Advies aanschaf game PC (budget)

Status
Niet open voor verdere reacties.

EnoRM94

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2013
Hallo :)

Ik ben van plan een game PC aan te schaffen, alleen aangezien ik hier totaal geen verstand van heb raadpleeg ik dit forum maar.

Ik heb een budget van rond de 1000 euro. MAAR, aangezien ik student ben, wil ik dit natuurlijk liever niet allemaal uitgeven. Ik wil mijn eisen halen met een zo laag mogelijk bedrag. Ik wil graag dingen als GTA 5, BF4, DayZ, Rust etc. zonder problemen kunnen spelen, het hoeft niet op Ultra settings, maar goede kwaliteit is wel wat ik apprecieer :p

Dus nu is mijn vraag: Met hoeveel geld zijn deze eisen te realiseren?

Wat ik ook op andere fora las is dat mensen toch wel Windows 8 aanraden voor moderne PC's, wat is jullie advies hierop?

Windows 8 is geen probleem zolang je maar applicaties als Start is back of Start8 installeert dan hoef je in ieder geval niet die charm bar te gebruiken
maar das meer persoonlijk andere vinden dat juist weer fijn

het is wel sneller in bepaalde dingen zoals USB overdracht en opstart tijden en een nieuwere DX11.1 etc

Moet hier trouwens ook nog toetstenbord muis of een monitor bij?

Het is dat ik Windows 8 regelmatig moet gebruiken voor andere mensen, maar ik heb er een hekel aan, dus ik heb liever gewoon nog Windows 7 :p

Nee, dit gaat puur om de PC, randapparatuur zit er niet bij.

klikerdeklik dit voldoet volledig aan je eisen

het kan ook voor minder zoals dit klikerdeklik is grafisch echter wel een stukje zwakker maar voldoet ook aan je eisen

het kan nog goedkoper maar dan ga je concessies maken op laadtijden en grafische hoog standjes etc

EDIT: heb er nog eentje gemaakt rond de 900 euro kost zonder concessies op grafische hoogstandjes en laad tijden klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Heb een beetje naar Firestorm ze builds gekeken. Je zou de PC nog wat goedkoper kunnen maken en toch lever je bijna tot geen prestatie in. Daarnaast vele malen zuiniger.
Bijna dezelfde build als Firestorm:

- Alleen zonder extra processor koeler
- Zuinige 450 Gold certificate voeding (Al gauw 2-3 tientje kan besparen op jaarbasis), kan je weer een avondje van stappen.
- 1 TB HD met 8GB flash geheugen i.p.v SSD.
- 850 Euro
- http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B640644%5D=1&product%5B628719%5D=1&product%5B478347%5D=1&product%5B624119%5D=1&product%5B656710%5D=1&product%5B630964%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B394013%5D=1&product%5B620116%5D=1&product%5B650659%5D=1
- Spellen zijn op High/verry high speelbaar met goede FPS

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt heren, daar heb ik wat aan! :D

Anderen geen aanmerkingen op de samenstelling van Sander?

En jullie zouden dus gewoon voor Windows 7 kiezen?

Ja, ik heb zelf ook een GTX 760, maar dan van Palit. Op de doos staat: Min 500 watt or higher. Hij is dan wel van een ander merk, maar ik denk niet dat het veel verschilt. Dus een 450 watt lijkt mij te weinig.

Bedankt voor je waardevolle toevoeging, ik heb het even gegoogled en deze schijnt inderdaad ook minimaal 500 watt nodig te hebben. Dus dan vervang ik de zuinige weer met die van firest0rm en dan is alles goed?

Misschien een domme vraag, maar is een koeling overbodig?

Laatst bewerkt:
Nee, de standaard koeling van Intel of een betere die je los koopt zijn nodig als je je processor niet over verhit wil laten gaan.

Verder alles prima!

Laatst bewerkt:
Ja dat begrijp ik, maar zit er dus al een koeling in die processor of moet dat los?

de voeding die sander heeft voldoet is een Gold certified voeding (dus beter dan de meeste voedingen en efficiënter)
de 500watts voeding geld alleen voor de wat mindere voedingen het systeem zal niet daadwerkelijk 500watts opslurpen (ze raden het aan)

systeem van sander zal prima werken

Laatst bewerkt:
Nog een laatste vraag, ik wil toch een netwerkkaart voor draadloos internet, maakt het dan nog uit welke kaart ik erbij neem of past elke?

Is een netwerkkaart niet beter voor langere afstanden? Gaat namelijk wel om twee verdiepingen.

Kunnen jullie verder misschien ook een monitor aanbevelen? Ik heb nog wel eentje maar denk dat die een beetje té oud is geworden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan