Advance-Text werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juict

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Berichten
1
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik in het goede subforum met mijn vraag zit, maar hier leek het mij het meest op zijn plaats.

Ik ben dus van plan een hack van Pokémon FireRed te maken. Ik heb al een Visual Boy Emulator, de ROM voor FireRed en al een aantal hackprogrammaatjes. Bijna elke tutorial (op YouTube) raadt ook Advance-Text (van Whack-a-Hack) aan. Zo kan je de dialogen in de game aanpassen, wat natuurlijk erg belangrijk is voor een hack.

Ik heb het dus gedownload en dit programma blijkt niet te werken. Ik krijg deze melding:
"Component 'Comdlg32.ocx' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid".

Nu heb ik hier al naar gezocht (overigens heb ik niemand gevonden bij wie Advance Text ook niet werkte), maar deze foutmelding blijkt ook bij andere programma's voor te kunnen komen. Aldus kwam ik hier op:

http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=45659

Nu heb ik toevallig via een andere site de comdlg32.ocx al kunnen downloaden (de link werkt op dat forum niet meer) en heb de uitleg verder gevolgd. Alles gaat volgens plan, tot ik in het opdrachtprompt kom. Ik moet dan invullen:
regsvr32 C:\Windows\System32\comdlg32.ocx

Vervolgens krijg ik de melding:
"De module C:\Windows\System32\comdlg32.ocx kan niet worden geladen.

Zorg ervoor dat het binaire bestand in het opgegeven pad is opgeslagen, of spoor de fout op door te zoeken naar problemen met het binaire bestand of hiervan afhankelijke DLL-bestanden.

Kan opgegeven module niet vinden."

Ik ben hopeloos en zou niet weten wat ik nu in vredesnaam moet doen.

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt,
Juict.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan