Advies nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alisha

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
Hi Hallo Experts ;)

ik had een vraagje, wie kan mij vertellen wat een snel en goed moederbord is met een snelle processor erbij.
Wil namelijk zelf een pc samenstellen, word o.a. gebruikt voor Spellen, Tekst, Fotobewerking ect.

nou heb ik deze processor gezien: Intel Core 2 Q6600 s775,2.4GHz,1066MHz,8MB,BOX
kost 456 euro ?
is deze dan werkeljk goed en snel ? omdat die maar 2.4ghz is ??

want deze : Intel Pentium D 935, s775,3.2GHz,800MHz,4MB,BOX
kost maar 80 euro en heeft 3.2Ghz

of moet ik daar niet naar kijken naar die GHZ waarde voor snelheid van een processor ?

wie kan er overigens een goed en snel moederbord adviseren met snelle procesor erbij ?

bedankt alvast voor jullie reaktie
met vriendelijke groetjess ;)
Alisha

de pentium D is van de vorige generatie en is veel langzamer dan de core 2 duo.
die processor die jij opnoemt is wel 4x 2,4 ghz. qaud core dus.
ik heb zelf de intel bad axe 2 moederbord met intel 975x chipset. deze is rete stabiel en lekker snel een goed moederbord wat ik je zker aan kan raden.

persoonlijk zou ik niet een qaud core nu nemen aangezien je er niks aan heb en zou ik gaan voor een core 2 duo e6600 en de rest investeren in je geheugen of betere videokaart.:thumb:

Wat is je maximale budget?

En wat heb je zelf nog wat je wilt houden (hardeschijf etc.??) of alles nieuw?

Wat is je maximale budget?

En wat heb je zelf nog wat je wilt houden (hardeschijf etc.??) of alles nieuw?

zelf heb ik nog een brander dvd, en een videokaart pas nieuw ( Sapphire X1950 Pro 512mb)
4 x geheugenschijfjes( kingston KVR400X64C3a/512 )
en ook een vaste schijf hoeft niet.

gaat mij dus dan voornamelijk om een snel moederbord en processor, ben alleen bang dat die geheugenschijfjes er niet in passen in een nieuw moederbord, want de meeste zijn geloof ik toch DDR2 .

maar moederbord met processor mag wel zo rond de 600 kosten of iets meer nog eventueel.

groetjess
Alisha

de pentium D is van de vorige generatie en is veel langzamer dan de core 2 duo.
die processor die jij opnoemt is wel 4x 2,4 ghz. qaud core dus.
ik heb zelf de intel bad axe 2 moederbord met intel 975x chipset. deze is rete stabiel en lekker snel een goed moederbord wat ik je zker aan kan raden.

persoonlijk zou ik niet een qaud core nu nemen aangezien je er niks aan heb en zou ik gaan voor een core 2 duo e6600 en de rest investeren in je geheugen of betere videokaart.:thumb:

bedankt voor je reaktie :thumb:
stom vraagje misschien, maar waarom heb ik niets aan een qaud core ?
zla wel eens googlen over die intel bad axe 2
ja videokaart is pas nieuw en volgens mij best goed ( sapphire X1950 Pro 512mb )

groetjess
Alisha

zelf heb ik nog een brander dvd, en een videokaart pas nieuw ( Sapphire X1950 Pro 512mb)
4 x geheugenschijfjes( kingston KVR400X64C3a/512 )
en ook een vaste schijf hoeft niet.

gaat mij dus dan voornamelijk om een snel moederbord en processor, ben alleen bang dat die geheugenschijfjes er niet in passen in een nieuw moederbord, want de meeste zijn geloof ik toch DDR2 .

maar moederbord met processor mag wel zo rond de 600 kosten of iets meer nog eventueel.

groetjess
Alisha

Ja die geheugenbankjes zijn DDR, als je DDR2 neemt is het wel sneller, je zou de bankjes via marktplaats kunnen verkopen. Raak je zo kwijt. Voor 80 euro ofzo. 20 per stuk.

Als je ze verkoopt dan heb zeg maar een budget van 680 voor mobo, processer en geheugen en dat gaat wel lukken alleen is die x1950 pro wel PCIe of AGP?? en is de hardeschijf IDE? of SATA? en welke OS gebruik je? (vista, XP?)

Als het kaartje PCIe is, dan zou ik het volgende kopen:

2001755719441543746_rs.jpg

Laatst bewerkt:
Ja die geheugenbankjes zijn DDR, als je DDR2 neemt is het wel sneller, je zou de bankjes via marktplaats kunnen verkopen. Raak je zo kwijt. Voor 80 euro ofzo. 20 per stuk.

Als je ze verkoopt dan heb zeg maar een budget van 680 voor mobo, processer en geheugen en dat gaat wel lukken alleen is die x1950 pro wel PCIe of AGP?? en is de hardeschijf IDE? of SATA? en welke OS gebruik je? (vista, XP?)

Als het kaartje PCIe is, dan zou ik het volgende kopen:

2001755719441543746_rs.jpg

Bedankt voor je reaktie, tof van je :thumb:
ik zal het lijstje wel eens goed gaanbekijken
Die videokaart is overigens AGP en die harddisks zitten aan een IDE kabel op het moederboord, ik gebruik momenteel nog XP, heb vista even geprobeerd maarja vond het niets omdat er toen nog weinig drivers waren te downloaden voor de randapparatuur.

bedankt nogmaals ;)
groetjess
Alisha

Als je persé die videokaart wilt houden kan je ook voor hetzelfde setje kijken maar dan met een AGP moederbordje. Maar je kan de kaart ook verkopen. Ik weet niet wat je wilt, dit moederbord heeft gewoon ook IDE dus schijf kan je er op aansluiten

Als je persé die videokaart wilt houden kan je ook voor hetzelfde setje kijken maar dan met een AGP moederbordje. Maar je kan de kaart ook verkopen. Ik weet niet wat je wilt, dit moederbord heeft gewoon ook IDE dus schijf kan je er op aansluiten

Die kaart lijkt me dus best goed, dus zal ik die wel graag willen houden
is toch ook zo dat het best een goeie videokaart is ? tenminste paar weken geleden konde ze deze wel adviseren aan me van de winkel uit

dus eventueel meet jouw lijstje, dan heb je dus echt een snel moederbord en een snelle processor ? in iedergeval beter als wat ik dus nu heb toch ?

bedankt nogmaals :thumb:
groetjess
Alisha

Die kaart lijkt me dus best goed, dus zal ik die wel graag willen houden
is toch ook zo dat het best een goeie videokaart is ? tenminste paar weken geleden konde ze deze wel adviseren aan me van de winkel uit

dus eventueel meet jouw lijstje, dan heb je dus echt een snel moederbord en een snelle processor ? in iedergeval beter als wat ik dus nu heb toch ?

bedankt nogmaals :thumb:
groetjess
Alisha

Ja dat wel maar, dat AGP kaartje gaat niet op dit moederbord passen, het is wel een goede kaart daar heb je gelijk in.

nog als laatste vraagje, waarom zou ik eigenlijk niets aan een QUAD CORE hebben zoals "2000" hierboven vermelden, ik heb wel gezien dat de prijs ervan duurder is, maar ik neem aan dat die dan ook wel supersnel zou zijn toch ? sneller als de Core 2Duo ?

de onderste lijkt me wel een zeer snelle processor.

Intel® Core™ 2 Duo E6420 processor (2.13GHz, 1066MHz, 4MB cache) [minderprijs € 1.279,25]
Intel® Core™ 2 Duo Processor E6600 (2,40 GHz, 1.066 MHz, 4 MB cache) [minderprijs € 1.190,00]
Intel® Core™ 2 Duo Processor E6700 (2,66 GHz, 1.066 MHz, 4 MB cache) [minderprijs € 1.011,50]
Intel® Core™ 2 Quad Core QX6600 Extreme Processor (2,40 GHz, 1.066 MHz, 8 MB) [minderprijs € 725,90]
Intel® Core™2 Quad Core QX6700 Extreme Processor (2,66 GHz, 1.066 MHz, 8 MB cache) [Inbegrepen in prijs]

nog als laatste vraagje, waarom zou ik eigenlijk niets aan een QUAD CORE hebben zoals "2000" hierboven vermelden, ik heb wel gezien dat de prijs ervan duurder is, maar ik neem aan dat die dan ook wel supersnel zou zijn toch ? sneller als de Core 2Duo ?

de onderste lijkt me wel een zeer snelle processor.

Intel® Core™ 2 Duo E6420 processor (2.13GHz, 1066MHz, 4MB cache) [minderprijs € 1.279,25]
Intel® Core™ 2 Duo Processor E6600 (2,40 GHz, 1.066 MHz, 4 MB cache) [minderprijs € 1.190,00]
Intel® Core™ 2 Duo Processor E6700 (2,66 GHz, 1.066 MHz, 4 MB cache) [minderprijs € 1.011,50]
Intel® Core™ 2 Quad Core QX6600 Extreme Processor (2,40 GHz, 1.066 MHz, 8 MB) [minderprijs € 725,90]
Intel® Core™2 Quad Core QX6700 Extreme Processor (2,66 GHz, 1.066 MHz, 8 MB cache) [Inbegrepen in prijs]

De quadcore is wel sneller maar ook gelijk een stuk duurder. En de e6600 is ook al super snel maar het is maar net wat je wilt, ik denk dat je niet echt een quadcore nodig heb maar het is altijd leuk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan