Advies nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

trisie94

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2009
Hallo

Ik ga 1 dezer dagen een nieuwe pc kopen, en deze ook zelf in elkaar zetten. Ik heb de volgende hardware uitgezocht op azerty:

AMD Phenom II X4 975 / 3.6 GHz
ASUS M4N98TD EVO
Kingston HyperX Genesis 2x4GB
Corsair Builder Series CX500 V2 500W
Sapphire RADEON HD 6850 1GB
WD RE4 WD5003ABYX 500GB 7200tpm
2x Arctic Cooling F9 PWM

Edit: Als ik er domme fouten in heb staan wat betreft keuze graag zeggen, dit is de eerste keer dat ik zelf een pc samen stel :)

Totaalprijs van €600,55

Zoals je ziet ontbreken een kast en een DVD reader, dit omdat ik deze al thuis heb ;)
Is dit een goed systeem, of kan ik met dit geld er meer uit halen?

Dank!

Heb je het EVO bord nodig? Je kunt zoiezo niet alle features gebruiken (nvidia only). Persoonlijk vind ik het een duur bord met matige layout en matige features voor de prijs.

Als je 20-30 euro kunt besparen op het moederbord kun je dat beter steken in extra grafisch vermogen of iets snellere CPU

Heb je het EVO bord nodig? Je kunt zoiezo niet alle features gebruiken (nvidia only). Persoonlijk vind ik het een duur bord met matige layout en matige features voor de prijs.

Als je 20-30 euro kunt besparen op het moederbord kun je dat beter steken in extra grafisch vermogen of iets snellere CPU

Dank, zou jij mischien kunnen kijken wat dan een beter alternatief is als moederbord, ipv deze? Dus wel met de overige hardware gelijk?

Ow en advies: Koop de DELL computer die aanbevolen wordt absoluut NIET! Deze is niet geschikt om wat mee te gamen. Jouw configuratie is vele malen beter op alle vlakken (heeft alleen iets minder opslagruimte/kleinere harde schijf).

Ow en advies: Koop de DELL computer die aanbevolen wordt absoluut NIET! Deze is niet geschikt om wat mee te gamen. Jouw configuratie is vele malen beter op alle vlakken (heeft alleen iets minder opslagruimte/kleinere harde schijf).
Dank je, dat zag ik inderdaad ook al ;)

http://tweakers.net/pricewatch/compare/787/256473;256715;284401

zo dan? De duurdere heeft een iets nieuwere chipset en meer usb uitgangen en betere support voor toekomstige AM3+ processors. Indien dat niet belangrijk is kun je ook voor de goedkope msi gaan. Beide hebben echter geen firewire support, indien je daar waarde aan hecht.

*edit* de extreme 3 is ook prima natuurlijk

Laatst bewerkt:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/787/256473;256715;284401

zo dan? De duurdere heeft een iets nieuwere chipset en meer usb uitgangen en betere support voor toekomstige AM3+ processors. Indien dat niet belangrijk is kun je ook voor de goedkope msi gaan. Beide hebben echter geen firewire support, indien je daar waarde aan hecht.

*edit* de extreme 3 is ook prima natuurlijk

Dan doe ik gewoon de extreme 3, Is de configuratie verder goed, of zijn er nog meer verbeteringen te maken?

Edit: Config is dan zo: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...286566]=1&product[428142]=2&product[447320]=1

Eventueel kan je ook een wat lagere geklokte 6-core nemen voor dezelfde prijs zoals de AMD Phenom II X6 1075T . Echter is dit voor games eerder wat nadeliger aangezien de meeste games nog niet eens geoptimaliseerd zijn voor quadcores. Maar er zijn natuurlijk genoeg andere applicaties die wel overweg kunnen met die extra cores, dus dat is meer een persoonlijke keuze.

In principe wel. Echter is azerty extreem duur qua harddisks. Je kunt een 500g spinpoint bij een andere leverancier voor 35 euro goedkoper krijgen INCLUSIEF verzendkosten. Samen met de andere besparing op je MoBo kun je dan bijna een 6950 / 560ti plaatsen in je budget.

In principe wel. Echter is azerty extreem duur qua harddisks. Je kunt een 500g spinpoint bij een andere leverancier voor 35 euro goedkoper krijgen INCLUSIEF verzendkosten. Samen met de andere besparing op je MoBo kun je dan bijna een 6950 / 560ti plaatsen in je budget.

Deze is ook 82, en bij andere leveranciers niet veel goedkoper, aangezien ik dan nog verzendkosten moet betalen enzo;)

waarom dan een van 110 kiezen? overigens staat azerty steevast in de middenmoot / onderkant bij harddisks. voor die 110 euro kun je net zo goed een hybrid drive nemen en dan start je computer ook nog eens 3x zo snel op

waarom dan een van 110 kiezen? overigens staat azerty steevast in de middenmoot / onderkant bij harddisks. voor die 110 euro kun je net zo goed een hybrid drive nemen en dan start je computer ook nog eens 3x zo snel op

Ik heb die ene van 82 gekozen ipv die van 110, maar dan is het wel goed toch? Want heel veel goedkoper kan ik het ook niet vinden

Inderdaad, kies dan voor de hybride drive van seagate: de Seagate Momentus XT. Supersnelle schijf en dan merk je zeker dat je een snel systeem hebt gekocht ;)

Inderdaad, voor deie van 82 euro kiezen. En mocht je toch wat meer geld willen besteden zou ik voor de Seagate Momentus XT gaan. Hierdoor wordt je systeem veel responsiever en laadt windows flink sneller. Dat zijn schijven die een beetje tussen harde schijf en SSD in zitten qua snelheid.

Ik zal nog even nadenken over wat ik met de harde schijf doe, verder laat ik het dan zo: klik Bedankt voor alle reacties en tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan