Advies gevraagt voor nieuwe processor aankoop

Status
Niet open voor verdere reacties.

codGmer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Hallo,

Ik ben er over na het denken om mijn processor te upgraden
Van de Intel Core 2 Quad Q6600 2,40GHz naar de Intel Core I5 750 2,66GHz
http://azerty.nl/producten/product_detail/1231/226356/processor-1-x-intel-core-i5-i5-750-2-66-ghz-lga1156-socket-l3-8-mb-doos.html

is dit het waard of is dit een totale miskoop?
ik heb van iemand gehoord dat de I5 een core 2 quad processor is maar daar weet ik
niet zoveel over..

specs:

Systeemkast
Acer

Moederbord
Acer MCP73PV

Processor
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 2.40GHz

Geheugen
4GB Ram

Koeler
Intel stock cooler

Casefan
2x Zalman

Harddisk(s)
WDC WD6400AAKS-22A7B0 650GB

Videokaart(en)
Msi GTX 465

Monitor(en)
LG W2261V

Brander
ATAPI DVD A DH16A3S SCSI CdRom Device

CD / DVD Drive(s)
ATAPI DVD A DH16A3S SCSI CdRom Device

Speakers
LOGITECH X-230 2.1 SPEAKER SYSTEM 32W RMS

Geluidskaart
nVIDIA HDMI @ nVIDIA GF100 - High Definition Audio Controller PCI

Netwerkkaart(en)
NVIDIA nForce Networking Controller 1000 Mbps

Muis
Logitech MX518

Toetsenbord
Logitech G15

Scanner(s)
HP Photosmart C4680

Printer(s)
HP Photosmart C4680

Internetverbinding(en)
Ziggo Alles in een plus 22Mbit

Besturingssysteem
Windows 7 Ultimate 64Bit

Voeding
Recon Power Engine 550 Plus 500/550W

Laatst bewerkt:
Goedenavond ,

Dat gaat niet lukken die processor op dat moederbord want de Q6600 is een socket 775 processor en de nieuwe een 1156 socket processor dus als je de nieuwe wil zal je ook je moederbord en geheugen moeten vervangen.

Laatst bewerkt:
ok bedankt..

Ik denk dat ik dan eerst een nieuwe moederbord moet halen..
helaas weet ik daar niet veel vanaf waar moet ik op letten?
Moet het per se 500 euro kosten of kan het ook 100-200 euro?
Gelieve een moederbord met overclockbaarheid.

Bvd
codGmer

Hoi,

Misschien is dit iets.

ja dat ziet er wel goed uit maar waarom die 4 GB Ram als ik vragen mag
die heb ik al in mijn systeem zitten..

en is het wel waard om van de Intel Core 2 Quad Q6600 te upgraden naar Intel I5 750?

bedankt

Waarom geen i5-760? ietsje sneller(standaard) en goedkoper.
Ik heb er ook even sneller geheugen bij gedaan.

KLIK

En het antwoord waarom Modag en ik nieuw geheugen er in gedaan hebben is: Je huidige moederbord ondersteund alleen DDR2 geheugen. Tegenwoordig hebben we DDR3 geheugen. En je moederbord ondersteund tot maar 800 mhz. het geheugen wat ik gekozen heb is 1600mhz. 2x zo snel dus.

Hoi,

Je geheugen van je huidige is ddr 2 en het nieuwe ondersteunt alleen ddr 3 vandaar .
En ja of het het waard is kan ik niet voor je beslissen zou eens dan eens bij je eigen te raden gaan Kom ik snelheid tekort kan ik sommige games niet goed of niet spelen (denk dat je gamed) en heb ik daar het geld voor over als je dat tegen mekaar afweegt kom je misschien tot de conclusie of het dit waard is.
Gezien je videokaart zou het denk geen verkeerde keus zijn maar dat is mijn idee.

Ohzo ja het is ook een systeem van 2 jaartjes:p geloof ik..
Ik game inderdaad (games zoals metro 2033 call of duty black ops)
Met mijn videokaart is idd niks mis qua specs:)

Wat ik eigenlijk bedoelde was of er veel verschil zit tussen de Intel Core 2 Quad Q6600
en Intel I5 760 qua specs..

na mijn mening is het een goede moederbord wat jullie hadden aanbevolen
en de ram ook. Als ik dit heb aangeschaft heb ik dan ook een Betere voeding nodig?
naar mijn mening leek 550W wel genoeg

bedankt

Hoi,

Nee hoor ik zie geen reden om de voeding ook aan te passen, en ja zoals al eerder gemeld gezien je videokaart zou je games beter moeten presteren.

ok bedankt:thumb:

Heeft het upgraden ook zo zijn voordelen bij videobewerking
(sony vegas, adobe after effects) ?

Nu nog meten of het in mijn behuizing past.

Nog een laatste vraag is het monteren van het moederbord
processor enz niet te moeilijk? processor bevestigen lijkt me wel makkelijk
maar moederbord heb ik zo mijn twijfels over of heb ik dat mis.

Hoi,

Ook dat zal beter moeten gaan, en met rust en kalmte kom je een eind met het inbouwen van het moederbord goed kijken waar je busjes tussen het moederbord en kast moet schroeven en alle stekkertjes goed inpluggen. En ik zou het geheugen en de processor op het moederbord plaatsen voordat je deze in de kast bouwt werkt veel makkelijker.

Ok Bedankt voor Alle Hulp, tips :D:thumb:

Ik ga zometeen even meten of het moederbord gaat passen.

Hoi,

Succes maar moederbord zal toch passen of heb een microkast je videokaart past er toch ook in?

Hoi,

Zie net dat er nu dus dat je micro bord hebt dus zal je denk ik ook weer een microbord moeten hebben of de as rock moet passen maar anders is dit een optie

Foto0635.jpg
Foto0636.jpg
Foto0633.jpg
Foto0579.jpg
hier een paar foto's van mijn behuizing(niet echt de grootste:confused: ) en moederbord(zo groot als de foto) en nog de videokaart(die een beetje in de kast gepropt zit past allemaal net). Ik denk dat ik in de kerstvakantie mijn moederbord en processor probeer te verkopen daarna een nieuwe behuizing kopen huidige videokaart erin nieuw moederbord erin (waarschijnlijk ASRock P55 Extreme)
nieuwe processor (Intel I5 760) en ram(ASRock P55 Extreme) erin huidige voeding erbij fans enz.

Laatst bewerkt:
mag ik misschien vragen wat een pci express x16(x4) slot inhoud? want je hebt ook de x16 x16 versie wat is het verschil?

x16 staat voor hoe groot het slot is

dat geen wat er achter staat voor de modus de een werkt in x16 modus en de ander in x4
de x4 modus werkt dus een enorm stuk trager en kan invloed hebben in prestatie winst...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan