aan te sluiten, daar de internetverbinding te delen en met een intern netwerk werken.
Dit alleen als het niet zou werken met die extra vrije usb op de modem.

Hoe heb je nu je 2 pc's aangesloten op je "witte kastje"
Heb je hier 2 netwerk aansluitingen op zitten?
Vaak werkt de USB aansluiting niet naar behoren.
De makkelijkste oplossing is om een router (eventueel met ingebouwd modem) dan kan je hier 4-5 pc aan koppelen en als je draadloos neemt kan je er nog meer aan "hangen"
Geef anders even het merk en type van je modem, kunnen we helpen uit zoeken wat hier mee te doen is...
misschien is het al een router...

Geplaatst door JeroenE
Het zou kunnen zijn dat de adsl-software van de server merkt dat er meerdere pc's via die ene modem op het net zitten. Als dat het geval is, en je abonnement spreekt mar voor 2 pc's, dan kan het zijn dat je geen internet meer hebt als die derde aangesloten is.
wat ik zou aanraden in dat geval, is die derde pc via een tweede netwerkkaart op een van de andere pc's aan te sluiten, daar de internetverbinding te delen en met een intern netwerk werken.
Dit alleen als het niet zou werken met die extra vrije usb op de modem.

Beste Jeroen,

Een ISP kijkt alleen maar naar het externe IP nummer.
Wat er verder via het LAN gebeurt,zal ze ..... wezen.

@Mulcoa:wat voor modem heb je van Wanadoo ?

Thx upsidaisy,
dat was iets dat ik niet wist, weer bijgeleerd sie

;)

Als je een wanadoo livebox heb die is wit met een groot licht erin kun je idd een extra pc via usb aansluiten

ik heb een wanadoo livebox, ik had twee computers aangesloten met een ethernet kabel, en ééntje op de usb aabsluiting , hij heeft het eventjes gedaan en toen nietmeer ik heb nu de usb aansluiting er afgegooid en alleen op de 2 ethernet kabels aangesloten twee werken er weer, maar hoe sluit ik nu de derde aan?

Het is nu November, en ik zie dat er op dit bericht niet meer gereageerd is, dat vindt ik jammer, want ik heb hetzelfde probleem.
Als ik de USB gebruik, loopt de PC met de USB vast, terwijl de andere PC op de internet gewoon door kan gaan. Trek ik de USB-kabel uit de PC, dan "ontdooit" de PC weer. Heb al gezocht naar andere drivers, maar dat werkt ook niet (zijn er namelijk niet)

Heeft er iemand toevallig een oplossing voor dit probleem? Het zou namelijk al te gortig zijn als je er een extra LAN-kaart bij-in moet zetten met een router om dit probleem te omzeilen.

ben benieuwd......

volgens mij kun je maar twee pc aansluiten op de livebox, ik het probleem alsvolgt opgelost ., abonnement opzeggen en een ander abonnement nemen, met een pc modem waar vier op kunnen

suc6

Geplaatst door Mulcoa
volgens mij kun je maar twee pc aansluiten op de livebox, ik het probleem alsvolgt opgelost ., abonnement opzeggen en een ander abonnement nemen, met een pc modem waar vier op kunnen

suc6

Nee er kunnen meer pc's op aangesloten worden.

Kijk maar eens bij wanadoo helpdesk en zoek op Lan.

Hang een bijv e-tech switch achter de livebox en dat moet je een heel eind kunnen komen.

Ik had van mijn vorige provider een E-tech multi-pc Modem gekregen, maar al ga ik op mijn kop staan, een verbinding krijg ik er niet mee. ze "zien" elkaar gewoon niet. Heb diverse Kabels geprobeerd, zelfs kabels die er niet eens voor gemaakt waren (je doet eens wat) maar vergeet het maar.

effe voor de volledigheid, ik sloot dus de live-box aan op de e-tech met een cat-5 kabel, en met zijn gekruisde broer. Niks van dit alles.

Oke, volgende, wie heeft een idee.

Ik kan er namelijk niet met de kop bij dat het niet gaat lukken....

Okee, hier werkt het nu, als je de E-tech-pagina opstart moet je de Wizzard gebruiken, en daar geeft hij de mogelijkheid om BRIDGED aan te zetten.
Wanneer je dat hebt gedaan, maakt hij dus een brug tussen de Livebox en de overige PC's. Wel moet je de livebox en de E-tech verbinden met de CROSS-kabel, anders doet hij het niet.
De PC's sluit je dan vervolgens met normale CAT-5 aan op de E-tech OF de live-box, dat werkt gewoon.

hihi, als je het zo zegt, lijkt het inderdaad niet zo ver, maar ja, als ik in overijssel zit op 180 km afstand, en jij/U in limburg op 150 km, dan wou ik het niet graag lopen....;)

Ben in ieder geval blij dat het bij mij werkt... en ik hoop dat het ook voor anderen gaat werken....

En hoe loopt de Livebox van Wanadoo ? Is het nu idd beter dan voorheen ?

Ik heb er geen klachten over, mijn verbinding is stabiel, en de telefoon is goed verstaanbaar, er zit wel iets meer ruis op dan bij de KPN, maar die ruis is eigenlijk net zo alsof je mobiel belt, ik vindt hem in ieder geval niet storend.
Alleen de USB-aansluiting, die wilde niet bij mij, dan liep het geheel flink vast. De helpdesk kon dit ook niet verklaren, en gaven als mogelijkheid dat mijn drivers van de USB verouderd zouden zijn, maar dat is volgens mij niet zo, heb met geen enkel ander apparaat problemen.
Ik heb begrepen van de uitzending van Tros Radar dat de Livebox veel problemen heeft gekend, maar ik heb ze, nu na 3 weken, nog niet kunnen ontdekken. Gelukkig niet, want ik ben bij Versatel weggegaan omdat ik niets anders dan problemen had met de verbinding. Maar goed, daar zal ik het hier niet over hebben, effe On-topic blijven...hihi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan