Advies aankoop pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

JannyBiglaar

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2003
Ik heb me net een nieuwe pc uitgezocht en zou graag willen controleren of ik nu werkelijk de nieuwste heb.
Mijn eisen zijn: Ik wil de pc kunnen gebruiken voor alle spellen, bijvoorbeeld de nieuwste Oblivian o.i.d.
Onderstaande pc heb ik nu onder voorbehoud besteld.:

Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core
Geheugen: 2048GB (2x1024MB DDRII)
Harde schijf: 320GB SATA II
Optical: 18 Speed DVD brander Dual Layer, met LabelFlash
Moederbord: ASUS M2V-TVM
VGA: 256MB onboard
PCI.express 6800 XT Geforce NVidia
Microsoft Windows MCE
Logitech zwart toetsenbord & muis
Cardreader
Front USB 2.0
Nero 6 Express

Is dit een goede zware pc of ben ik nog wat vergeten?
En zitten hier inderdaad de nieuwste onderdelen in?
Graag advies.

Ik zou die AMD vervangen door een Intel Core 2 Duo (E6600 bijvoorbeeld). Presteert een stuk beter en kost nauwelijks iets meer. Je moet dan wel ff je moederbord aanpassen naar één die geschikt voor de Core 2 Duo.

Verder zou ik die videokaart vervangen door een ATI X1900XT. Is een stuk sneller en kost niet eens zoveel meer.

Als ik de AMD vervang door een Intel Core 2 Duo en de videokaart vervang door een ATI X1900XT ben ik dan ook verzekerd dat ik over een half jaar nog bij ben?
En dat ik grote spellen kan spelen die veel speelruimte in beslag nemen?
De computer die ik nu heb is vorig jaar gekocht en later bleek dat ik niet het nieuwste van het nieuwste had terwijl ik daar wel om gevraagd had.
Vandaar mijn voorzichtigheid.

B.v.d. Janny.

Alles wat je nu koopt, is nou eenmaal snel verouderd. Vaak binnen een half jaar al. Dit wil echter niet zeggen dat je er niks meer meekan.

Je kan met het systeem wat je nu wilt gaan afschaffen, de nieuwste spellen van nu prima spelen hoor en de spellen die volgend jaar uitkomen, ook nog prima.

Oké, bedankt voor de tip.
Ik neem je tips mee naar de computerwinkel en zal je advies opvolgen.

Groetjes Janny.:thumb:

Ik heb inmiddels de bewuste pc uitgezocht.
Blijkt dat de AMD vervangen door een Intel Core 2 Duo en de videokaart vervangen door een ATI X1900XT ruim EU400,00 duurder is.
De pc die ik koop kost mij nu incl. 19 inch flatscreenscherm EU1050,00.
Voor mij een heel bedrag........:( maar ik heb er voor gespaard en het er graag voor over.
In ieder geval bedankt voor je tip Muurhond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan