advies over mediaplayer gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik wil in maart een mediaplayer gaan aanschaffen. Eentje waarmee ik zowel muziek over mijn hifi, als films over mijn TV, af kan spelen. Liefst een draadloos systeem die ik in mijn netwerk kan opnemen, zodat ik geen films over hoef te zetten. Is er iemand die al ervaring heeft met dergelijke systemen?
Ik krijg graag ervaringstips!

Je zou eens naar de Raspberry Pi kunnen kijken. Met RaspBMC wordt het een volwaardige mediaspeler. Wil je een speler met interne opslag dan zijn de popcorn hours wel aardig.

Ik heb goede ervaringen met de Western Digital TV Live. Zelf heb ik een Mede8er MED800X3D die me ook heel goed bevalt. Daarnaast zijn de spelers van Asus ook prima.

Laatst bewerkt:
Je zou eens naar de Raspberry Pi kunnen kijken. Met RaspBMC wordt het een volwaardige mediaspeler. Wil je een speler met interne opslag dan zijn de popcorn hours wel aardig.

Interessant, ik had er nooit van gehoord. Ik zie dat hij ook een NAS functie heeft. Ik kan me er alleen nog geen voorstelling van maken hoe ik mijn beeld vanaf die kaart op mijn TV en het geluid op mijn hifi krijg...

Ik ben helemaal weg van de Rapsberry, prima beeld kwaliteit en doet het goed in de netwerk omgeving. Buiten dat kun je er zelf ook nog veel aan tweaken. Misschien heb je iets aan dit overzicht. Dan zie je meteen wat er allemaal mogelijk is. Ik vind het voor het geld en de functionaliteit echt een mooie oplossing.

Ik begrijp de Raspberry Pi niet helemaal. Op sommige sites kom ik een afbeelding tegen van een PC-kaart, die ik dus in mijn PC zou moeten installeren. Op een andere site kom ik weer een kastje tegen, vergelijkbaar met een Apple TV? Hoe zit dat nou?

Want met alleen een kaart in mijn PC die boven staat, kom ik nog niet beneden bij mij televisie uit....

De Pi is een los printplaatje dat niet je pc ingaat maar los zn werk doet. Er zijn echter ook kastjes voor te koop waar je hem in kunt doen...

Oké thx. Kan me niet voorstellen dat iemand zo'n kaartje naast zijn TV legt zonder behuizing, maar goed...

Nou, ik ga voor de raspberry. bedankt voor al jullie tips. nou zoen dat ik dat ding aan de praat krijg als ie binnen is....:confused:

Het "doel" van de Pi is dat je met zo weinig mogelijk materiaal en voor zo min mogelijk geld een "volwaardige" pc hebt. De purist krijgt hier op bepaalde plekken warme gevoelens van...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan