Advies Grafische PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter ETH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ETH

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Hallo,

Ik wil een nieuwe PC gaan kopen.

Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat ik wil uitgeven?
ongeveer € 750,-

- Welke onderdelen denk ik te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord)
beeldscherm

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor moet hij gaan dienen? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, 3D games, mediacenter, muziekbewerking,...)
Vervaardigen van drukwerk en foto bewerken. Programma's als Photoshop, Illustrator, Indesign, Coreldraw. Mindere mate ook videobewerken met Premiere en AfterEffects.

- Ben je van plan te gaan overclocken?
nee

- Heb je verder speciale eisen voor je pc (bv: aparte geluidskaart, tv kaart, extra usb poorten, verlichting en venster in de behuizing,...)?
Ik wil er 2 schermen op aan kunnen sluiten, er moet een geheugenkaartlezer op zitten en cd/dvd brander

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, ...)
muis en toetsenbord

- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Windos 7

- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke grootte is dit?
22 inch

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop? Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt geinstalleerd?
Ja

- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken?
Geen voorkeur

De volgende PC is me geadviseerd.

samengestelde computer

Is dit volgens jullie een goede keuze? Zo ja dan ga ik hem denk ik kopen.

geen supergoede keuze, maar het kan ermee door voor die prijs.

Ik zou je eerder aanraden om een pc te zoeken met een Intel i5 of i7 processor, deze zijn veel beter voor het grafische werk zoals het adobe pakket.

Deze samenstelling zou het adobe pakket ook moeten kunnen draaien, maar houd er wel rekening mee dat je hem na 2 tot 3 nieuwe adobe pakket versies (de CS...) toch weer zal moeten upgraden doordat de CPU niet echt sterk genoeg is voor dit werk.
Moederbord is ook wel al met verouderde chipset, dus deze zal ook wel zorgen voor wat vertraging in het bewerken.

ps: is een Apple pc geen optie? deze zijn veel beter voor het grafische werk dan een Windows pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan