• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Advies gevraagd bij tabel en filter optie's

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaikelensink

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Stel ik beheer een uitgebreide lijst met veel boeken en wil graag een helder overzicht hebben. Specifiek wil ik weten welke boeken sinds 2021 zijn uitgeleend, welke momenteel zijn uitgeleend, welke zijn teruggebracht, en ook het totale aantal uitgeleende boeken, enzovoort.

Hoewel ik filters in de tabel kan gebruiken, vraag ik me af of er een eenvoudigere manier is. Is het bijvoorbeeld mogelijk om tabbladen te maken met alle boeken die op dat moment zijn uitgeleend en een ander tabblad met boeken die uitgeleend zijn geweest en zijn teruggebracht? En als dat kan, is het mogelijk om dit dynamisch te houden?

Ik heb ook geprobeerd met draaitabellen te werken, maar ik kom er niet helemaal uit. Kun je me hiermee helpen?

Bijlagen

Wellicht is het gebruik van één of meerdere slicers hier zinvol. Zie bijlage.
Is dit wat je bedoelt?

Bijlagen

In het bibliotheekwezen is het gebruikelijk namen te beginnen met de achternaam, daarna een komma en dan de voornaam/namen/letterd.
De naam van de vertaler doet er ook toe. Waar in de kolom 'vertaler' een naam staat is er sprake van een vertaling, de overige niet.
De draaitabel is uitermate geschikt voor wat jij wil. (2e werkblad)

Bijlagen

Misschien een handig invul- en verwijder- of aanpasformulier erbij? Makkelijk als je lijst erg lang wordt.

Bijlagen

Deze is beter. Wat foutjes eruit en boetesysteem...bedrag in formule in tabel aanpassen...of bedrag per dag in aparte cel en die verwijzing in de formule..dat is de kortste en simpelste handeling...van code heb ik ISBN nummer gemaakt.
Met dank aan SNB..

Bijlagen

Allemaal heel erg bedankt, ik ga eens even goed naar jullie antwoorden kijken. Door drukte op het werk had ik daar eerder geen tijd voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan