advies nodig voor nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoemie1985

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
wie kan mij advies geven over een nieuwe pc.

Ik wil met de pc goed kunnen foto en video bewerken(ik heb al photoshop elements en premiere elements) en ik speel ook zware spellen zoals COD: modern warfare 2 en andere zware spellen.
Qua videokaart heb ik op dit moment een nvidia geforce 9800GT
wie kan mij goed advies geven?

Wat kan ik beter nemen een AMD of een intel, want ik weet tegenwoordig niet meer welke beter is. en is de videokaart ook aan vervanging toe of kan deze nog wel mee?

mijn huidige pc een gigabyte GA-P31-DS3L. met een intel core 2 quad Q6600 begint namelijk raar te doen. als ik windows op moet starten blijft na POST screen het beeld weg en moet ik de reset knop van de computer gebruiken om hem weer normaal op te laten starten en zo zijn er nog een paar gebreken die komen.

groeten en alvast bedankt sjoemie1985 :thumb:

Laatst bewerkt:
+/- €700,- is dit genoeg voor een goed systeem?

ik heb al 2 harde schijven van 500GB elk dus die heb ik al niet nodig. en cd/ dvd speler/brander heb ook nog wel.

700,- is ruim zat voor een nieuw pctje.
De behuizing, voeding ect ga je die ook gebruiken.

Want dan ben je eigenlijk al klaar met een upgrade setje.
mobo / cpu en geheugen.

Voor foto / video bewerken ligt de grootste last op de CPU.
voor MW2 is de 9800GT al goed zat.

Misschien
Een I7 setje
http://www.alternate.nl/html/produc...DWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+1156

en 4Gb ddr3 geheugen
http://www.alternate.nl/html/produc...?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR3&l3=DDR3-1333

Dan ben je voor onder de 500,- klaar / mits je je behuizing voeding ect behoud.
De 9800GT kun je ook nog gebruiken, kwa videobewerking maakt dit niets uit.
Tijdens het gamen wel, maar opzich kan ie er nog mee vooruit.
Anders kan een 5850 een leuke optie zijn

Laatst bewerkt:
ik ga mijn eigen kast wel weer gebruiken en ik heb nog een goede 500 of 550 watt silent voeding. dus die is volgens mij nog wel goed genoeg

Maar probeer eens met je huidige pc een bios reset, misschien ben je dan al een deel van de problemen kwijt.

Even stekekr uit het stopcontact => pc open maken.
Dan zie je dat knoop batterijtje zitten, deze even eruit wippen en 10 min wachten.
Terug plaatsen en dan proberen

Edit: 500W is voldoende.
Je bent helemaal up 2 date met dat setje dat net gepost is.
De videokaart kan wel beter, maar de huidige games kan hij nog trekken

Laatst bewerkt:
zou ik ook nog even kunnen proberen, maar ik ben zowie zo op zoek naar een nieuw systeem dus. maar als hij het dan weer goed doet is het natuurlijk ook beter voor de verkoop van dat moederbord en de rest. ;)

Als je even de rest van de specificaties en je prijsje hier achterlaat voor je oude pc weet ik misschien iemand (mits de rest voldoet natuurlijk)

specificaties zijn: moederbord = gigabyte GA-P31-DS3L
verder zit er 4GB ddr2 geheugen en een intel core2 quad Q6600 processor
prijs alles samen: +/- 150 euro

Voor een kapot ding?

Ik geef je 100 als je een beetje in de buurt woont (waar woon je?)

krijg ik er dan een geheugen sticky van 2(?) gb bij? ;) :thumb:

Hoi,

Neem even contact met me op mukkelnr1@hotmail.com.
Voor hoe of wat en wat je precies hebt :) Dat gaat wat makkelijker en sneller als via het forum.

Ik heb we oren naar die cpu en misschien wat geheugen.

mvg michael

Zet je vraag even op opgelost als je voor de upgrade kit gaat. Voor handel is er ook een 'marktplaats' subforum :thumb:

ik heb het setje vrijdag ook besteld en zaterdag binnen gekregen.
daarna zaterdag middag ook gelijk in mijn kast gezet en ik moet zeggen dat hij het goed doet.
maar zelfs met mijn 32bits windows is hij super snel, heb ook de oc genie geprobeerd gister avond en toen was hij nog sneller want hij klokt hem toen op iets van 3,40 GHz :D:love::):cool:
nu alleen nog een goede 64bit windows vinden.

top :P veel plezier ermee :)
Het is zeker een setje waar je nog een tijd mee vooruit kan.

Moet je nog van je oud spul af? mail me dan f f :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan