advies aanschaf laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Dag, graag jullie advies bij aanschaf nieuwe laptop.
Moet veel werken met excel daarom een flink scherm.
Verder geen zware programma's oid, gewoon huis-tuin-keuken-gebruik.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/542711;476111;551647;573615;588137/

Ik heb al een voorselectie gemaakt op:
prijs: tot plm 550,-
scherm min. 17"
werkgeheugen min. 6Gb
HD min 500Gb, liefst 1Tb.
met DVD/RW

Moet lekker vlot werken!
Gewicht, accu speelt geen rol.
Veel overeenkomsten in genoemde laptops, maar toch ook verschillen waar ik geen verstand van heb.
Wat ik niet teruglees is waar de aansluitingen van USB en aangesloten JBL-speaker zitten. Op huidige laptop zitten die tpv de rechter(muis)hand = lastig.

Benieuwd of er een voorkeur is. (Moet zeggen dat we hier thuis voorkeur hebben voor Asus, huidige laptop R700V serie en twee Prime Transformers.)
En andere adviezen of tips uiteraard welkom!
mvg Marianne

Wat ik niet teruglees is waar de aansluitingen van USB en aangesloten JBL-speaker zitten. Op huidige laptop zitten die tpv de rechter(muis)hand = lastig.
Ik begrijp dit niet echt, wat bedoel je hier precies mee / over welke machine heb je het dan?

Uit de opsomming is dit wel de meest interessante : HP Pavilion 17-g110nd

Laatst bewerkt:
Ik gebruik een muis, die ligt rechts van de laptop, naast de voorste helft van het toetsenbord.
Aan de rechterkant van de laptop zitten van voor naar achter: aansluiting speaker (heb ik draad naar JBL-Go), aansl microfoon (niet in gebruik) en 2 USB aansluitingen (1 voor de bedrade muis), daarachter DVD speler.
Ik vind de draden irritant bij muisgebruik.
Snap je wat ik bedoel? Liever had ik bv de DVD aan de voorste helft.

Wat is daar de motivatie voor? Ik dacht juist dat die t eerst af zou vallen; oudere datum en maar 6Gb werkgeheugen...

Nieuwste (generatie) processor (Skylake) en een hoogste basiscoresnelheid. Weliswaar niet het hoogste basisgeheugen, maar daar heb je voor het huis-tuin-en-keukengebruik geen last van en last but not least : god zij dank (mijn persoonlijke mening) GÉÉN glanzend scherm, maar een mat scherm.

Laatst bewerkt:
Ah OK! Dat matte scherm vroeg ik me ook al af of dat prettiger zou zijn. Zal eens gaan kijken of BCC m nog verkoopt...

Ik heb diverse flaptopjes gehad en erger mij nu nog steeds groen en geel aan het flaptopje met het glanzende scherm. Oogt in eerste instantie vreselijk mooi, maar een zonnestraaltje of het directe invallende licht van een simpele gloeilamp, al dan niet van het bespaartype, is rampzalig.

BCC ? Ja, op voorraad : klik

Laatst bewerkt:
Ja ik zag dat ze m nog leveren.
Ik zit dit te typen op een Asus R700V van een jaar of 3 oud, probeer uit te vindn of ze daar een mat of glanzend scherm in hebben zitten ter vergelijking...

:D tnx :D

ff offtopic: zie dat jij ook al vanaf 2001 op helpmij zit, de tijd van Kleinkramer en Bennie... Leuk!
Toen was ik hier zowat elke dag, nu nog maar af en toe. Veel geleerd hier :-)

Laatst bewerkt:
Laatstgenoemde is niet meer en de eerstgenoemde is bijna nooit meer online.

Ja dat weet ik. Had een week voordat Bennie is overleden nog contact met hem... en Kleinkramer zit nu op andere fora. Zo gaat dat he.
Bedankt voor je meedenken, ik ga er nu een nachtje over slapen.:thumb:

Laatst bewerkt:
Neem deze ook eens mee in je overwegingen. Niet de goedkoopste, wel uiterst flexibel qua uitbreiding.

Hoi,

Aangezien het om een aankoop gaat van een notebook ben ik zo vrij geweest om deze ook dan even naar die sectie te verplaatsen.Succes met je vraag

Intussen de HP een week in gebruik. Helaas heeft deze toch geen mat maar een glanzend scherm. Was voor ons geen reden hem retour te zenden. Doet het verder prima en voelt lekker aan wb toetsenbord.
Dank voof t meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan