Advies: is dit een goede laptop voor deze prijs?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jaya
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaya

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2002
Hoi,

ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, nu kwam ik deze tegen, is dit wat?

MiNote M762

€ 799,00 (incl. € 127.57 BTW)

OP=OP

- Intel Tualatin PentiumIII Processor, 1.0 Ghz
- 192 MB SDRAM, uitbreidbaar tot 640 MB
- 20 GB 2.5" HDD
- 24 Speed CD-Rom Drive, Extern
- 1.44 MB Floppy Drive, Extern
- 12.1" XGA TFT Scherm, resolutie 1024x768

- SiS630ST, Support 133 Mhz FSB
- TypeII x 1 PCMCIA Support Cardbus
- OnBoard SB-Pro compatible SoundChip
- OnBoard Mono- Microfoon + Speaker
- S/PDIF Digital Audio Output System
- 2x USB poort
- IR poort
- VGA Monitor aansluiting
- Audio-Out
- Mic-In
- Hardware Volume Control
- IEEE1394 poort
- BuiltIn 10/100Base TX LAN RJ45 poort
- BuiltIn 56 Kbps FaxModem RJ11 poort
- 8-Cell Li-ION Batterij, 3 uur
- Klein Formaat, 269 x 218 x 24.4 mm.
- Lichtgewicht < 1.8 KG
- CE, FCC, BSMI, TUV, UL & CCIB/CCEE
- Windows XP Pre-Installed
- Hoge kwaliteit Draagtas

*** 2 jaar OnSite Garantie***

Alvast bedankt!

Op zich niet duur denk ik, maar wat wil je ermee gaan doen? wat zijn de eisen? --> gezien de oude sdram die erin zit.

Niet heel duur voor een laptop, maar het systeem is dan ook vrij middelmatig (SD-RAM ipv DDR, maar 12,1'' scherm). De externe CD-ROM speler en floppy-drive lijken me ook nogal onhandig. Heb je een laptop, moet je nog met die losse dingen zeulen. Is natuurlijk wel weer voordelig voor het formaat van de laptop.

Maar als je persé mobiel wil zijn (voor het zelfde geld een veel betere desktop PC) en niet te veel geld uit wil geven is dit best een compleet systeem.

kijkend naar de prestaties die je van zo'n machine mag verwachten denk ik dat het een redelijke prijs is. Echter, alles hangt af van hetgeen jij met het ding gaat doen. Een laptop uitbreiden is vaak ondoenlijk en dus moet je jezelf afvragen wat je met het ding de komende jaren gaat doen.
Als 'ie voornamelijk voor tekstverwerking is bestemd en ook nog voor Powerpointpresentaties en diverse Excelbewerkingen, dan heb je een prima machientje. Als je zware progs als bijv. Autocad erop wilt gaan draaien dan zul je jezelf nog eens achter de oren moeten krabben.
Kijkend naar technische ontwikkelingen is het apparaat NU al "hopeloos" verouderd, laat staan hoe je objectief in 2004 naar deze laptop kijkt............ Daar staat dan weer tegenover dat ALS je 'm alleen maar gebruikt voor bovenstaande toepassingen, hij theoretisch natuurlijk wel 10 jaar mee kan........ Daar staat dan weer tegeover dat Office 2005 wellicht zoveel van een systeem zal vergen dat Office 2002 misschien wel een van de laatste versies is die je op DEZE machine kan draaien en dan doet het probleem van uitwisseling met een desktop zich weer voor............. :(

Leuker kunnen we het niet maken, MOEILIJKER wel.... :D

Veel te veel geld...
Enkele minpunten:

externe cd
externe floppy
geheugen veel te weinig uitbreidbaar..

Een laptop kun je niet zo heel veel uitbreiden en daarom zou ik toch wat meer uitgeven voor een deftiger machine.

matig

op zich is de prijs wel redelijk voor zo'n laptop, maar de externe CD en floppy-drive zit je altijd mee te slepen. Maar als je echt de nieuwe "zware" software wilt gebruiken kun je beter een nieuwere nemen, dan ben je wel wat duurder uit (met wat rond kijken is er vast wel wat te vinden rond de 1200 euro).

dus het is maar waar je het voor wil gebruiken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan