Advies gevraagd

• Onderwerp starter Onderwerp starter RRR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RRR

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Wil graag advies bij de keuze voor een camera (budget <150 euro):

Twijfel tussen de Sony Cybershot DSC-W350, Panasonic Lumix DMC-FS10 en de Fujifilm FinePix F70 EXR.

Of is er nog een betere camera tot 150 euro op dit moment?

Groeten en bedankt

Bedankt, maar dat is toch lastig vergelijken (zij halen ook slechts uit x aantal reviewscores)..dus vraag meer aan jullie wat jullie het beste lijkt?

Misschien eens kijken of er tweedehands wat te vinden is. Kwalitatief koop je dan voor 150 euro soms een veel betere camera dan de nieuwe types die je hier geeft.

Ik zelf heb een poosje terug voor 75 euro een Panasonic Lumix DMC FZ8 gekocht. Deze maakt goede foto's. 7,2 Megapixels en heeft een Leica lens en een 12x Optische zoom en kan daarnaast digitaal nog eens een heel eind inzoomen.

Maar goed, tweedehands kan ook een miskoop worden natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Ik onderschrijf wat jullie beiden hierboven postten. Wil RRR toch voor nieuw gaan dan is er nog een andere mogelijke optie:

ga naar 2 (of nog beter 3) fotovakzaken en vertel wat je budget is en luister wat zij adviseren (vraag om 3 apparaten te noemen of zo)
'We' weten allemaal dat het bij de wat eenvoudiger apparaten natuurlijk naast de kwalitatief degelijke behuizing, natuurlijk voornamelijk draait om de optische zoom. Luister naar wat ze adviseren (merk type) en voer dat in Google in (alleen typenummer) Op één van de eerste pagina's van Google tref je dan geheid een gebruikerservaringen site aan. Als je die raadpleegt ben je een stuk wijzer.

Waarom 3 winkels? De winkeliers kunnen soms een (eigen) belang hebben in het aanraden van een toestel (winstmarge / importeur en / of groothandelaanbieding / kado van de importeur als zij er veel van verkopen). Als 3 goede winkels niet minimaal 1 camera min of meer unaniem adviseren kun je je achter de oren krabben.

Laatst bewerkt:
Voor 150 euro is prima een Panasonic FZ28 te kopen.
Ik ben een redelijk geavanceerde fotograaf, en ik heb m er bij voor op vakantie etc.
AAN TE RADEN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan