Advies gevraagd bij aanschaf breedbeeld TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cojja

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Hallo mensen,

graag zou ik wat advies willen hebben bij de aanschaf van een nieuwe TV. Mijn oude TV begint het zo langzamerhand te begeven en ik zou er dus graag een nieuwe breedbeeld voor in de plaats hebben. Nu is het helaas zo dat er zoveel op de markt is dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb al op verschillende sites gekeken, ook op kelkoo, maar veel informatie kan je daar ook niet vandaan halen. Daarbij is de consumentenbond alleen voor de insiders.

Graag jullie advies. Hieronder de wensen:
- Breedbeeld TV
- Kwaliteit (bv. JVC / Philips / Grundig)
- Prijsklasse 500-800€ (waar 800 echt de max is)
- +/- 70 cm
- Wanneer mogelijk: PIP (beeld in beeld).

Graag zie ik jullie reactie.
Bedankt.

Beste iedereen,

Zouden jullie mij wat voorstellen kunnen doen? Ik ben zelf totaal neit technisch en ben bang dat ze je in de winkel maar wat proberen aan te smeren.

Dank je wel.

http://www.plasma-discounter.nl/lcd/html/p/1392/LG_LCD_32LC25R.htm ziet er goed uit. Graag zou ik iets zien in de buurt van Zoetermeer, bijvoorbeeld Dixons, It's, BCC, Mediamarkt, Modern, etc..
Nu hoorde ik van de consumentenbond dat breedbeeld nog in de kinderschoenen staat, ze sneller in brand kunnen vliegen en matige kwaliteit beeld hebben. Kunnen jullie mij daar wat meer over vertellen?

Cojja.

Wat voor TV heb je nu? Dat is belangrijk in deze zin... stel dat je nu een Sony hebt dan ben je gewend aan een beeld met nadruk op "rood" en met veel "dynamiek" .... in dat geval gaat een Philips of een LG je tegenvallen, mooet je kiezen voor weer een Sony of een Sharp of een JVC.... Ben je de "rust" van een Philips gewend, dan wordt je "stapelgek" van een Sony..... Het is dus ook een kwestie van smaak...... Wil je nog een beeldbuis tv [die "lijken" wat ouderwets, zijn groot [diep] maar geven wel een beter beeld dan plasma of LCD [meer licht, niet "nasmeren"[dat is vooral bij LCD schermen een probleem], geen "inbrandrisico" [vooral bij plasma nog een probleem] en dan kun je een waanzinnig goed apparaat kopen voor € 800 Wil je mee in de "vaart der volkeren" met plasma of LCD dan denk IK [maar wie ben ik....] dat je met Philips en/of LG [het scherm komt uit de zelfde fabriek] erg goed af bent....

Breedbeeld staat NIET in de kinderschoenen, en die TV's vliegen niet sneller of minder snel in de brand, dat is complete onzin.... Wel is het zo... zoals ik boven beschreef... dat LCD schermen, bij snelle bewegingen, wat "na smeren [als je goed kijkt bij een voetbalwedstrijd kun je nog zien waar de bal vandaan kwam....]

Laatst bewerkt:
Elders zeggen ze dit:
Gepost door High-Voltage:
Breedbeeld in de kinderschoenen? Oh dear, hoe oud zou dat zijn? Toch altijd meer dan 5 à 10 jaar. Dat bestond al bij de CRT TV's...
En daarbij zie ik niet zo direct in waarom een breedbeeld sneller in brand zou kunnen vliegen. Bij de CRT's zou ik dat nog kunnen begrijpen omdat ze een veel grotere lijn moeten schrijven in dezelfde tijd, waardoor de spot wat sneller moet bewegen enz. Bij de LCD's zie ik daar geen probleem in omdat elke LCD op computermonitoren na tegenwoordig breedbeeld is.

Ben je zeker dat je je niet vergist met plasma ofzo?

Wat betreft die link die je daar geeft, dat is in orde. En wat betreft prijs, zeker niet slecht!!

Ik zit er toch over te denken om een oude beeldbuis te nemen.. Die LG staat mij erg aan (sowieso ga ik in winkels rondkijken, "ervaren" voordat ik tot koop overga) maar ik krijg toch verhalen dat dat nieuwe niet allemaal het beste is..

Daar ben ik nog even.... Welke TV heb je nu? Een 4:3 [gewoon beeld] of heb je al een 16:9 [breedbeeld].... Ik vraag dat omdat je zegt "70 cm" ... als je nu een 4:3 hebt van 70 cm moet je, als je naar breedbeeld gaat al denken aan een "82 cm" tv..... anders gaat de beeldgrootte je tegenvallen.....

Ik heb nu een gewoon scherm (geen breedbeeld) van +/- 60 cm. (een Grundig, die het na 15 jaar aan het begeven is).
Maakt het uit dat ik een Philips videorecorder heb ivm compabiliteit?

Die nieuwe apparaten zijn niet slecht... maar mensen kiezen deze vooral omdat ze beter in hun interieur passen... zowel een plasma als een LCD zijn "plat" [zo'n 10 cm dik] die kan je zelfs als een schilderij aan de muur hangen...... bij een beeldbuis tv [of crt tv] zit je met zo'n grote "toeter" aan de achterkant...... Maar als dat je niet kan schelen... ben je zowel goedkoper uit als heb je een beter beeld en ook nog eens een beter geluid! Want in die platte dingen moet men allerlei kunstgrepen toepassen om er ook nog een paar speakers in te zetten en meestal is het geluid gewoonweg "krom" ... daarom sluiten de meeste mensen hun LCD scherm aan op hun "surround installatie" of op hun stereo.....

Nee, het type video of dvd speler maakt voor de tv geen bal uit....

[we kunnen beter gaan chatten op MSN, zo snel gaat het "heen en weer"]

Grundig=Philips , dus je bent aan het type beeld van een "Philips" gewent.... neem dan weer een Philips of een LG [als je voor een "plat" scherm gaat]

Als je meet, moet je van linksonder naar rechtsboven meten.........

Beste mensen,

inmiddels heb ik een mooie Samsumg TV met alles opties, plus meer! Hierdoor ben ik wel iets over budget gegaan maar dan heb je ook wat moois ervoor terug.

Ik wil iedereen bedanken voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan