Advies nieuwe PC componenten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja beter als de i7 2600K enzo, maar intel gaat binnenkort ook weer een nieuwe serie uitbrengen, de high end serie van de sandy bridge, misschien worden de bulldozers niet sterker als deze maar die sandy bridges worden waarschijnlijk wel duur en passen de bulldozers in je budget.

Dus t komt er een beetje op neer dat je aanraad om te wachten op de bulldozer series?
En die nieuwe sandy bridges wel te duur zijn?

Nja zoals hierboven al aangegeven, heb ik een voorlopig systeem, ik koop hem pas over een paar weken, en het is goed mogelijk dat dan de bulldozers al uit zijn, en ik het systeem kan gaan wijzigen :P

Heb je toevallig nog een link ofzo waar up-to-date informatie staat van de bulldozers, ik vind alleen maar info van januari/februari :P

Ja idd, je moet een x de keuze maken om het te bestellen, alleen 'kan' de bulldozer serie wel een enorme verbetering zijn, voor niks meer of zelfs minder. Alleen hier ben ik niet zeker van, dus was ik benieuwt naar jullie gedachte/info over de Bulldozer series :)

Thanks

Er komen inderdaad telkens nieuwe componenten, daarop kun je blijven wachten en dit gaat natuurlijk alleen maar door.
Maar dit is toch wel een enigszins grote/belangrijke update van nieuwe componenten.
Deze zitten waarschijnlijk wel in mijn budget, en voldoen aan de eisen (Misschien/waarschijnlijk wel beter dan i7 2600k)

Dus ik denk dat ik toch maar even wacht tot de officiële prijzen/specificaties bekend zijn, zodat ik mijn keuze kan maken :)

EDIT:
Als mensen hier specifieke links hebben over up-to-date informatie over de bulldozer series van AMD, heel graag.

Danku

Na lang nadenken....

Eindelijk een conclusie.
Ik ga voor de i7 2600 (en dan waarschijnlijk voor de K-versie)

Ik las zo hier en daar dat het overclocken heel veel snelheid kan schelen, en dat dat de laatste tijd heel makkelijk is en bijna risico-loos.

Maar voor alle info daarover moet ik niet hierzijn.

Bedankt mensen, ga hem zo dadelijk bestellen

Na lang nadenken....

Eindelijk een conclusie.
Ik ga voor de i7 2600 (en dan waarschijnlijk voor de K-versie)

Ik las zo hier en daar dat het overclocken heel veel snelheid kan schelen, en dat dat de laatste tijd heel makkelijk is en bijna risico-loos.

Maar voor alle info daarover moet ik niet hierzijn.

Bedankt mensen, ga hem zo dadelijk bestellen

zorg er dan wel voor dat je dan een P67 of Z68 moederbord aanschaft!!
anders heb je niks aan de Overklock functie die de I7 2600K aanbied!

Haha goed dat je t zegt.
Deze voldoet toch?

EDIT: Trouwens hoe moeilijk is het om na het bouwen van de computer er een CPU cooler in te zetten?
Moet ik hiervoor weer 'bijna' alles uit elkaar halen?
Want ik wil graag eerst testen zonder CPU Cooler, en als hij te warm wordt wil ik er toch een installeren.

Laatst bewerkt:
vaak moet het moederbord er uit worden gehaalt wil je een nieuwe cpu koeler plaatsen
dus ja het vergt wel wat tijd/irritaties

zeker als je bijvoorbeeld een Corsair H70 of andere waterkoeling gaat installeren

Ben tot noch toe niet van plan om een waterkoeling system te gaan installeren.

Wel twijfel ik nog of ik een CPU koeler ga halen!
- Is dit aan te raden?
- Is er bij een overclocked CPU (veel) meer behoefte aan een CPU koeler

Mbt Overclocken
- Je houd je garantie?
- Kans op fatale fouten?

Ook heb ik verscheidene topic's op 't internet gevonden over de NXZT Lexa S en de Scythe mugen II (als ik het goed typ) dat er problemen zijn om deze erin te krijgen. Dat het net wel past, en sommige beweren zelfs dat hij niet past.

op de vier vragen die jij stelde 1 antwoord
JA

ja je hebt een aftermarket koeler nodig wil je uberhaupt de cpu goed koel houden tijdens het overklocken
de Sandy bridge cpu's worden standaard al erg heet met de stock koeler van intel zonder een overklock (70C)
ja je garantie houd op als je gaat overklocken
ja er zijn kansen op fatale fouten maar dat is alleen als je niet weet wat je doet dus win eerst informatie in en zorg ervoor dat je cpu ten alle tijden goed is gekoeld
maar die kans is redenlijk klein sinds de computer zig zelf afsluit voordat het te laat is je krijgt dan een BSOD (bleu screen of death)
Scythe mugen 2 koeler zou het al aan kunnen met overklock

Laatst bewerkt:
Is het mogelijk om de i7 2600k aan te schaffen, eerst zonder koeler.
Na enkele maanden tot een jaar later te beslissen om het over te clocken of niet.
Als ik dan beslis om nog over te clocken, om dan wel een koeler te halen.

Oftewel, gaat een niet overclocked i7 2600k zonder een extra koeler goed?

Laatst bewerkt:
als ik jouw was dan had ik mij het gezeik bespaard, dat jouw cpu het niet gaat redden
en gewoon er 30 euro bijleggen en ook een cooler installeren :)

Is het mogelijk om de i7 2600k aan te schaffen, eerst zonder koeler.
Na enkele maanden tot een jaar later te beslissen om het over te clocken of niet.
Als ik dan beslis om nog over te clocken, om dan wel een koeler te halen.

Oftewel, gaat een niet overclocked i7 2600k zonder een extra koeler goed?

Yup ze leveren ze niet voor niets, maar ze zijn vaak luidruchtig en de koelprestaties zijn niet heel hoog. Hij voldoet.

Bedankt allemaal, denk dat ik wel kies voor de Scythe mugen 2 als koeler, maar gewoon de 2600 haal en niet de overclockbare 2600k.

Nu heb ik alleen een vraagje of deze 2 erg verschillen, en of die verschillen cruziaal zijn
Mobo 1 - 150 euro - Deze had ik bij het systeem inzitten
Mobo 2 - 138 euro

Lijken zeer aan mekaar gewaagd, en alle 10tjes helpen :)

Moederborden zijn er wel goedkoper te vinden ;) En welke behuizing heb je nu dan?

Laatst bewerkt:
Heb je zo een voorbeeld van een mobo met:

- 2x USB 3.0
- Mogelijkheid tot Crossfire/SLI
- Ondersteund 1600 Mhz vn RAM
- Hoeft geen overclocked CPU's aan te kunnnen

Heeft iemand hier toevallig ook ervaring met een powerline adapter?
Ik heb namelijk internet op zolder nodig en met een kabel door het huis word een heel gedoe.

Zoals deze (1) en deze (2)

De eerste is en goedkoper en een stuk sneller, maar ze zijn beide van hetzelfde merk, zie ik iets over het hoofd?

EDIT:
Thanks, ik heb al 2 mobo's gevonden, zijn bijna hetzelfde.
Is ASRock een goed merk voor een mobo?

Z68 - 108 euro - Ondersteund RAM tot 2133 Mhz (gebruik zelf 1600 Mhz, maar misschien handig voor in de toekomst)
P67 - 106 euro - Ondersteund RAM tot 1600 Mhz

Complete Systeem

En welke behuizing heb je nu dan?
NZXT Lexa S

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan