Advies pc upgrades a.u.b (Budget 500)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinus321

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2013
Berichten
24
Hallo,

Dit is voor het eerst dat ik een forum gebruik voor alle duidelijkheid dus ik weet niet precies of ik hier goed zit
Mijn zoon vertelde mij dat hij graag spellen wou "streamen?" alleen kan onze huidige pc dat niet aan en werd er tegen mij gezegd dat ik mijn CPU sowieso moest upgraden. Alleen heb ik geen idee wat mijn beste opties zijn.
er werd mij verteld dat ik moest kijken naar de Socket van de CPU en daarmee kreeg ik een programma toegestuurd om dat te bekijken alleen wordt ik daar niet veel wijzer van.
Dit zijn de specificaties van de PC:
CPU:
Cores 2
Threads 4
Name Intel Core i3 530
Code Name Clarkdale
Package Socket 1156 LGA
Technology 32nm
Specification Intel(R) Core(TM) i3 CPU 530 @ 2.93GHz

Graphic: NVIDIA GeForce GT 320

Motherboard:
Manufacturer Packard Bell
Model H57M01 (CPU 1)
Chipset Vendor Intel
Chipset Model Havendale/Clarkdale Host Bridge
Chipset Revision 12
Southbridge Vendor Intel
Southbridge Model H57
Southbridge Revision 06

RAM: Type DDR3
Size 8192 MBytes

Operating System
MS Windows 7 Home Premium 64-bit

Hard Drives
977GB Western Digital WDC WD10EADS-22M2B0 (SATA)

Nou wordt deze computer over het algemeen voor spellen gebruikt en is dus ook de bedoeling dat zoals hierboven staat gaat werken alleen heb ik geen idee waar ik moet beginnen.
Dus nu komt mijn vraag Welke dingen kan ik het beste upgraden om dit mogelijk te maken en als het niet teveel gevraagd is enig idee wat ik het beste kan kopen?
Mijn budget komt neer op 500 euro. mocht het zijn dat deze computer dat niet waard is laat het me gerust weten.

Bij voorbaat dank
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Het streamen heeft niet zoveel met je pc te maken maar wel met je internetsnelheid en de snelheid van je thuisnetwerk.
Hoe hoger je internetsnelheid en de snelheid van je thuisnetwerk des te beter (sneller) wordt je media gestreamed.
http://computertotaal.nl/software/26650-films-en-tv-uitzendingen-streamen.html
Het heeft iig niets met je CPU van doen.
Jouw pc is up-to-date naar mijn mening!
Maar er zijn hier beslist mensen die er meer verstand van hebben dan ik.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw reactie. dat werd mij ook verteld maar ook werd mij gegarandeerd dat mijn internet snelheid goed genoeg was, ook wanneer het programma om te "streamen" aanstaat is de processor gebruik op 100% dat lijkt mij ook niet een goed teken. een kennis van mij dacht dat ik waarschijnlijk mijn moederbord (omdat deze redelijk oud is) en mijn cpu moet vervangen
 
Om welke applicatie gaat het? Als het een zware gameserver betreft kun je wel eens tegen een limiet aanlopen. Eventueel ook als de applicatie iets met transcoding doet.

Afgezien van de videokaart is de samenstelling redelijk recent en zeker niet "zwaar achterhaald". De i3 is zeker niet de zwaarste processor in Intels arsenaal, maar het is zeker ook niet de langzaamste. Er zijn weinig applicaties die een i3 zo zwaar zouden moeten belasten. (ter vergelijking, mijn NAS kan 2 HD streams transcoden en streamen en de CPU daarin is bijna 15x langzamer dan deze i3)
 
Het gaat hierbij om een applicatie dat Xsplit heet. Het streamen op zich werkt wel alleen de computer word er trager van waardoor het lijkt als de stream steeds een seconde ofzo skipt als u begrijpt wat ik bedoel. Kant het zijn dat het aan mijn videokaart ligt of heeft dit niks met streamen te maken? zo ja welke zou ik het beste als vervanging kunnen aanschaffen? I3 is niet de zwaarste processor dat klopt alleen het lijk mijn niet goed dat her processorgebruik op 100% staat wanneer de stream aan staat. Is er een andere mogelijkheid om dit te verbeteren zodat het wel zo gezegd vloeiend gestreamt kan worden. of kan ik toch beter een zwaardere processor kopen?

ik heb het even nagekeken maar alleen met Xsplit aan + stream aan neemt al 70% van de processor in gebruik
en daarbij komt dan ook nog een spel soort gelijk aan world of warcraft
 
Laatst bewerkt:
Ik vind 70% met xsplit alleen wel veel. Ik heb even wat gezocht en in principe zou het moeten kunnen. Is de qualiteit niet te hoog? Of het aantal frames per seconde?

Ik zie redelijk wat mensen die streamen met phenom x4's en, hoewel sneller, liggen deze wel in de range van je huidige CPU. Als je echt met je huidige instellingen wil uitzenden kan een upgrade inderdaad helpen. Mogelijk is ook je videokaart een bottleneck als je upgrade, maar ik heb niet genoeg ervaring met xsplit om dat zo te voorspellen.

Overigens is 500 euro ruim voldoende om je CPU met een factor 4-5 te versnellen dus als je het er voor over hebt is het zeker te doen
 
Ik heb zojuist een beetje gekeken alleen ik kon niet echt één betere processor vinden tenminste tot zover mijn kennis gaat. er is een i7(met dezelfde socket)alleen met de zelfde frequency 2,9 ghz is het dan waard om deze te kopen ter vervanging?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw reactie. dat werd mij ook verteld maar ook werd mij gegarandeerd dat mijn internet snelheid goed genoeg was, ook wanneer het programma om te "streamen" aanstaat is de processor gebruik op 100% dat lijkt mij ook niet een goed teken. een kennis van mij dacht dat ik waarschijnlijk mijn moederbord (omdat deze redelijk oud is) en mijn cpu moet vervangen

Dat is nog niet zo verkeerd geadviseerd door je kennis. Ben je bereid om een nieuw moederbord te kopen?
wel een paar vraagjes. Om wat voor soort spellen gaat het?
Welke kast heb je?
Kan je de onderdelen zelf in je kast bouwen?
Wat voor soort voeding heb je?
 
ik ben bereid om een nieuwe moederbord en evt een cpu te kopen mits het niet te duur wordt, het gaat om spellen soort gelijk aan world of warcraft streamen enzo
Het zelf plaatsen moet me op zich wel lukken
soort voeding dan zou ik de computer even moeten open halen denk ik zo maar wat ik wel kan zien is dat het 220-240v is mocht u meer informatie nodig hebben laat het me weten en ik zal even kijken
 
Frequenty zegt niet veel over de prestatie an sich. Alleen binnen een generatie. Een 2 GHZ i7-3xxx is langzamer dan een 2,4 GHZ i7-3xxx. Maar een 3GHz i5-2xxx is niet per se sneller dan een 2,4 GHz i7-3xxx

Een i7-3770 is ongeveer 4 maal zo snel als je huidige i3-1520. Je moet echter ook je moederbord vervangen en mogelijk een andere voeding aanschaffen. Je moet naar het gehele budget kijken.
 
Als het niet teveel gevraagd is enig idee welke processor welke voeding welke moederbord ik het beste kan kopen.ik heb namelijk geen idee wat past en wat niet en ook niet welke voeding ik dan zou moeten hebben en wordt dit niet zo duur dat misschien een nieuwe pc een betere optie is?
 
Goede vragen :) Daar kunnen wij mee helpen maar uiteindelijk kunnen wij dat niet bepalen.

Een goede voeding kost 40-50 euro
Een basis moederbord, gelijkaardig aan wat je nu hebt, rond de 70
Een "minimale" uitgave om je huidige CPU echt een boost te geven zo'n 180

Dat is 300 euro. Een videokaart die 4x sneller is dan je huidige heb je al voor iets meer dan 100 euro. Je zult mogelijk ook problemen met je windows gaan krijgen omdat je waarschijnlijk nu een OEM versie hebt en die is gebonden aan je moederbord.

Een ander ding is dat binnenkort de versie "4" chips uit gaan komen van Intel. Dat gaat in April gebeuren. Mogelijk heeft dat geen invloed op je beslissing, maar ik wil het toch melden om eventuele latere teleurstellingen te voorkomen.
 
van uitgaand, dat je een standaard 400 Watt voeding hebt en een midi-tower model. Kan je even checken om je voeding helemaal uit je kast te schroeven.
Pakken we voor je processor een paar stapjes hoger, die een veel betere benchmark heeft (Vergeleken met I3 3220 (Eind 2012 modellen) 36% snelheid winst.. Hij heeft alleen geen grafische GPU. Maar ik denk dat je wel een losse videokaart hebt?
http://nl.hardware.info/reviews/3311/23/amd-vishera-review-fx-8350-fx-8320-fx-6300-getest-fx-8350-vs-i5-3550--fx-6300-vs-i3-3220

Zie mandje http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B563658%5D=1&product%5B243391%5D=1
Hier mee kan je met gemak WOW steamen en of spelen. Denk eraan als je de onderdelen besteld, vraag ernaar of Azerty de bios update, anders kan je processor niet in het moederbord. Heb je er nog niks aan.

Zie link: http://img651.imageshack.us/img651/7413/biosp.png

Je kan met een druk op de knop in je bios je Processor opvoeren tot 4,2Ghz zonder consequenties. (Autimatisch)
Je kan eventueel voor het zekere een stille en krachtige processor koeling erbij nemen. Kom je op 200 Euro uit.

Kan je met die andere 300,00 een leuk festival bijwonen ;)

Edit: Eventueel + voeding en videokaart:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B563658%5D=1&product%5B243391%5D=1&product%5B555977%5D=1&product%5B540225%5D=1&product%5B469644%5D=1

417 Euro. Je kan nog je geheugen uitbreiden naar 16GB. Je hebt 4 banken, niet echt een must, maar makkelijker om tijdens het gamen, ook nog is video's op te nemen ect. (Van je ingame gameplay)
Zonder lag in de game, of al te Lage FPS.

Let erop: Neem wel dezelfde geheugen modules die je nu hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil allen bedanken voor alle hulp.
Ik heb het gelijk besteld, top bedankt.
Is het opvoeren echt zonder consequenties?
 
Laatst bewerkt:
als je je pc start simpel elke keer op DEL drukken tot je in je bios komt en dan wijst het zich vanzelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan