advies samenstellen nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
@gast0225.
Ok je hebt gelijk. ik heb het niet goed gelezen. niemand heeft gezegd dat acer slecht is.
Ik heb eens naar een medion en acer gekeken van dezelfde prijsklasse. ik vind acer erboven uitsteken. maar daar gaat het hier niet om.
(dus dat soort beweringen zijn ervaringsgestuurd. hun hebben waarschijnlijk alleen slechte ervaringen meegemaakt; van Pesu) misschien is dit bij jou verkeerd overgekomen maar met 'hun' bedoel ik van het internet. Ik heb het een beetje slecht geformuleerd:p

Maar laten we ons concentreren op de vraag van de TS.

nou ja. ik word hier niet wijzer van.
Ik hoor alleen maar dat ik een acer of een medion moet kopen, of juist weer niet. Jammer want nogmaals mijn vraag was niet welk merk kan ik kopen maar waar moet ik aan denken.

Ik ga het nog 1 keertje proberen:
Ik photoshop met pse en psp beide vragen veel RAM geheugen (beide min. 2GB) en een processor van 2 ghz of hoger.
Tevens wil ik er graag windows 7 en office 2007 op.

Wat zijn zijn de minimale eisen die jullie mij aanraden?
Hoeveel RAM geheugen?
Hoeveel schijfruimte? (we hebben al een losse harde schijf)
Welk type processor?
welke videokaart?

ik zou 4gb werkgeheugen aanraden een hardeschijf moet je zelf nagaan hoeveel je nodig hebt, videokaart ligt eraan of je ermee gaat game, en proccesor ligt er ook weer aan(je moet niet naar de ghz kijken maar naar het type proccesor)

verderik weet niet of je hem zo uit een winkel wilt of samengestelt op azerty.nl

gr Daniël

.

Ik photoshop met pse en psp beide vragen veel RAM geheugen (beide min. 2GB) en een processor van 2 ghz of hoger.

Hoeveel RAM geheugen?
Welk type processor?
welke videokaart?

Ok
Ik zou ook 4g RAM nemen.
Wat bedoel je met losse harde schijf. bedoel je dat die extern is en je hem er met een USB in moet steken? en zo niet. hoeveel gig heeft die?
Ik zou wel een goede processor nemen. De progammas worden zwaarder en zwaarder. Ik ben altijd fan van intel geweest en ik zou een i3 of i5 nemen.
de graka hoeft niet zwaar te zijn. een standaard is ook al goed. ATI radeon hd4200 is meestal een standaard.

maar zoals gamerverslaafd al zei. moet die custom zijn of kant en klaar?
Office 7 moet je er zelf bij kopen. zit voor zo ver ik weet nooit al geinstalleerd.

bedankt voor jullie antwoorden. Wij hebben bij onze huidige computer een losse harde schijf van 1TG (voor opslag/kopie foto's)

Maar als die photoshopprogramma's beide 2gb ram geheugen vragen, heb ik dan niet te kort aan 4 GB RAM?

nee, ze vereisen minimaal 2gb windows zelf neemt ongeveer 500/1000mb werkgeheugen inbeslag dus aan 4gb heb je genoeg

maar wil je hem samengesteld hebben op azerty of een kant en klare in de winkel?

Laatst bewerkt:
nee, ik wil gewoon weer lekker en snel kunnen werken met m'n 'foto's" zonder een uur te moeten wachten en een hoop geratel te horen. Het werkt nu zo fustererend. Dus ik heb zelf geen voorkeur!

ik zou wel even wachten op de mening van anderen misschien heeft iemand een betere pc gevonden

Marijke76, Marijke76, waarom nu niet luisteren naar gegeven adviezen? Klik voor de grap eens op dit linkje (één van de laatste pagina's uit de review) en kijk waar bijv. de videokaart uit de Paradigit zich bevindt.................... kijk vervolgens ook waar de videokaart uit de Dell zich bevindt.

Er worden je niet voor niets adviezen gegeven. We kunnen met zijn allen wel 100 machines voor je vinden, maar daar gáát het niet om. Het gaat om een machine die het meeste waar voor zijn geld biedt en die binnen je budget valt en dáár zijn de Medions en Acers absolute meesters in.

Ik had mij voorgenomen om niet meer te reageren in je topic (omdat je gegeven adviezen kennelijk naast je neer legt), maar ik wilde je de ranking van de videokaarten niet onthouden en je zodoende een mogelijke (toekomstige) teleurstelling besparen. Het is gewoon niet handig om in de zomer van 2010 een computer te kopen waarin een videokaart zit die een jaar of 3 achter loopt op de rest van de hardware (bij wijze van spreken).

Laatst bewerkt:
nou ja. ik word hier niet wijzer van.
Ik hoor alleen maar dat ik een acer of een medion moet kopen, of juist weer niet. Jammer want nogmaals mijn vraag was niet welk merk kan ik kopen maar waar moet ik aan denken.

Hoeveel RAM geheugen?
Welk type processor?
welke videokaart?

Heb je Windows 7 en Office 2007 zelf al of moeten die er ook bij gekocht worden?

Raoul, ik heb nog geen windows 7 of windows 2007, maar dit wil ik wel voor mijn nieuwe computer.

gast0225, ik leg jullie adviezen niet naast mij neer, maar in het begin van dit topic werd alleen maar geadviseerd van "neem de medion, nee...je moet acer nemen...er werd geen 1 keer ingegaan op mijn vragen. Er waren een aantal mensen die iets duidelijk tegen elkaar wilde maken. En daar ben ik niet op in gegaan.

Dan mis je de clou. Wat geopperd werd en nu herhaal ik het écht voor het laatst, is dat de eerstvolgende desktop van Medion sowieso voor jouw doeleinden tereikend zal zijn. Om je het punt nog duidelijker te laten inzien adviseer ik je de link in mijn vorige bericht open te klikken en dan op pagina '3D Mark vantage' te kijken. Zie hoe troosteloos de videokaarten in de genoemde Dell en HP staan gerankt.
Desondanks worden deze 2 machines jou door andere meelezers zonder blikken of blozen aangeraden. Ik vermoed dat door hen niet verder is gekeken dan de processor en prijs.
Als dát is wat je wilt, dan kan ik je 30 machines voorschotelen die allemaal binnen je budget vallen, maar nogmaals, niet één van die dertig kan qua compleetheid tippen aan een Medion of een Acer. Parallel aan dít verhaal loopt dan (volgens jou) de discussie tussen enkelen over het al dan niet beter zijn van een Medion dan wel een Acer.
Verdiep je zelf in die twee, typ bijvoorbeeld in Google Acer of Medion en lees!

@gast0225

dus jij wilt zeggen dat de i5 650 niet geschikt is voor haar doeleinden? ik denk dat in de volgende medion pc ook een i5 zit dus wat is hier het probleem? en verder is de 5450 geschikt voor haar doeleinden

Ik ga ermee stoppen, lees !!! Ik schrijf niet over de processor, ik schrijf over de videokaart die erin zit, da's een pure budgetkaart. Waarom lees je berichten niet goed door?
Waarom zou iemand zo'n kaart willen hebben, daar waar mogelijk (en daar gaan we weer) in de eerstvolgende Medion / Acer een totaal plaatje aan 'leukere' hardware zit.

Laatst bewerkt:
gast0225, misschien was je punt meer naar voren gekomen als je toen ook gelijk op mijn specifieke vragen was ingegaan. En niet alleen een bepaald merk computer. Als je zou zeggen dat de medion of acer juist een snelle processor zou hebbenm goede ram geheugen, enz. dan zou je punt aanslaan. Maar in het begin werd er alleen over een merk gepraat en dat zegt mij totaal niks.
Zelf nu weer ga je alleen op een merk in, niet over wat je mij aanraad op te kopen. Want beide merken hebben misschien wel te kort ram voor mij of te langzame processor.:o

Ik ga eens de verschillen tussen acer en medion naast elkaar leggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan