Advies anschaf camcorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

KatjaP

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Berichten
1
Ik wil graag advies m.b.t. de aanschaf van een camcorder. De laatste keer heb ik mij een mini-dv camcorder laten aanpraten, wat geen succes is geworden (lees hieronder). In winkels heb ik (nog) niet voldoende vertrouwen om me te laten adviseren. Ik denk dat hier voldoende visie is om tot een goede conclusie voor mij te komen.

Op dit moment heb ik een mini DV camcorder en een digitale fotocamera.
Ik heb wat gefilmd op de camcorder, maar het lukt me niet de tapes te importeren op de pc. Helaas zijn hulppogingen (via internet, kennissen en winkel) niet geslaagd.
Mede hierdoor maak ik al het filmmateriaal via de digitale fotocamera... en eigenlijk bevalt dat prima. Ik plaats korte filmpjes op de website en eens in het jaar plak ik alle filmpjes achter elkaar op DVD. Ik ben er niet op uit om de filmpjes op de tv te bekijken, hoogstens eens een keer op vakantie ofzo. Gewoon via de pc en/of website vind ik leuk genoeg! Ook blijven de filmpjes kort (30 seconden tot 1 minuut). Ik wil geen tijd besteden aan het importeren en bewerken van filmmateriaal (hier ontbreekt de tijd me gewoonweg voor!)
De camcorder ligt dus niets te doen (gaat waarschijnlijk naar marktplaats :rolleyes:)

Enfin, nu wil ik toch een wat betere beeldkwaliteit, maar zonder het gedoe van Mini DV. Ik wil makkelijk de beelden via mijn pc verder verwerken. Ik gebruik (nu nog) Windows moviemaker, maar beschik ook over Adobe Premiere elements.
De fotografie functionaliteit op de camcorder interesseert mij niet, alleen de filmkwaliteit (beeld en geluid).

Het formaat van de camera vind ik ook belangrijk. Hij moet makkelijk mee kunnen in de (hand)tas of wandelwagen. Lekker klein dus.

Ik maak vooral filmpjes in huis en regelmatig (vooral in de winter) 's avonds als het licht aan is. Ik merk bij mijn huidige filmpjes dan vaak behoorlijke ruis en erg donker beeld.
De filmpjes maak ik vooral van onze kleine man (nu ruim 1 jaar oud). Dus buiten en binnen filmen hoort er bij. Maar ook film ik de indrukken op vakantie en feestjes...

De filmpjes uit mijn (canon powershot) digitale camera bevallen me redelijk, maar ik verwacht met de aanschaf van een camcorder verbetering in de beeldkwaliteit.

Ik wil een redelijke prijs (tja 200-300 euro?).

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan naar camera's die werken met een SD-card (Panasonic SDR-S150 Videocamera, Panasonic SDR-S10 Videocamera en de Sanyo VPC HD700)

Maar nu lees ik via de consumentenbond ook over DVD (mini DVD?) camcorders.

Wie kan mij een advies geven?

- SD-card of (mini)DVD?
- Welke (betaalbare) camcorder?
- Blijven filmen met de digitale fotocamera :confused:?
- Voor- en nadelen van verschillende opties?
- Mogelijkheden (ook i.v.m. de toekomst)?

Ik hoop dat ik specifiek genoeg ben voor advies? Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan