Advies nodig om een eigen pc te bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolf7

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2015
Hallo iedereen ik ben nieuw hier en heb advies nodig! Oke waar zal ik beginnen, met de specificaties? :rolleyes:
Dit is wat ik in gedachte heb:

Motherboard: GIGABYTE GA-Z97X-Gaming 3

Intel Core i5-4460

EVGA GeForce GTX 970 ACX 2.0 4GB GDDR5

Crucial Ballistix Sport 8GB Kit (4GBx2) DDR3 1600

Corsair CX600 CP-9020048-US 600W Power Supply

Mid-tower Computer Chassis (Black)

Alleen de probleem is dat ik twijfel tussen 2 cpu's, de Intel Core i5-4460 @ 3.20GHz <> AMD FX-9590 Eight-Core de AMD is goedkoper en heeft beter prestaties, ALLEEN als ik zoek op google zie ik mensen klagen over een overhitte cpu.. Dus ik weet het niet meer.. Moet ik gewoon blijven bij Intel? Ik overweeg misschien een i7-4790K te kopen in plaats van een i5.

Ik wil hieraan tussen de €800.- en €900,- euros besteden, als je beter specificaties hebt dat valt onder mijn budget dan is die welkom!
Bedankt voor het lezen en aandachtt!

Laatst bewerkt:
dvd speler-brander is niet nodig ?
rest ziet er goed uit.
een geheel persoonlijke mening, ik zou voor intel gaan.

Hier worden ze vergeleken en afhankelijk van wat je belangrijk vindt, kun je dan je keuze bepalen.

dvd speler-brander is niet nodig ?
rest ziet er goed uit.
een geheel persoonlijke mening, ik zou voor intel gaan.

Nee gebruik ik nooit, omdat tegenwoordig alles word gedownload via het internet.
Misschien een kleine suggestie van wat beter kan binnen dit prijs?

Hier worden ze vergeleken en afhankelijk van wat je belangrijk vindt, kun je dan je keuze bepalen.

Ja, daar ben ik van op de hoogte. Alleen ik zit met vraagtekens over de AMD cpu omdat die razendsnel heet word, wat is slim en verstandig? voor de intel gaan of toch voor de AMD?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik waag mij niet (meer) aan een advies over deze kwestie. In het verleden ontaardde dit soort topics / adviezen niet zelden in oeverloos welles nietes gedoe. Ik herhaal graag wat puppie hierboven schreef : "een geheel persoonlijke mening, ik zou voor intel gaan", echter, als een tevreden AMD-bezitter dit topic leest dan kun je zomaar een 'persoonlijk' advies krijgen dat de AMD kant opwaait.
Ik zou de vergelijking en de prijs de doorslag laten geven en dan met name natuurlijk ook de testonderdelen (ik neem aan dat je naar beneden hebt gescrolled?) die jij het belangrijkste vindt.

Laat ik over AMD één ding zeggen : als zij beroerde processors zouden maken, dan waren ze allang geleden opgehouden te bestaan en zou Intel heer en meester zijn (monopolie hebben) en aangezien Intel dit niet heeft.............

Laatst bewerkt:
Ik zou voor zo goedkoop mogelijk gaan of je gaat voor de nieuwe skylake processors.Eigelijk is DDR3 min of meer al vervangen door DDR4, SSD verbeterd door M2 SSD's die in de toekomst ook alleen maar goedkoper zullen worden. Nog niet gesproken over de overige hardware componenten op de moederborden van tegenwoordig. Als je nu een Intel Hashwell CPU gaat kopen is het eigelijk een beetje zonde van je geld naar mijn mening. Niet dat ze slecht zijn, maar ze verouderen nu met de nieuwste technologieen zo snel. Kan je beter een Fx 8320 pakken en een R9 380.

In videokaart land gaat het ook met een RAP tempo omhoog. Kan je beter nu een PC kopen voor pak hem beet 600 euro en over 2.5 jaar een pc kopen van 1200 euro die dan tot 3x zo snel is als de huidige haswell pc's.
Inderdaad worden AMD CPU's snel heet. Koop je een third party koeler erbij, voordeel is dat je deze ook mee kan nemen naar je volgende PC. De bequeit pure rock zal ik nemen, kan je ook nog een beetje overclocken.

Of je koopt gelijk een Skylake PC van rond de 1600 euro ;-)

Laatst bewerkt:
Hoi allemaal, bedankt voor de reactie's. Ik denk dat ik er eindelijk uit ben gekomen met hele andere specificaties voor een goede prijs!
Intel Boxed Core I5-6600K 3.50 > €225
ASUS B150-PLUS D3, Moederbord > €100
Kingston HyperX 8 GB > €50
GeForce GTX 970 > €300
Behuizing > €50
EVGA 500 W1 80+, 500W > €40

ik heb de bovenstaande specificaties netjes doorlopen en dit zou games gemakkelijk runnen op hoge instellingen o.a. Battlefield 4/Hardline en de upcoming Tom Clancy's The Division (Release eind 2016).
en kan voor ongeveer 4-5 jaar mee, dus best goed en kan de cpu altijd nog upgraden met de allernieuwste upcomming cpu's omdat hij de nieuwe socket bevat 1151. Kortom TOP PC voor een betaalbaar prijs!

Totale kosten: €750-800

Laatst bewerkt:
Super dat je hebt gekozen trouwens ik denk niet dat de CPU als eerste een bottleneck zal zijn maar eerder de videokaart maar het zal toch zeker een aantal jaar meekunnen en merk je dat het niet meer zo vlot gaat heb je 2 keuzes ofwel de grafische instellingen naar omlaag of nieuwe videokaart

Waar wordt het gekocht?
Lijken mij prijzen ex. BTW of zonder invoerrechten....

Lijkt mij best wel redelijke hardware, maar houd er wel rekening mee dat de 500 watt systeemvoeding een echt minimum is dat de GPU fabrikant noemt, waarbij men natuurlijk niet weet wat de rest van de componenten precies wegslobbert, vandaar mogelijk dat ze 500 als minimum noemen. (bron) Je zit dus qua systeemvereiste op het minimum. Zelf ben ik niet voor minimum systeemeisen, dus ik zou niet voor de 500 watt kiezen, maar eerder voor de 600 watt die je in je startbericht noemde.

Laatst bewerkt:
Lijkt mij best wel redelijke hardware, maar houd er wel rekening mee dat de 500 watt systeemvoeding een echt minimum is dat de GPU fabrikant noemt, waarbij men natuurlijk niet weet wat de rest van de componenten precies wegslobbert, vandaar mogelijk dat ze 500 als minimum noemen. (bron) Je zit dus qua systeemvereiste op het minimum. Zelf ben ik niet voor minimum systeemeisen, dus ik zou niet voor de 500 watt kiezen, maar eerder voor de 600 watt die je in je startbericht noemde.

Thanks voor de reactie! dit had ik eigenlijk vanuit mijn hoofd berekend maar ging even voor de zekerheid nog even nakijken via een betrouwbare website.
Dit is eigenlijk wat er uitkomt, Zie afbeelding.
ddddd.jpg

Super dat je hebt gekozen trouwens ik denk niet dat de CPU als eerste een bottleneck zal zijn maar eerder de videokaart maar het zal toch zeker een aantal jaar meekunnen en merk je dat het niet meer zo vlot gaat heb je 2 keuzes ofwel de grafische instellingen naar omlaag of nieuwe videokaart ��

:thumb: :D

Waar wordt het gekocht?
Lijken mij prijzen ex. BTW of zonder invoerrechten....

De prijzen zijn eigenlijk nog goedkoper ik heb ze hierboven een beetje afgerond (bijv. 82.99 >> €90)
Als je alles goedkoop wilt hebben kun je het beste alles via Amazon & newegg bestellen, scheelt je €130 of meer.
Maar je kunt dit ook via de webshops in NL bestellen maar dan ben je ongv. €800-880 kwijt of meer.

Thanks voor de reactie! dit had ik eigenlijk vanuit mijn hoofd berekend maar ging even voor de zekerheid nog even nakijken via een betrouwbare website.
Dit is eigenlijk wat er uitkomt, Zie afbeelding.
Bekijk bijlage 246959
Tja, ik denk dat het advies van / door Nvidia ook niet zomaar wordt gegeven? Ik bezit niet de kennis en testmogelijkheden om het één te bevestigen en / of het andere te ontkennen, maar als potentieel koper zou ik meer waarde hechten aan het advies van de videokaartbouwer dan aan een 'objectief' advies?

Laatst bewerkt:
Oké ja je hebt gelijk ik ga denk ik toch maar een 600W voeding kopen voor de zekerheid, kan geen kwaad toch hahaha??

@ Wolf7

welkom op Helpmij.nl

Ik heb even drie berichten van je samengevoegd dit werkt even duidelijker.Succes met je vraag:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan