Advies laptop +- €800

Status
Niet open voor verdere reacties.

haveacoke

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Graag zou ik advies willen hebben over de aankoop van een nieuwe laptop. Ik ga het vooral gebruiken voor school, maar ook andere dingen zoals gaming, ed. Deze moeten zo goed mogelijk voldoen aan de volgende vereisten:

- hd-scherm is een must
- i7 ivy/sandy bridge cpu
- 8gb ram, heb uit ervaring ontdekt dat ik met 6 gb ram iets te weinig heb.
- voldoende grafisch vermogen.

mvg

Arne S

Ik zou zeggen de Dell Inspiron 15R. En dan de meest rechtse op deze pagina. Sandy Bridge i7, 8 gb ram, hd scherm en een goede aparte grafische kaart erin (1 GB NVIDIA® GeForce® GT 525M (Quad Core)).

De GT525M is een class 3 laptop videokaart dat betekent dat de kaart games niet of nauwelijks aan kan

ik raad je aan om het minimaal op een GT540m GT555m GT640m te houden qua videokaart dat zijn namelijk class 2 videokaarten
ben alleen wel bang dat je met de eisen die je hebt niet een laptop in jou budget categorie gaat vinden

1200 euro en je hebt een echt gamelaptop van Asus :). Maar gamen raad ik je niet aan op een laptop. :S. Ook al is het een 2e class

Hoi,

Denk gezien je budget dat deze dan nog het dichtstbij komt qua specificatie om te gamen.

Kwa specs zul je in deze prijsklasse en ook een beetje daarboven niet beter krijgen dan deze....
GTX460M, SSD, Full HD scherm, etc.

Al bedankt voor de reacties !

één toevoeging: Ik ga op zich geen superzware games spelen. Heb namelijk een computer die ik zelf geassembleerd heb met als doel om zware games te kunnen spelen. Ben een grote fanaat van team fortress 2. Dus als de laptop dit zou aankunnen, ben ik al tevreden.

groeten

Arne S

TF2 kan een geïntegreerde videokaart ook wel aan, als dat het is kun je bijna elke laptop wel kiezen....

Interessant wel maar kwa specs blijft de medion veel beter...

Hallo,

ik zocht ook een laptop met circa diezelfde vereisten, maar heb me zeer tevreden gesteld met een compaq presario CQ71.
dat is een prima laptop:
- klavier
- AZERTY

je moet er wel voorzichtig mee omspringen. zet NIETS op het scherm (een t-shirt kan geen kwaad, maar als je er een stapel kleren oplegt gaat je scherm er net zoals bij mij aan)
verzorg de baterij goed === laad hem helemaal op, haal de netstroom eraf en laat hem leeglopen terwijl je erop werkt en als hij bijna leeg is sluit je hem pas terug aan.
en laat ook de adapter niet heel de tijd in het stopcontact steken, die gaat na een halfjaar kapot.
leg hem ook niet te lang op het bed, hij heeft onderverkoeling nodig.

ik spreek uit ervaring, als je deze tips uitvoert, is het de beste laptop die je je kan wensen.
( de internetsnelheid hangt ook wat van de status van je browser af en van de snelheid van je internetverbinding. maar de computer op zich is normaal razendsnel)

ralph

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de reactie. Het lijkt me een fragiele, maar degelijke laptop:)

Heb besloten om voor de oude xps 15 te gaan. Aangezien ik personen ken die zeer tevreden zijn over deze laptop, ben ik haast zeker van mijn stuk :)

Nog een keer bedankt !

Arne S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan