Advies voor aanschaf nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die van alternate is inderdaad beter, veel meer kun je er niet uit halen voor € 500,-

En dan zou je dus in feite neerkomen op de pc van Alternate, met als nadeel dat de videokaart van de Alternate pc op pagina 1 van dit topic wel een losse (en betere) videokaart heeft!

Wat hij bedoelde is overigens dat hij een moederbord met on-board videochip heeft gekozen in plaats van een losse videokaart.

Hier een bijgestelde optie, dus met separate cooler, een AMD-processor
en de HD van Samsung. Overigens wordt hier nu een geintegreerde grafische kaart (i.p.v. een separate) voorgesteld. Is dat voor mijn wensen (zie vraagstelling) werkbaar en; is het sowieso wel slim een geintegreerde ?

Informatique inBasic-B48 PC

Behuizing InWin Z645 Mini Tower, Black, 300W
Moederboard Asus M4A88T-M/USB3, AM3, 880G, 4xDDR3, mATX
Processor AMD Phenom II X4 925, 2.80GHz, 6MB, AM3
CPU Cooler Zalman CNPS10X Quiet, S1366/1156/775/AM3

Harddisk Samsung EcoGreen F3 1TB, 5400rpm, 32MB, SATA

Diskdrive Informatique 12 in 1 Cardreader, 3.5", Zwart, Int.
Grafische kaart Grafische kaart is geintegreerd op het moederbord
Geheugen 1xKingston ValueRam 4GB(2x2) DDR3 1333MHz C9
Geluidskaart High Definition Audio onboard
Office Windows Office Starter + Live Essentials
Besturing Microsoft Windows 7 H. Prem. NL, 64b, oem
Netwerkkaart Netwerkkaart is geintegreerd op het moederbord
Controller geen
DVD Writer Samsung SH-S223C 22xDVDRW, SATA, Zwart, bulk
Overige Windows Security Essentials

Laatst bewerkt:
Nu ga je weer bezuinigen op de processor. Dat schiet dus ook niet op als je gaat videobewerken. Tenminste, uit de startpost begrijp ik dat je dat voornamelijk gaat doen.

Voor de rest is het wel goed, de videokaart is net genoeg om HD films te kijken en oudere spellen te spelen, meer moet je er niet van verwachten.
Behalve de harde schijf: waarom een trage EcoGreen 5400 rpm schijf? Wij hebben het hier over de Samsung Spinpoint F3 1TB op 7200 rpm.

Laatst bewerkt:
Oke Ronald89,
Zou jij dan zo vriendelijk willen zijn, welke AMD-processor het dan zou moeten zijn (in relatie tot het videobewerken) en welke grafische kaart er beter bij zou passen.
De HD, dus, voor de duidelijkheid een 'Samsung Spinpoint F3 1TB op 7200 rpm'.

Zo moet ie dan dus zijn, tenzij - wat b.v. de cooler betreft in relatie tot deze processor - de balans er dan uit is (VET betreft de wijzigingen).

AMD Phenom II X4 955, 3.2GHz, 8MB, AM3, Black
Samsung SpinPoint F3 1TB, 7200rpm, 32MB, SATA
Grafische kaart : MSI GeForce GT 430, 1GB
Geheugen 1xKingston ValueRam 4GB(2x2) DDR3 1333MHz C9
Controller geen

Oke, Ronald89, ik vraag nu een offerte aan. O.a. bij Informatique - ken je dat bedrijf ?
Zie op http://www.informatique.nl/
En heb je nog suggesties, wat betreft bedrijven om een offerte aan te vragen ?

De meeste hardware clubs werken niet met offertes hoor, gewoon in je winkelmandje gooien en bestellen.

En informatique ken ik ja, goede winkel.

4launch.nl azerty.nl alternate.nl

alternate.nl komt vaak wat duurder uit
en 4launch.nl iets goedkoper het zijn allemaal goede webshops

ook hier geen offerte's maar gewoon winkelmandjes

Jullie horen wat het geworden is - en waar gekocht.

De offerte die ik ontvangen heb, rekent een prijs van Euro 679,00 ( Euro 570,59 ex. btw )
Is dat redelijk, of is deze 'samenstelling' goedkoper te krijgen; en zo ja, waar of bij wie ?

Processor AMD Phenom II X4 955, 3.2GHz, 8MB, AM3, Black
Harddisk Samsung SpinPoint F3 1TB, 7200rpm, 32MB, SATA
Grafische kaart MSI GeForce GT 430, 1GB
Toetsenbord Muis wordt meegeleverd bij optioneel desktop set
Geheugen 1xKingston ValueRam 4GB(2x2GB) DDR3 1333MHz C9
Controller geen

Is de voeding (300 watt) niet wat aan de krappe kant? Omdat het best pittige hardware is en met videobewerking heb je wel een computer die full-loaded is. En vaak zijn voedingen die inclusief kast worden geleverd niet zo goed.

Als ik ongeveer hetzelfde systeem samenstel bij Azerty inclusief montage, windows, office en 1 jaar garantie en een goede voeding. Maar dan kost het wel 700 euro.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B269473%5D=1&product%5B251552%5D=1&product%5B80156%5D=1&product%5B219321%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B242662%5D=1&product%5B281593%5D=1&product%5B235982%5D=1&product%5B262657%5D=1&product%5B260610%5D=1&product%5B79085%5D=1&product%5B7517%5D=1

Het is aan jou de keus wat je wilt. Als later toch blijkt bij het systeem van Informatique dat de voeding te zwak is (instabiliteit). Kun je er nog altijd een andere in doen. Alleen als het echt fout gaat is er wel een kans dat er een ander onderdeel stuk gaat. Met mijn systeem bij Azerty zal je daar geen last van hebben (een Cooler Master voeding van 550 Watt). En als je dan later upgrade hoef je geen nieuwe voeding te kopen.

Ik ga eens vragen, wat Informatique daar zelf van vindt ?

Ja doe maar, al zal het best kunnen dat ze zeggen dat 300 voldoende is. Ik heb even de (stressed) wattages bij mekaar opgeteld:
Processor: 125 Watt
Videokaart: 65 Watt
Harde schijf: 8 Watt
Overige hardware: 50 Watt
__________________________+
Totaal: 248 Watt

Dat kan dus nét. Want je moet altijd wat over houden en InWin is niet het beste voedingsmerk dus je zal ook geen volle 300 watt krijgen. Dus het kan krapjes alleen als je later gaat upgraden moet je er wel op rekenen dat je een nieuwe voeding moet kopen.

Dat upgraden is niet erg waarschijnlijk; aangezien hier al rekening is gehouden met een zogenaamde overwaarde (wat wensen betreft). Die PC moet minimaal 5 jaar mee en tegen die tijd zal er wel weer een nieuwe worden aangeschaft (mits de EU t.z.t. niet in elkaar geklapt is en de euro derhalve giga-gedevalueerd zal zijn). Maar ach, wie dan leeft, wie dan zorgt, zullen we maar zeggen ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan