Advies PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skarza

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
78
Hallo,

zoals jullie weten had ik tijdje terug al een topic met de 990x processor, maar waar mij vooral andere processors aangeraden werd
omdat deze te overkill was en dergelijke. Uiteindelijk de pc dan toch maar verkocht voor de aanschafprijs + afleveren waardoor ik dus een klein verlies gedraait heb, maar
dat was acceptabel.
Nu echter wil ik dus een andere pc gaan samen stellen.

Voor me vorige pc had ik dus 1000+ aanschaf prijs voor neergelegt, maar ik ga ervanuit
dat ik met een i7 2600k of een AMD ( snelste van amd ? ) een computer kan samen stellen voor veel minder dan dat?
Iig de processor moet dan de i7 2600k worden of een snelle AMD.
Ik ga erop gamen en photoshoppen en dat is eigenlijk beetje het meest wat ik ga doen, maybe soms streamen vanaf
als ik te lui ben om alles naar me NAS te plaatsen en ik snel ff bij de bestanden wil komen.
Iig gamen en photoshoppen dus, waarschijnlijk zou een AMD dit met gemak aankunnen ( wegens kloksnelheid ) gezien deze
over het algemeen goedkoper zijn dan de intel processors weet ik niet of er een wereld van verschil zit dat het verschil in kosten waard zijn.
Nu is mijn vraag aan jullie kunnen jullie me adviseren over de rest omheen deze processors. ( i7 2600k of amd beter versies )

Dan heb ik nodig een moederbord, videokaart, kast , voeding en waarschijnlijk neem ik de corsair liquid cooling erbij.
HDD en Windows heb ik zelf nog daarnaast kan ik het ook zelf inbouwen. Dus ook deze kosten
hoeven niet te verhaald worden bij de verkoper.

Budget weet ik niet wat ik moet noemen, maar iig neem aan dat jullie wel weten wat een gemiddelde kosten zijn
om die processor heen is. Moederbord hoeft niet het beste te zijn, maar een gemiddelde tot goede moederbord is genoeg.
Maybe dat ik ook wil experimenten met overclocken.

het liefste goedkoop mogelijk, mits het verschil in kosten het waard zijn tussen de i7 2600k of de amd.
Allemaal al vast erg bedankt voor jullie hulp.

mvg, Skarza
 
wat wil je gaan doen met je pc

i3 - basis (internetten etc.)

i5 - multimedia

i7 - gaming of videobewerking

voor de video kaart zou ik een ati radeon 6970,heb ik zelf ook kan heel goed mee gamen
 
Inpreciepe zou een AMD kunnen voldoen aan dat soort werk. Maar neem dan geen Bulldozer(AM3+) (Aka Faildozer). De iets oudere Amd Phenom II serie op socket AM3 presteren nog steeds aanzienlijk beter dan de bulldozers.
Als je een AM3 neemt, kies dan uit de volgende 2:
Amd Phenom II x6 1090t ~6x 3.2Ghz
Amd Phenom II x6 1100t ~6x 3.3Ghz
Zit weinig verschil in, puur de 1100t heeft 100mhz meer. Prijs zou tussen de 150 en 200 moeten zitten.
De FM1 Processoren zijn aanzienlijk goedkoper dan de AM3 of de AM3+ Processoren. Presteren CPU-wise wat minder, maar zijn APU's. Dus een CPU en GPU in een. Meeste games zullen er vloeiend en goed op draaien en photoshoppen is geen probleem. Echter raad ik alsnog een apparte GPU aan, waardoor de 1100t of 1090t leuker is.
En zal ongeveer het zelfde presteren als de i7-2600k. Maar is ruim 100 euro goedkoper.
Verder als moederbord:
AsRock Extreme 3? 990G Socket AM3+ (AM3 kan op AM3+ geplaatst worden zonder problemen)
Is goed instaat om over te clocken. Sterker nog, het is daarvoor ontworpen.
Videokaart: de AMD Radeon HD 6870 zou genoeg zijn, maar is niet raadzaam voor iedere game, gezien het geen Physix ondersteuning heeft. Echter als je Physix in het spel uit zet kan je alles op zijn hoogst makkelijk spelen + op 60FPS recorden op 1080p.
Wil je toch Physix: Neem een Nvidia Geforce 560GTX-Ti. Met voorkeur van een MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II 2GD5. Is goed bestending voor overclocken, is al standaard overgeclocked met 80Mhz. Heeft militair class II onderdelen. Zit wel een prijs verschil in.
de AMD (6870) zou gemiddeld 170 euro kosten.
Een gemiddelde Nvidia (GTX560-Ti) zou ong 200 euro kosten.
De MSI die ik noemde, kost bij Alternate 244,95

Kast, Meeste Antecs hebben een goede airflow, denk dan aan de Ninehundred Two v3. Ong 120 euro.
En voeding een Corsair 800G ? 800 watt met een 85%+ Efficiency. Goed te betalen voor ik geloof ong 90 euro.

Als je mijn voorkeur neemt, ben je op zijn duurst.. Ong 750 euro kwijt zijn.
 
Als je al gaat gamen hoef je helemaal geen 2600K te nemen, deze heeft een ingebouwde videochip die je niet gebruikt, het verschil met een 2600 is ongeveer 40 euro ...(goedkoper)
 
Ah dus de K staat voor ingebouwde videochip dat is goed om te weten dan.
Trouwens wat is het verschil met die AMD black edition of geen blackedition? en waar staat die B3 en dergelijke voor.
Ik zit te twijfelen om die AMD te gaan nemen, tenzij iemand anders me echt adviseert om toch voor de i7 te gaan.
voor het prijs verschil van ong wat zou het zijn 100 euro a 150 euro ?

mvg, Skarza
 
Black Edition staat voor vrije multilplier, en dus overklokbaar.
B2stepping was geloof ik iets met een ontwerpfout voor het SandyBridgeplatform, deze fout is met de komst van B3 hersteld ..

i7? tja kweet het niet, ik heb net een i5-2500K en die doet het slechts 10% minder/slechter dan de i7-2600K ..
Je kán geld (80 euro) besparen door alleen al te kijken naar de processor ..

Succes in het woud van processoren ..
 
Jah heb toch even gekeken en zie idd dat die i5 2500k een behoorlijke processor is.
En heb nog het geluk dat ik net 1 voor 100,- kan krijgen ( met 22 maanden garantie volgens mij is dat toch een koopje?? )
nu moet ik de rest eromheen nog zien te vinden :)

Adviezen zijn welkom ( uiteraard ook over andere processoren ) ( laat ik budget maar op 800,- stellen voor alleen systeemkast )
Het liefst will ik het meest efficiente voor de prijs die ik betaal ( dus zo goed mogelijk voor goedkoop zeg maar )
dus elke besparing ideeen zijn welkom.

mvg, Skarza
 
Een begin ...

Moederbord : Asrock p67pro bord 82 euro
Videokaart : MSI N560GTX-Ti 209 euro
Voeding : Corsair CMPSU500CXV2 57 euro
RAM : Kingston, KHX1600C9D3K3/8GX 42 euro
Kast : Coolermaster Elite 370 38 euro
i5-2500K 205 euro
DVDWriter: ASUS DRW24B3ST 25 euro

Totaalplaatje komt dan op 659 euro
Owja, alles bij Alternate ..
 
Hallo,

heb uiteindelijk dit gekocht :

i7 2600k
Asus Sabertooth P67
XFX Radeon 6950 dual fan 2 GB
16 GB corsair vengeance 1600mhz
======
Kosten zo ver 529,- euro ( met 19 maanden garantie op moederbord + cpu )
24 maanden garantie op de videokaart

Kast en voeding moet ik nog halen. Nog een goedkope ideeetje voor wat ik kan nemen?
Ik wil maybe straks de corsair H70 ofzo inbouwen in kastje dus graag 1 met liquid ready gedoe?

Iemand enig idee of dit nog een goede specs zijn? en die sabertooth p67 nog een redelijk moederbord is?
 
Coolermaster Elite 430 kost 40 euro bij azerty en kan je H70 aan de achterkant monteren (wel aan de binnenkant van de kast)
klikerdeklik

de Asus sabretooth P67 is een robust moederbord en zeer stabiel bij het overklocken
ik heb em ook en haal prima 5GHz met mijn i5 2500K (ik heb trouwens een Corsair H50 liqued koel kit)

voor de voeding lijkt me deze wel een goede keuzen
dan kun je in de toekomst nog een tweede HD6950 toevoegen
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

dus die h70 bv zou ik dan aan de binnenkant van de kast, maar bovenin ofzo kunnen aansluiten?
op die manier is het uiteraard stukken mooier, dan wanneer je zoiets buiten het kast moet plaatsen.
Heb dus daarvoor de Coolermaster Elite 430 besteld en haal ook die morgen dus op. Dan zou ik zo ook even kijken naar die voeding of ik die erbij kan doen.
Is er nog superveel verschil tussen de H50 en de H70 of kan ik gewoon de H50 nemen ook?
 
de h70 koelt beter hij heeft een dikkere radiator waardoor er met een push pull configuratie beter gekoeld kan worden
H70 lijkt me de beste optie voor jou

en zo komt het eruit te zien
ga ff naar het einde van dit filmpje om het resultaat te zien
[video=youtube;2LFMzYL-MFY]http://www.youtube.com/watch?v=2LFMzYL-MFY&feature=related[/video]
 
Laatst bewerkt:
Cool dan ga ik de H70 bestellen. En zoals ik dus begreep kan deze in de kast gebouwd worden?
voor de rest is de systeem nog een beetje mooi of ?

De Xfx radeon hd 6950 dual fan is dat nog een beetje wat?
En voor de rest is het wel compleet denk ik, voor de rest denk ik niet dat een SSD momenteel echt nodig is lijkt me,
gezien de prijs voor capaciteit verhouding. En dat snellere laadtijd weegt niet op tegen de kosten lijkt me?
 
SSD is geen must klopt, als je de pc schoon houd en opstart applicaties op weinig houd dan zal de pc ook snel zat opstarten
de XFX HD6950 is een prima kaartje meschien is de GTX560 TI-448 ook een optie? kost volgens mij evenveel maar is veel sterker
klikerdeklik
deze kaart is net iets zwakker dan een GTX570 maar wel sterker dan een HD6950

wat wil je gaan doen met je pc

i3 - basis (internetten etc.)

i5 - multimedia

i7 - gaming of videobewerking

voor de video kaart zou ik een ati radeon 6970,heb ik zelf ook kan heel goed mee gamen
je hebt helemaal geen I7 nodig om te gamen dit kan ook prima op een I5
het grootste verschil tussen I7 cpu's en I5 is Hyperthreading support en multicore technology (6 kernen of meer)
iets wat game's niet eens gebruiken de meeste games gebruiken nog steeds 2 core's
 
Laatst bewerkt:
Heb voor die Xfx 6950 gekozen, omdat die nog gloednieuw is en die persoon toch liever iets anders wou.
Dus hierdoor kan ik er goed gebruik van maken en hem voor goedkoop krijgen :) jah zo heb je soms een voordeeltje.
Gezien je ook aangeeft dat het toch een redelijk goede kaart is ga ik dan maar voor deze ivm met de kosten daardoor hou je extra budget over voor evt nog een 6950 ofzo of andere dingetjes :) want krjig 50% korting :p

erg bedankt voor jullie hulp trouwens :)
Denk dat ik hem bijna klaar heb :p
wat een wereld van verschil, want hiervoor had ik dus die

i7 990x
Rampage 3 Extreme
Hd radeon 5970 OC 2 GB
12 GB corsair vengeance 1600mhz

maar dat was al over een budget van 1000+
waar ik met deze i7 2600k een wel een hele leuke pc gemaakt heb voor bijna 50% less cost :p
waardoor ik weer geld overhou voor andere leuke dingetjes :p
 
er kan zelfs nog wat af als je alleen gaat gamen dan zal een I5 2500k net zo goed presteren als een I7 2600k

het eenige verschil tussen de i5 2500k en i7 2600k is hyperthreading support en dat gebruiken games niet
 
Jah dat is waar heb ook echt even gekeken naar de i5 2500k en zou eerste instantie ook voor die gaan.
Maar toen kon ik een i7 2600k + p67 moederbord van 5 maanden oud krijgen voor 340,- en een i5 2500k + moederbord is wat ? 290 euro ofzo?
Ik weet niet of het het verschil in kosten waard is? Want als de 2500k echt niks onder doet voor de 2600k dan neem ik gewoon een i5 2500k.
maar als het verschil van 40 euro verwaarloosd kan worden tussen de i7 en de i5 dan neem ik de i7 wel, maar als je zegt van dat dat zeker niet het geval is en gewoon die 40 moet besparen dan ga ik gewoon voor die i5 namelijk.

Jah heb beetje geluk met het bijelkaar verzamelen van het pc beetje in omgeving dus weet ook hoe het gebruikt is enz.
 
die 40 euro zou je in een HD6970 of direct een tweede Hd6950 kunnen stoppen...
nieuw kost de i5 2500K met asus sabretooth p67 360 euro
nieuw kost de i7 2600K met asus sabretooth 440 euro
dus opzig wel een goede aanbieding
 
Laatst bewerkt:
Een begin ...

Moederbord : Asrock p67pro bord 82 euro
i5-2500K 205 euro

Hij raadde dus deze setup aan van de i5 2500k dan is het opeens 280,- euro bij azerty die van hem is bij alternate.
De i7 2600k + asus sabertooth p67 kost dus 340,- euro met 19 maanden garantie nog. ( dat is dus 60,- euro duurder )

nu weet ik niet of die sabertooth p67 beter is dan de Asrock p67 pro.
En of ik nu die i7 + sabertooth p67 moet nemen voor 340,- euro
of de i5 2500k + asrock p67 pro voor 280,- euro ( nieuw )
of de i5 2500k + sabertooth p67 voor voor 360,- euro ( nieuw )
 
sabretooth p67 is een stuk beter hij is speciaal voor overklocking gemaakt en is zeer robust hij heeft ook een speciaal thermal omhulsing die het moederbord goed koel houd
heb em zelf ook ben er zeer blij mee :3
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan