advies nodig!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

merijntjuh

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
ik ga binnekort een pctje kopen en ik heb al wat samengesteld maar ik zou graag willen weten wat ik eraan zou moeten veranderen en of het wel complitabel is.... hier mijn systeem:

XFX Videokaart PCI-e GeForce 8800GT XXX 512MB 2xDVI/HDCP
Titan Casefan TFD-C8025-RGB 80mm, RGB LED
Samsung 320GB SATA300 16MB FDB, HD321KJ Retail
Recom Powersupply Power Engine 550W
Recom Midi Tower Backdraft ATX No PSU (zwart) (ownage case!!)
Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 Tw. Pro
Cooler Master Processor Koeler RR-CCH-L9U1-GP Hyper TX2
Cooler Master Casefan R4-S8R-20AK-GP 80mm, Rifle Bearing (2x)
Asus M2N nForce 430 MCP, SATA2 RAID, GLAN
Asus DVD-/+/RAM DRW-1814BL 18x/18x/14x LS Retail (zwart)
AMD Athlon 64 X2 6400+ 3.2GHz 2MB AM2 Box

graag jullie advies:D

mgv,

merijntjuh

Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen neem ik aan, gezien je keuze voor de 8800GT?
Verder is het misschien, ook kijkend naar de toekomst, beter om een Intel Dual Core te nemen, er is net de nieuwe E8xxx serie uit.

ja ik wil er mee gaan gamen ja daarom ook die 8800gt... maar ik had ook tijdje geleden van een vriend van me gehoord dat hij bijvoorbeeld crysis op een amd based pc(6000+) hogere fps haalde en de graphics hoger kon zetten als op een intel quadcore based.... dus vandaar dat ik ook die amd had genomen en die is ook een stuk goedkoper:D en op WOW wel 42 fps hoger haalde toen hij de amd erin had gezet maar ik zal is kijken voor een 8400 ofzo(intel dual..) maar het probleem is wel dat die van 3ghz zowat overal is uitverkocht.. maarja bedankt voor je advice..

mgv,

merijntjuh

ja ik wil er mee gaan gamen ja daarom ook die 8800gt... maar ik had ook tijdje geleden van een vriend van me gehoord dat hij bijvoorbeeld crysis op een amd based pc(6000+) hogere fps haalde en de graphics hoger kon zetten als op een intel quadcore based.... dus vandaar dat ik ook die amd had genomen en die is ook een stuk goedkoper:D en op WOW wel 42 fps hoger haalde toen hij de amd erin had gezet maar ik zal is kijken voor een 8400 ofzo(intel dual..) maar het probleem is wel dat die van 3ghz zowat overal is uitverkocht.. maarja bedankt voor je advice..

mgv,

merijntjuh

Bij sommige winkels is de E8400 nog niet goed leverbaar. Cool prices heeft er nu 29 op voorraad.

http://tweakers.net/pricewatch/161725/intel-core-2-duo-e8400.html

maar tog neem ik de amd want ik ben eragter dat ik beter amd voor games kan nemen inplaats van intel want amd is 1 goedkoper 2 beter voor games en intel is beter voor dingen zoals fotoshop dus massive uitrekenen... maar alvast bedankt.

maar tog neem ik de amd want ik ben eragter dat ik beter amd voor games kan nemen inplaats van intel want amd is 1 goedkoper 2 beter voor games en intel is beter voor dingen zoals fotoshop dus massive uitrekenen... maar alvast bedankt.

Het is je eigen beslissing, maar de E8400 is stukke beter t.o.v. de 6000+

Ooit in een grijs verleden waren sommige AMD processors beter om te gamen.

Maar de nieuwe Intel Core 2 processors zijn op het moment echt stukken beter en sneller, juist ook voor games, dan de AMD's

Het is je eigen beslissing, maar de E8400 is stukke beter t.o.v. de 6000+

Ooit in een grijs verleden waren sommige AMD processors beter om te gamen.

Maar de nieuwe Intel Core 2 processors zijn op het moment echt stukken beter en sneller, juist ook voor games, dan de AMD's

ik sluit me aan bij Raoul & Mr.Music omdat ze gelijk hebben zelf heb ik ook betere ervaring met Intel !
en ik wil niet zeggen dat de AMD Sloom is hoor maar intel zou ik zelf nemen

Ja, momenteel is Intel heer en meester in de markt voor processors. De betere processors komen van hen.
Ik heb zelf ook lang vastgehouden aan AMD (zie mijn avatar) maar ik ben sinds kort overgestapt op Intel.

Ja, momenteel is Intel heer en meester in de markt voor processors. De betere processors komen van hen.
Ik heb zelf ook lang vastgehouden aan AMD (zie mijn avatar) maar ik ben sinds kort overgestapt op Intel.

[Offtopic] Kan je em meteen verandere naar intel :p[/Offtopic]

maar weet je wat ik nou nog steeds neit snap bijvoorbeeld crysis draait beter met een 8800gt op een AMD dan op een INTEL quad core.... hoe komt dat?

blijkbaar dus niet en hij hep 3gig ram.. dus dat moet genoeg zijn en niet het goedkoopste corsair xms2

Ok maar Hoeveel ram heeft hij dan !?
EDIT :
Met een quadcore en 1 8800GT moet je makkelijk HIGH aankunnen met Crysis

Makkelijk High bij Crysis haal je niet zomaar hoor, de 8800GT is een heel goede kaart, maar Crysis een heel zware game.

maar weet je wat ik nou nog steeds neit snap bijvoorbeeld crysis draait beter met een 8800gt op een AMD dan op een INTEL quad core.... hoe komt dat?

Mag ik vragen hoe je vriend aan die info komt? Heeft die een benchmark gezien waaruit blijkt dat AMD sneller is? Of heeft die het zelf getest? Of anders...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan