Advies aankoop laptop webdesign

Status
Niet open voor verdere reacties.

TJansen

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hallo,

Op dit forum veel tips over aanschaf van nieuwe laptops vaak voor games en/of studie. Ik wil een echter nieuwe laptop aan gaan schaffen voor mijn webdesign werkzaamheden. Daarom vind ik het fijn om een scherm van tenminste 17inch te gebruiken, maar waar moet ik verder op letten? Ik ben niet zo op de hoogte meer van huidige processors en kwaliteit van videokaarten etc. dus lees hier graag wat adviezen.

Lijkt me dat ik tenminste 4gb aan werkgeheugen nodig heb?

De wat zwaardere programma's die ik wil gaan gebruiken (regelmatig tegelijk):
- Dreamweaver
- Photoshop
- Indesign

Mijn budget ligt rond de 700/800 euro, kan ik daar een fatsoenlijke (windows) laptop voor kopen waar ik weer een aantal jaar mee vooruit kan?

alvast bedankt voor de reacties/tips

Voor webdesign heb je absoluut geen specifieke hardware nodig.
De genoemde software heb je zeker ook niet nodig.

Hele goede software voor webdesign is gratis
  • Gimp (grafisch)
  • Irfanview (grafisch)
  • Topstyle Lite (voor CSS)
  • Notepad++
  • Html-kit
  • Web Developer tool van Chris Pederick (aanvulling op Firefox)
  • Add-on Firebug (voor Firefox)

hallo

ik werk nu op een compaq presario CQ62 met 2gb ram. prima computer maar kan wel iets sneller (opstarten duurt even)
maar die heeft 218gb hdd en 2 gb ram bevalt priema en geloof dat hij maar 400 euro ongeveer kost.
ik gebruik er zelf op het moment vele programma's op zoals nu
microsoft :
sharepoint (websites)
office
en expression serie (voor webdesign)
microsoft visual studio

en dreamweaver ,photoshop

en af en toe wat spelletjes er op spelen

als je goed zoekt naar een aanbieding in een krantje met 2gb ram of meer en een goeie hdd is dat best te doen.
mijn laptop is best snel alleen niet bij opstarten maar ik heb hem ook al 3 jaar..

processor ben ik niet zo in thuis maar ik hoor van andere intel core 2 editie vanaf i5

en ps Dreamweaver en photoshop is veel beter dan gratis dingen (daar betaal je ook rond de 500 euro voor per stuk :P)

als je iets vind kwa pc kan je hem hier wel posten

gr pascal
( nog amateur :0 webdesigner van 15 )

bedankt voor de reacties tot nu toe. De programma's van Adobe heb ik al in m'n bezit en hier werk ik al jaren mee dus die wil ik blijven gebruiken.

ik zal wel een paar opties gaan zoeken en hier posten om te kijken wat dan de beste optie is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan