Advies gevraagd: beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
Ik krijg nog wel eens wat vragen van vrienden/bekenden die allemaal met een soortgelijk probleem kampen.

Bijvoorbeeld: politievirus - zoekmachine (bijvoorbeeld google) gehackt - firewall van windows kan niet worden gestart - service beveiliging kan niet worden gestart - etc.

Als ik dan hun computers scan met: microsoft virusscanner - malwarebytes - online virusscanners van housecall of esset, wordt er totaal niets gevonden. Ook niet in de veilige modus.
Ook de oplossingen die via google geboden worden, leveren geen 'schoon' resultaat. Allen worden uitgevoerd, maar niets helpt om de computer ECHT schoon te krijgen of om de services weer op gang te krijgen.
Ik heb dezelfde ervaring met mensen die de duur betaalde norton of mcafee op hun computer hebben staan. Ook zijn bij hen de updates van (vooral) windows 7 keurig op orde.
Ik installeer voor hen de pc dan maar opnieuw, want dat gaat in de regel sneller dan de oorzaak opsporen.

Wat is de beste beveiliging tegen virussen?
Hoe voorkom ik dat bijv. google gehackt wordt of dat de veiligheidsinstellingen van windows 7 aangetast kunnen worden?
Hoe houd je nou je computer schoon tegen alle kwalijke spullen?
 
de beste beveiliging is de combinatie van:
1. alle windows updates installeren.
2. goede virusscanner (bijvoorbeeld trend micro titanium)
3. malwareveiliging (bijvoorbeeld mbam)
4. regelmatig scannen met hitman pro
5. regelmatig back-ups maken
 
Alles upgedate hebben, een goede antivirus en firewall en 9/10 keer krijgen mensen virussen binnen door foute sites.
 
Veilig surfen/internetten begint bij jezelf, niet alles klakkeloos gaan openen van bestanden die je toegestuurd krijgt.
"Bezint eer gij begint" gaat ook hier op ...

Voor de rest:zie antwoord #2
 
of gebruik avast free antivirus + malwarebytes of emsisoft anti malware en je bent zeer goed beschermt zoals tegen dat politievirus, want ik kan van ervaring spreken omdat ik al jaren avast gebruik en nooit problemen gehad heb met allersoorten rotvirussen zoals nu tegenwoordig dat politie virus opduikt! en inderdaad ook regelmatig backups maken en je windows up to date houden en zeker je antivirus up to date is!
 
Ik heb het ook nog niet gezien, ik gebruik zelf op Windows 7 Eset Smart Security 5. Misschien omdat ik wat voorzichtiger ben ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan