advies? mcaffee of norton?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huigie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
binnenkort verlopen mijn 3 licenties van Norton AntiVirus. Heeft iemand enig idee wat ik straks het beste kan kiezen. Heb zelf het gevoel dat Norton mijn systeem zo ontzettend vertraagd.

Wie kan mijn adviseren???

Als je een virusscanner wilt die je systeem minimaal vertraagd is eset nod32 de beste keus.
Persoonlijk vind dit een fijne scanner, die doet wat ie moet doen; virussen detecteren op het bestandsysteem en internet verkeer.
Nod32 verwijderen gaat zoals het hoort te gaan en niet zoals bij norton en mcaffee met veel moeite, overblijfselen enz... dus niet zo lame als norton gelukkig. ;)

Zoek je ook een firewall? (je vraag staat in de firewall sectie)

Laatst bewerkt:
Ik gebruik zelf Mcafee en dat werkt prima. Ik heb verder geen last van vertragingen. Over norton kan ik verder nix zeggen, gebruik ik dus niet

Ik had eerst norton 2004, dat vond ik persoonlijk een hele slechte editie. Nu heb ik norton 2005, en die vind ik toch wel weer iets beter.

Ik ben jaren een fervent Norton-gebruiker geweest, zowel voor de firewall als de virusscanner. Maar sinds versie 2003 ben ik niet meer tevreden over Norton. En met versie 2004 ging alles zo traaaaag als boter (terwijl het toch echt op een Pentium IV met 512 mb geheugen draaide).
Toen ben ik overgestapt op McAfee en daar ben ik zeer tevreden over. Deze vertraagt de boel niet en doet z'n werk uitstekend.

Ik maak sinds een jaar gebruik van PC Cillin. Dit is een zeer gebruikersvriendelijk programma en het werk ook nog goed. Voorheen gebruikte ik ook Norton, maar ik moet zeggen dat PC Cillin het veel beter doet. Je merkt ook niet aan het systeem dat de virusscanner draait. dit in tegenstelling tot Norton die op de 1 of andere manier altijd je systeem vertraagd.

javries,
Als ik moet kiezen tussen Norton en mcafee dan kies ik Norton, maar zowel Norton al wel mcafee zijn zware programma's.
Als je wat mider zware programma's wil hebben, dan kun je beter Nod32 of Panda nemen.

Geplaatst door @temptation

Zoek je ook een firewall? (je vraag staat in de firewall sectie)

Ik zoek de beste oplossing die het zuiverste werkt, zonder al te veel poeha. En ik denk dat een firewall ook niet overbodig is? Heb nu wel iets op de router, geloof ik, maar verder alleen norton internet security.

Dus geef maar advies, ik sta voor alle goede oplossingen open.

Heb nu wel iets op de router, geloof ik, maar verder alleen norton internet security.

In een router zit een firewall en in de NIS ook < is Antivirus en firewall ineen. Mogelijk dat deze combi wat vertraging geeft. Heb dit zelf ook draaien, ietjes trager idd maar heb nu geen last meer van waarschuwingen/pogingen tot inbraak. Ik ben er tevreden mee, maar ja.

Ik gebruik zelf Norton internet security 2005 en ben er ook heel tevreden mee.

Geplaatst door javries

Ik zoek de beste oplossing die het zuiverste werkt, zonder al te veel poeha. En ik denk dat een firewall ook niet overbodig is? Heb nu wel iets op de router, geloof ik, maar verder alleen norton internet security.

Dus geef maar advies, ik sta voor alle goede oplossingen open.

Een router is al best veilig, maar de gangbare modellen laten nog wat handige dingen liggen, zoals filteren op applicatieniveau (spyware/trojans e.d.) en IP adressen blokkeren. Mijn inziens zeker dus niet overbodig.

Norton Internet Security is een veilige totaaloplossing als firewall en virusscanner in1, het is mijn type software alleen niet, (vroeger wel trouwens) en de scanner is nogal log.

Ik heb zelf als totaalpakket antivirus/firewall voor nod32 antivirus met agnitum outpost pro2.5 firewall gekozen.
Outpost omdat ik het makkelijk en intuïtief in te stellen vind, nod32 omdat het lekker licht draaid.
Verder geven outpost en nod32 geen conflicten met elkaar zover bekend.

Nou, ik heb vandaag zeker 20 minuten staan twijfelen bij het aanschaffen van norton of mcaffee. Mcaffee lonkte vanwege de aanbiedingsprijs en de sticker, beste koop 2004. Norton lonkte omdat er 2005 op staat ipv 2004 en de samenstelling van het pakket.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor Norton Internet Security 2005 en heb tevens Norton Ghost aangeschaft (wijze les misschien na 1 complete harddiskramp toen de electronica het begaf, 1 virusbesmetting waardoor teveel verloren is gegaan en na vele verloren uren naar een weer virusvrije omgeving.) Wil nu gewoon regelmatige image/backup gaan maken.

Nu nog voor mijn begrip: de router zou een firewall moeten hebben. Geloof ik direct, alleen heeft iemand dat voor mij jaren geleden aan mijn adsl verbinding gehangen, ingesteld, en ik heb er nooit naar omgekeken. Hoe weet ik nu of dat voldoende is, goed ingesteld is, uptodate is......? Ik heb een DrayTek Vigor 2200E.

Er hangen uiteindelijk 4 pc's aan. 1x desktop met windows 2000, 2x laptop met XP home, 1x desktop met XP pro.
En met het oog op onze toekomstige verhuizing.. voordat ik weer onder de grond kruip voor netwerkkabels.....hoe zit het met draadloos? Goed, veilig, snelgenoeg, handig?

Geplaatst door @temptation

Ik heb zelf als totaalpakket antivirus/firewall voor nod32 antivirus met agnitum outpost pro2.5 firewall gekozen.
Outpost omdat ik het makkelijk en intuïtief in te stellen vind, nod32 omdat het lekker licht draaid.
Verder geven outpost en nod32 geen conflicten met elkaar zover bekend.

Bedankt voor je suggesties! Kon alleen de software die je hier beschrijft nergens in de winkel vinden. Dus heb uiteindelijk voor Norton 2005 gekozen. Ik hoop dat ik een goede keus heb gemaakt. De praktijk zal het leren. Ik test het eerst, voordat ik voor de andere pc's ook licenties aanschaf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan