• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Advanced Fillter zoeken op naam

Status
Niet open voor verdere reacties.
@VenA Ik heb inderdaad wat moeite om de suggesties toe te passen. Ik snap dat het voor jullie allemaal vanzelfsprekend bijna is, voor mij is het nog een beetje hocus pocus. Maar de hulp wordt zeker op prijs gesteld.

@PietBlom Thnx voor de duidelijk uitleg. Snap nu ook eindelijk hoe het advanced filter werkt. De toevoeging van VenA om tabelbereik te gebruiken is helemaal gunstig. De tabel wordt namelijk steeds groter, dus dan is dat automatisch gefixt.


Terwijl ik eindelijk dacht eruit te zijn krijg ik hem toch niet helemaal werkend. Criteria staat in A1:A2 met in A1 de tabelnaam en A2 de "zoekterm". Kopieer de lijst naar B128:C128. Als ik via gegevens -geavanceerd het filter toepas, dan pakt ie ook netjes de juiste resultaten op basis van de criteria in A1:A2. Dus tot zo ver top. Echter als ik dan criteria aanpas in A2, en op de macro knop druk... gebeurt er niks.

Code:
Sheets("Brondata tp bestand").Range("Tabel1[[#Alles];[Tussenpersoon nummer]:[bedrijfsnaam]]").AdvancedFilter xlFilterCopy, Range("A1:A2"), Range("B128:C128")

Ik heb enkel de laatste range aangepast naar B128:C128 & de tabel range aangepast omdat de tabel meerdere kolommen heeft. Gaat het daar fout? Ik snap het niet.
 
Voor de meesten hier is niets vanzelfsprekend en als het dan wel is dan zit daar veel tijd in om de materie te begrijpen en ook nog eens toe te kunnen passen.

Snap nu ook eindelijk hoe het advanced filter werkt
Blijkbaar niet?

In A1 hoort een kolomnaam te staan. Heb je de code wel gekoppeld aan de macro knop?

Plaats de laatste versie van het bestand even.
 
@VenA Dat begrijp ik:).

Het is gelukt! Ik had de kolomnaam in A1. De code was ook gekoppeld aan de macro knop. Maar ipv Range("Tabel1[[#Alles];[Tussenpersoon nummer]:[bedrijfsnaam]]") moest ik gewoon Range Tabel1 Alles pakken. Ondanks dat er meerdere kolommen waren. Mijn gedachte sloegen dus nergens op.

Thanks voor de hulp, top :thumb::thumb:
 
Nog 1 aanvullend vraagje, als ik zoek op "Peter" dan zoekt ie alles wat begint met Peter.
Nu kan ik zoeken op "*Peter*" en dan zoekt ie alles waar "Peter" in voorkomt, ongeacht de positie

Is er een manier om dit erin te verwerken, zonder dat je continu de * * eromheen hoeft te typen? :)
 
Ik heb de inputvakjes iets veranderd en via een formule doet hij precies wat je wilt.
Test hem maar eens...........
 

Bijlagen

  • TEST Alle testers laatste maand TEST BESTAND(pcb)2.xlsm
    1,2 MB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan