Advies PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan ben ik dus uiteindelijk met de i7 2600k iets goedkoper uit, met 19 maanden garantie ook?
Waarschijnlijk is het dan de prijs wel waard toch? om voor die i7 te gaan voor het prijs verschil met de i5 2500k + sabertooth?

Ik weet niet hoe ver de 6950 onderdoet voor andere kaarten en ik ga ervan uit dat deze XFX 6950 geen 6970 bios kan draaien?
aangezien ze dat op gegeven moment gestopt hadden volgens mij toch? maar zou waarschijnlijk maybe daarna nog wel in crossfire kunnen zetten, maar of
dat echt nodig is ?

Trouwens ik kan ook wel een 6950 krijgen waar je wel een bios van 6970 op kan zetten mocht ik deze erbij nemen en de 6970 bios hierop zetten?
kan ik dan deze in crossfire draaien met de 6950 of is dat niet zo verstandig om enig reden? sorry voor al mijn vragen hoor :p
 
Okey ik heb tot zover gekocht :

Case : Coolermaster Elite 430 ( nieuw ) prijs 40,- euro
CPU : i7 2600k ( wegens een koopje 19 maanden garantie )
main : Asus sabertooth p67 ( samen met cpu 19 maanden garantie ) prijs samen 340,- euro
DDR3 : 16 GB Corsair Vengeance 1600 mhz ( nieuw ) prijs 80,99

Nog te halen :

Voeding : Nog niet zeker welke ( wil straks crossfire + watercooling + overclock draaien dus hoeveel watt heb ik nodig )
Videokaart : ATI radeon hd 6950 Dual Fan 2 GB ( op het oog een nieuwe voor ong 120 a 130,- euro )
Cooler : H70 liquid cooling ( zitten trouwens beide 120 mm koelers erbij of moet ik die nog appart aanschaffen ? en wat gebruik ik als liquid(neem aan geen water?) en moet ik dat ook extra aanschaffen als dat geen water is.

of kan ik ook de H60 nemen? mij werd namelijk verteld dat ze allemaal wel ongeveer gelijkwaardig zijn,
maar dat je gewoon de goedkopere van de 2 moet nemen? tot hoeverre is dit waar? of is gewoon een normale stockfan / custom fan een betere optie in prijs / kwaliteits verhouding?

Totaal prijs momenteel : 460.99 dus heb nog een budget over.

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
de H70 liquid koeler heeft een gesloten circuit er zit al een soort speciaal goedje in die warmte geleid, je hoeft em dus niet bij te vullen
de koeler heeft standaard 1 120mm fan je kunt hierbij altijd andere fans aansluiten
als je een stille pc wilt lijkt het me slim op scythe 120mm fans aan te schaffen dan blijft je pc stil

voor de voeding is een 750watts A-merk voeding het beste
corsair OCZ en coolermaster hebben hiervoor de beste opties
 
firest0rm jij raadde me onder andere deze voeding aan ( OCZ )
Deze heeft een hele mooie rode led ook wat gewoon extra leuk maakt, maar uiteraard is dat niet waarop ik een voeding uitkies, maar nu echter mocht ik voor deze gaan mijn Coolermaster Elite 430 heeft voeding onderaan en dat vind ik dus zonde van die led als ik toch voor deze ga tenzij ik de led andere kant op kan wijzen, maar dat zou wel niet goed zijn voor de koeling. Is deze OCZ beste keus voor 750 watt of maakt het ook niet uit of ik Corsair of Coolmaster kies ?

en je zegt dus dat een H70 beter is dan een custom/stock fan om te koelen en helemaal als je OC'ed ?
daarnaast natuurlijk maakt het nog veel uit of het een H60 of een H70 is zodat ik ze nu kan bestellen.
 
en je zegt dus dat een H70 beter is dan een custom/stock fan om te koelen en helemaal als je OC'ed
spreekt voorzig lijkt me stock koeling is juist niet wat je wil voor overklocking
daarnaast natuurlijk maakt het nog veel uit of het een H60 of een H70 is zodat ik ze nu kan bestellen.
verschil tussen de H60 en H70 is het zelfde verhaal als met de H50 en de H70


kwa voeding zijn de volgende serie's het beste
OCZ Stealthxstream/Modxstream series
Corsair TX/builder series
coolermaster Silentpro series
en hou het dan op een 750watts versie dan zit je goed
als je wat ruimer wilt zitten kan een 800watts ook
 
Laatst bewerkt:
Oke heb de OCZ Fatal1ty besteld die je eerder aangeraden had. 750 watt.
Daarnaast welke Scythe fans moet ik dan bestellen bij azerty ? ( aangezien die dichtbij is )
 
http://azerty.nl/0-1088-71510/scyth...&utm_medium=website&utm_campaign=bestverkocht
twee van deze die kan je in een push pull setup plaatsen
zie foto voor uitleg van push pull setup
Push-Pull.jpg
 
Laatst bewerkt:
Yeah had even beetje rondgekeken en zag al hoe de H70 werkte.
Heb nu dus ook de H70, OCZ, 2 fans besteld. Nu moet ik dus alleen nog een videokaart bestellen en een fan controller.
Fan controller is nou niet echt super belangrijk ofzo, maar maakt het weer wat leuker op de kast :)

trouwens bedankt voor al je hulp :) ik blijf er maar op los vragen hehe :p
 
Oke heb nu eindelijk alles gekocht en aangesloten.
Echter stuit ik op een klein probleem.

Alles doet het behalve geeft ie aan dat ie mijn hdd niet kan vinden? waar zou dat aan kunnen liggen heb in Bios naar van alles wat gekeken, maar kwam er niet uit.
gaat om een 1TB sata HDD is al een tijdje oud, maar moet het gewoon doen lijkt me toch? voor de rest hoe kan ik checken of de H70 werkt? aangezien er ook veel fans in zitten weet ik niet of de koeling nu echt daar vandaan komt of van de H70. In de bios als ik opstart is de temp ong 23 graden? werkt de H70 dan ? is mijn 1ste installatie van een dergelijke systeem namelijk.
 
Owh inmiddels de HDD probleem al opgelost, maar vrees dat me HDD het niet meer helemaal doet. Het maakt een slepend/schurend geluid had me hdd per ongeluk in me rugtas vergeten, waardoor ie in deze kou dus met mij mee naar buiten is geweest, ik vrees dat er iets niet helemaal 100% mee is, want hiervoor maakte hij dit lawaai helaas niet. Is er een mogelijkheid om dat schurend geluid te fixen of is me hdd gewoon dood ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan