Advies inzake interne CD/DVD brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Betreft een Packard Bell PC van zo'n 4 tot 5 jaar oud met XP waarvan de brander stuk is.
Het zal dus gaan om een IDE-aansluiting. Bluray of Double Layer niet echt noodzakelijk.
Ik heb al wat rondgeneusd op het net maar kom daar niet echt goedkopere interne branders tegen die echt goed worden bevonden. Wel roept iedereen dat ik een Plextor of een NEC zou moeten aanschaffen maar daar kan ik geen tests of iets dergelijks over vinden.

Wie helpt mij?

Hoi...

Is het je echt belangrijk hoe zo'n apparaatje uit testjes komt?
Als je een normale dvd brander koopt ben je voor IDE zo'n 20 euro kwijt.Stel dat die het 2-3 jaar doet?En dat voor 20 euro.
Kan me voorstellen dat als je een speler koopt van 100-150 euro(bleuray)dat je wat vooronderzoek wilt doen.

wit Spelertje
Zwart spelertje

Laatst bewerkt:
Ja je hebt gelijk maar ik heb gelezen dat met name de DVD-brandkwaliteit van de wat goedkopere branders te wensen overlaat? Blokkerig beeld, slecht geluid etc.
Vandaar mijn (misschien ongegronde) zorg?

Zegt mij verder niets dat een goedkope speler daar meer last van zou hebben.Wat wel eens voorkomt is dat men op te hoge snelheid brandt en daarmee wel eens fouten gemaakt worden.
Zelf een jaar of 2 een goedkoop spelertje erin hangen en geen problemen mee gehad.En gaat die kapot.... tja dan kost die 20 euro me kop ook niet.;)

Ik ben gerustgesteld :thumb:

Gewoon op lagere snelheid branden dus, dan maar ff langer wachten :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan