Advies over een repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickvi

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Hallo,

Ik wil graag een advies over een repeater.

Ik heb sinds kort een kabel abonnement bij upc/ziggo.
Van de televisie, en telefoon zie ik geen andere oplossing dan een kabel te trekken naar de huiskamer, maar ik wil graag wifi door t hele huis.
De meterkast bevindt zich uiteraard op de begane grond, en het wifi-signaal moet tot op zolder reiken.... dus 2 verdiepingen verder.
Ik heb al wat uitgeprobeerd, ander kanaal, maar vaak verliest mijn laptop het signaal.
Wie kan mij op weg helpen?

G. Rick.

Laatst bewerkt:
Ik ga van het principe uit dat allereerst het basis signaal goed moet zijn en dat is bij de combi router/modems die providers aanbieden vaak ver te zoeken. Ik raad je aan het wifi gedeelte uit te schakelen in het aangeboden modem/router en hiervoor een een goede router in te zetten. Zelf heb ik een X6 van Sitecom welke met gemak tot en met de 2e verdieping komt. Meterkast is uberhaupt de meest ongunstigste plek in huis. Dus als je kan een lan kabel trekken naar een meer gunstige plek en daar de router plaatsen.

Hoi Terrarabo,

Typisch iets voor mij, het voor de hand liggende over t hoofd zien...;-)

Het is een Sitecom WLR5002G geworden, rib uit mn lijf, maar dan heb je ook wat geloof ik.(€70)
Degene die je me aanbevolen hebt was niet op voorraad, en deze was net zo goed volgens de verkoper.
Ik heb het nu zo gedaan, coax-kabel verlengd met 5 meter, met dubbel geïsoleerd coax, zodat de modem in de huiskamer staat.
Scheelt ook weer een lan kabel, en telefoonkabel die ik moet wegwerken.
Kort netwerk-kabeltje naar de nieuwe router, werkt echt als een trein, zo te zien geen signaal verlies boven, en snelheid van bv downloaden zit nagenoeg op de 40Mbit!!!

Nu nog alles netjes wegwerken.

Dank je wel voor je advies!

Gr. Rick.

Laatst bewerkt:
Probeer een andere breedband verbinding. 5ghz zou een verschil kunnen maken. Als je een router van Ziggo hebt zou je kunnen kijken naar een "betere" router mijn ervaring met ziggo apparatuur is dat het niet echt stabiel werkt

@MicroBL, ook deze is reeds opgelost. Snap niet waarom je op opgeloste vragen reageert !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan