Advies gevraagd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Hoi allemaal,

Ik zit een beetje in dubio. Ik heb Planet Adsl advanced al opgezegd, na een 2-jaar abonnement. Veel klachten in het begin gehad, en nog steeds in het weekend zeeeeer traag (nog erger dan een modem soms)

Nu is mijn vraag: is het wijs om toch een andere provider te nemen? Daar komen toch weer aansluitkosten bij en zo? En welke provider is heeeeeel goed voor ongeveer hetzelfde bedrag?(ca 85 euro) Of liefst nog sneller.

Ik heb providers vergeleken maar zie door de bomen het bos niet meer en heb ook geen ervaring met overschakelen van provider. Zelf leek speedlinq me wel wat (uit de test van speedsuite) maar ik ken niemand die daar ervaring mee heeft.

Ps ik kan altijd Planet nog aanhouden eventueel.

Wie heeft wijze raad voor mij??
Groetjes, Tanja

Laatst bewerkt:
nou als ADSL niet goed werkt voor je, kun je altijd nog proberen gewoon via kabel te nemen (essent).
er was hier al eerder een vraag over en daar stonden een hoop links in naar waar je alle providers kan vergelijken, ik zoek zometeen wel ff voor je kom ik daar weer op terug

JPeetje

Geplaatst door Tanja1968
Hoi allemaal,

Ik zit een beetje in dubio. Ik heb Planet Adsl advanced al opgezegd, na een 2-jaar abonnement. Veel klachten in het begin gehad, en nog steeds in het weekend zeeeeer traag (nog erger dan een modem soms)

Nu is mijn vraag: is het wijs om toch een andere provider te nemen? Daar komen toch weer aansluitkosten bij en zo? En welke provider is heeeeeel goed voor ongeveer hetzelfde bedrag? Of liefst nog sneller.

Ik heb providers vergeleken maar zie door de bomen het bos niet meer en heb ook geen ervaring met overschakelen van provider. Zelf leek speedlinq me wel wat (uit de test van speedsuite) maar ik ken niemand die daar ervaring mee heeft.

Groetjes, Tanja

hallo

het ligt eraan welke eisen je stelt, en wat je ervoor uit wilt geven.
in je eigen woonplaats zit onze provider waar we zéér over te spreken zijn, www.cistron.nl

kijk daar eens, aansluiten is iets kostbaarder maar het werkt dan ook erg goed; is adsl via bbned lekker snel en cistron is een goeie provider.

succes

Bedankt voor je reactie, maar de enige kabel die wij hier kunnen nemen (postcode 2404) is casema. En daar niemand tevreden over in mijn woonplaats. Dus het moet toch wel ADSL worden...

PS doordeweeks is planet goed te doen hoor, daarom twijfel ik nog zo erg.:confused:

Geplaatst door Tanja1968
Bedankt voor je reactie, maar de enige kabel die wij hier kunnen nemen (postcode 2404) is casema. En daar niemand tevreden over in mijn woonplaats. Dus het moet toch wel ADSL worden...

PS doordeweeks is planet goed te doen hoor, daarom twijfel ik nog zo erg.:confused:

heb je de check op cistron gedaan?

jheroen, dat ethernet modem kunnen we dan wegdoen zeker. Maar de snelheden van cistron staan inderdaad goed bekend:thumb: Ik wel ca 85 euro uitgeven, maar ik denk dat bij cistron ook nog kabelhuur bijkomt he, via KPN (ook nog ca 45 euro per maand)

en je kan echt niets anders ?
hmm dan raad ik toch aan gewoon bij wat je nu hebt te blijven, tis beter dan niets :)

Geplaatst door Tanja1968
jheroen, dat ethernet modem kunnen we dan wegdoen zeker. Maar de snelheden van cistron staan inderdaad goed bekend:thumb: Ik wel ca 85 euro uitgeven, maar ik denk dat bij cistron ook nog kabelhuur bijkomt he, via KPN (ook nog ca 45 euro per maand)

ligt eraan sommige adsl (kpn)MODEMS kan je gebruiken via cistron.
wij hebben de alcatel speedtouch draaien op cistron perfect!
de prijs is wat hoog voor het aansluiten op cistron maar als je daarbij ook nog per jaar betaald krijg je weer korting
choose for yourself!

Geplaatst door Jheroen

heb je de check op cistron gedaan?

?? wat voor check? bij speedsuite komen ze heeeeel hoog uit (voor mijn doen :o ) op 700 + kb.

Heb je nog iets meer info uit ervaring? Vaak eruit liggen of zo, dat soort dingen?

[edit] ik heb ook gehood dat je je modem mag meenemen als dat kan naar een andere provider, omdat meer mensen steeds meer gaan overstappen. Dat zou misschien ook schelen in de aansluitkosten? [/edit]

Geplaatst door Tanja1968

?? wat voor check? bij speedsuite komen ze heeeeel hoog uit (voor mijn doen :o ) op 700 + kb.

Heb je nog iets meer info uit ervaring? Vaak eruit liggen of zo, dat soort dingen?

dat klopt dat is voor de snelste (lees duurste) verbinding die ze verkopen, de zg 8 megabit lijn.
supersnel maar wel 99 euro per maand.
hier hebben we 1024/512 en daar komen we prima mee weg
ik bedoel de postcodecheck, of je het kunt krijgen waar je woont!

En kun je met BBNED ook je kpn-lijn opzeggen? We bellen namelijk bijna nooit, het is nu alleen voor die kabel voor ADSL dat we de KPN nog hebben.

Wat een vragen allemaal he!:o

Als ik niet meer reageer, ik moet zo werken. Dan antwoord ik morgenochtend.

Alvast bedankt voor de info
Groetjes, Tanja

Geplaatst door Tanja1968

[edit] ik heb ook gehood dat je je modem mag meenemen als dat kan naar een andere provider, omdat meer mensen steeds meer gaan overstappen. Dat zou misschien ook schelen in de aansluitkosten? [/edit]

oops nog wat vragen vergeten, de aansluitkosten zijn de kosten die buiten de deur gemaakt worden door knp bbned en cistron.
welk modem heb je nu?
enne ze liggen er eigenlijk nooit uit, zij het soms 's nachts voor onderhoud maar dat is zeer weinig.
ze hebben een prima helpdesk en via de nieuwsgroepen van cistron worden werkzaamheden ed altijd op tijd en vroeg aangekondigd
voor mij echt een eye openener, zat eerst bij wanadoo......

Geplaatst door Jheroen

oops nog wat vragen vergeten, de aansluitkosten zijn de kosten die buiten de deur gemaakt worden door knp bbned en cistron.
welk modem heb je nu?
enne ze liggen er eigenlijk nooit uit, zij het soms 's nachts voor onderhoud maar dat is zeer weinig.
ze hebben een prima helpdesk en via de nieuwsgroepen van cistron worden werkzaamheden ed altijd op tijd en vroeg aangekondigd
voor mij echt een eye openener, zat eerst bij wanadoo......

Eerst bij wanadoo? Dat wil ik dus never nooit, Cistron kunnen we inderdaad krijgen, het is in onze woonplaats. We hebben nog een ethernet modem in huis. Maar je blijft dus ook met bbned een KPN lijn houden? Zou jammer zijn, want die kosten kun je ook gebruiken voor een sneller internetabonnement
Groetjes, Tanja

Geplaatst door Tanja1968

Eerst bij wanadoo? Dat wil ik dus never nooit, Cistron kunnen we inderdaad krijgen, het is in onze woonplaats. We hebben nog een ethernet modem in huis. Maar je blijft dus ook met bbned een KPN lijn houden? Zou jammer zijn, want die kosten kun je ook gebruiken voor een sneller internetabonnement
Groetjes, Tanja

bel eens met de helpdesk of kijk even rond op hun site, daar staat eigenlijk op alle vragen een antwoord

wat voor modem heb je nu?

Geplaatst door Tanja1968

Hoeveel KB/ps wil je hebben? Ik heb ook Casema en ben zeer tevreden. Je wordt er nooit uitgegooid en de maillserver ligt er tot op op heden ook nooit uitIk heb het gewone Basic pakket en kom op 25kb/ps met Broadband krijg je het dubbele. Het is geen ADSL maar daar betaal je dan ook weer minder voor!!!!

Geplaatst door Tanja1968

Waarom nou twee keer?????:confused: :(

hoi,

het lijkt me bij jullie nogal een zootje met al die soorten abo's etc. Hier in Belgie heb je bijna geen keuze, adsl kost tussen 35 en 40 € per maand, de kabel ( alleen telenet ) rond de 42 € dacht ik . Mijn snelheid via wanadoo is constant rond de 115 kbps DL, afhankelijk van de drukte..........ik zie mezelf in geen geval 100 € of meer per maand betalen voor internet.
btw, ik mag maandelijks 15 gieg traffieken :-))

greetz

jean

Geplaatst door Tanja1968
Hoi allemaal,

Nu is mijn vraag: is het wijs om toch een andere provider te nemen? Daar komen toch weer aansluitkosten bij en zo? En welke provider is heeeeeel goed voor ongeveer hetzelfde bedrag?(ca 85 euro) Of liefst nog sneller.

Groetjes, Tanja

Beste Tanja,

Als je snel bent, bestel dan ADSL bijdemon . Zij hebben nu een hele mooie aanbieding! Gratis modem en gratis aansluiten en dan heb je een 2048/512 verbinding voor € 65,- p/m via het netwerk van BBned. Je kunt ook kiezen voor een 1024/512 abbo voor € 55,- p/m!

Ik heb zelf ook Demon als provider en ben zeeer tevreden!

EDIT: als je al langer dan 1 jaar een telefoon abbo hebt kun je de lijn laten porteren naar je provider en ben je van de abbo kosten van KPN af! Heb ik zelf ook en bel alleen nog maar mobiel!

Laatst bewerkt:
Re: Re: Advies gevraagd!

Geplaatst door NLspecial

Beste Tanja,

Als je snel bent, bestel dan ADSL bijdemon . Zij hebben nu een hele mooie aanbieding! Gratis modem en gratis aansluiten en dan heb je een 2048/512 verbinding voor € 65,- p/m via het netwerk van BBned. Je kunt ook kiezen voor een 1024/512 abbo voor € 55,- p/m!

Ik heb zelf ook Demon als provider en ben zeeer tevreden!

EDIT: als je al langer dan 1 jaar een telefoon abbo hebt kun je de lijn laten porteren naar je provider en ben je van de abbo kosten van KPN af! Heb ik zelf ook en bel alleen nog maar mobiel!

Zo dan, dat klinkt nog eens als een aanbieding!! Ik ga het gelijk uitzoeken!! Dat van dat porteren snap ik nog niet, maar dat is wel wat ik zoek. Want ik wil van de KPN kosten af. Ik ben nu ca 114 euro in de 2 maanden kwijt, alleen voor de adsl kabel en abonnement van de KPN. En we hebben ca 3 euro belkosten!! Niet echt handig dus.

Nog een vraagje NLspecial, kunnen er ook 2 pc op? Of via router?

Groetjes, Tanja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan