Advies gevraagd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sleepy

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
Beste mensen,

Ik heb even wat advies nodig!
Ik doe een ICT opleiding en ik dacht om wat meer ervaring op te doen ga ik gewoon zelf eens een server configureren ik krijg hier op school ook les in dus ben er redelijk mee bekent!

Maar ik wil dus eigenlijk gebruikt gaan maken van een virtuele server.

Besturingssysteem (maar welk!) --> VM ware --> Windows 2003 installatie

op mijn stage gebruiken ze Ubuntu server edition maar omdat dit allemaal in terminaal commands zijn is dit best lastig aangezien ik meer een grafische interface gewend ben!

Dus eigelijk zoek ik een besturingssysteem (met een grafische interface) waar ik software zoals VM ware op kan zetten en daarmee een virtuele windows 2003 server installatie op zet!

Dan komen de meesten van jullie waarschijnlijk op Linux uit omdat die weinig CPU verbruikt.. ik heb ook al de command gebruikt waardoor je een grafische interface zou krijgen maar dat lukte niet (heb ik geprobeerd met linux ubuntu server 9.04).

Nou een heel verhaal!

Ik hoop dat iemand advies voor me heeft het liefst houd ik alles op windows, is dat mogelijk!?

Groeten en alvast bedankt!

Rick.

Mijn ervaring is dat je virtuele machines gewoon op windows kan draaien.
Wanneer je maar 1 of 2 virtuele machines wilt gebruiken is het ook geen probleem.

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je genoeg geheugen moet hebben. minimaal is 2gb aan te raden met win xp en win server 2k3 voor vista/2k8 minimaal 4gb.

Je hoeft trouwens niet alleen vm-ware te gebruiken, je kan ook virtualbox of microsoft virtual pc gebruiken.

Succes

tnx voor je reactie.

Ja ik heb dr 2 GB ram inzitten.

Maar het is gewoon een desktop pc. redelijk zwaar ding quat core 2.4 Ghz.
Tja VMware, virtuel box kan allenmaal ja :D verder wil ik eigenlijk een Mail server server voor mn website en database en terminal server voor VPN.. en nog wat zooi :P

dus dat is best veel :shocked: kweenie of dat mogelijk is met 2 GB ram?

en dan nog een vraagje.. misschien een rare vraag maar ik ben altijd bang als ik hem ga gebruiken als server dus dat hij 24/7 aanstaat voor brand gevaar, door branding of kortsluiting in iedergeval dat dat ding de fik in vliegt.. dus eigenlijk hoe kan ik die kans zo minimaal houden? want in mijn "server" lopen de temperaturen soms erg op weet niet of dit gevaarlijk kan zijn... of überhaupt het brandgevaar groot is?

Ik denk dat alles wat je wilt wel kan op de pc.

Verder weet ik het risico niet echt voor het brandgevaar, maar wanneer mijn pc 24/7 aanstond voor 2 a 3 weken was er weinig aan de hand.

Zorg er alleen voor dat er geen dikke laag stof in de pc zit.

Oké, maar dan mijn vraag! :) welke indeling moet ik maken?

een linux --> een virtuele installatie van windows server 2003?

een gewone installatie windows server 2003

wat is slim? :)

Ik denk dat het niet veel uitmaakt, tenminste wanneer je windows xp gebruikt.

Zijn hier ook linux kenners?

bijvoorbeeld hoe zit het met drivers van je hardware bij linux?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan