Om een backup te kunnen maken van alle foto's op mijn harde schijf wil ik een externe hdd aanschaffen. Aangezien het dus als doel heeft het maken van een backup vindt ik het belangrijk dat het kwalitatief een goede en betrouwbare harddisk is. Nu zijn er verschillende merken, zit er nog verschil tussen, en zo ja welk(e) merk(en) zijn echt goed ?
Daarbij zit ik me ook af te vragen of het nuttig is een losse behuizing met losse schijf te nemen of een complete schijf, qua prijs maakt het eigenlijk niet veel uit heb ik al gezien. Heeft het verder nog voor- nadelen ?
Natuurlijk ben ik al wat aan het zoeken geweest en zag dat een firewire aansluiting sneller was dan een usb2, maar hoeveel sneller, scheeld dit veel ?
Ik zoek een harde schijf van 80 gb minimaal en natuurlijk zo goed en goedkoop mogelijk.
Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven, alvast bedankt.
Daarbij zit ik me ook af te vragen of het nuttig is een losse behuizing met losse schijf te nemen of een complete schijf, qua prijs maakt het eigenlijk niet veel uit heb ik al gezien. Heeft het verder nog voor- nadelen ?
Natuurlijk ben ik al wat aan het zoeken geweest en zag dat een firewire aansluiting sneller was dan een usb2, maar hoeveel sneller, scheeld dit veel ?
Ik zoek een harde schijf van 80 gb minimaal en natuurlijk zo goed en goedkoop mogelijk.
Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven, alvast bedankt.