Advies over stille behuizing

• Onderwerp starter Onderwerp starter Raj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Raj

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2004
Ik zoek een behuizing die stil is, maar ook betaalbaar. Eventueel moet de fan van de voeding vervangen kunnen worden door een stillere fan. Kleur: zilver/zwart.
Welk merk/model voldoet aan die eisen?

In welke prijsrichting zit je te denken?

Aangezien je het ook over een voeding hebt lijkt het mij zinvol om een kast te zoeken zonder standaard voeding...

Hier staan nog wat tips voor je zoektocht

kweet niet als ik hier mag reclame maken maar

IBM PC draai er ander MOBO in als je niet akkoord bent met de systeem eisen.

mijn PC : P4 1x ventilator (op de CPU) krijgt 28° niet meer (zonder overklokken)
geluid : je kan er bij slapen m.a.w met 3 meter afstand hoor je hem amper

btw

de voedingen die in IBM zitten zijn echt wel zeeer stil:thumb:

Reclame? Je raad gewoon een product aan, daar wordt naar gevraagd dus van reclame maken is geen sprake ;)

Maar je hebt het over je CPU-koeler zonder dat je daarvoor het merk noemt, tenzij je de standaard koeler bedoelt...

Als ik dit zo lees denk ik aan een kant-en-klare IBM pc, dus met alle onderdelen er al in... Ik denk niet dat de TS dit bedoelt

geluid die uit je PC komt hangt veel af van Voeding,Ventilators
dus
eerst en vooral moet je Voeding dan stil zijn daarvoor raad ik dus een IBM voeding aan is wel ander merk maar zit standaard in die PC's is dus zeer stil.

daarna heb je wel zallman ventilators die je op CPU kunt steken die stil zijn

Bedankt zover.

Ik wil zelf een pc samenstellen dus een IBM is niet van toepassing en ik denk dat IBM ook geen losse voedingen verkoopt.
De Arctic blijkt volgens tests ook wel tegen te vallen in geluid dus die ga ik ook niet kiezen.

Ik wil er eigenlijk niet meer dan 75 euro voor uitgeven inclusief voeding.

Ideaal zou het zijn om de fan van de voeding te vervangen door een stillere, van Zalman of Papst bijvoorbeeld. Maar, vaak zit de oude fan gesoldeerd dus dan wordt het lastig vervangen.

Kan je zomaar een fan van de CPU koeler vervangen? Een stillere fan koelt natuurlijk ook minder dus misschien te weinig.

Raj zei:
Een stillere fan koelt natuurlijk ook minder dus misschien te weinig.

Hier ben ik het niet mee eens, de snelheid van de ventilator is vaak de grootste lawaaimaker. Om die reden wordt voor een voeding vaak een 120mm. ventilator gebruikt omdat deze met een lagere rotatiesnelheid meer lucht verplaatst dan een 80mm ventilator.

Wil je een degelijk stil systeem dan zul je toch een hoger budget moeten nemen, aangezien een goede voeding al gauw rond de €40,- ligt en je voor een behuizing ook al gauw rond de €60,- zit...

Tha Devil zei:
Hier ben ik het niet mee eens, de snelheid van de ventilator is vaak de grootste lawaaimaker. Om die reden wordt voor een voeding vaak een 120mm. ventilator gebruikt omdat deze met een lagere rotatiesnelheid meer lucht verplaatst dan een 80mm ventilator.

OK, maar in een standaard voeding of standaard CPU koeler zit meestal een 80 mm fan. Als je deze wil vervangen door een stillere 80 mm fan, is het gevolg dat er minder lucht verplaatst wordt en dus minder koeling. Of bestaan er ook stillere fans die evenveel koelen als een fan die meer lawaai maakt? Fans van hetzelfde formaat bedoel ik dan.

Raj zei:
OK, maar in een standaard voeding of standaard CPU koeler zit meestal een 80 mm fan. Als je deze wil vervangen door een stillere 80 mm fan, is het gevolg dat er minder lucht verplaatst wordt en dus minder koeling.
Ook dit klopt niet helemaal. Je moet de CFM(luchtverplaatsing) vergelijken. Bij fan's die op een lagere snelheid draai, zijn de fanbladen vaak anders, zodat ze toch veel luchtverplaatsing hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan