advies voor nieuwe pc, nu nog het werkgeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
graag zou ik jullie advies willen inwinnen omtrent het geheugen wat het beste bij
de rest van de pc past.
in dit topic:http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=270263 vraag ik nog advies omtrent de moederbord.
de cpu wordt een amd 4200, 64 x2
als videokaart had ik 2 x de :MSI GeForce NX7300GT-TD256EH PCI-E in gedachten in pci express opstelling.
wat wil ik ermee?
af en toe de wat zwaardere spellen, beperkt photoshop, en regelmatig meerdere programma,s tegelijk, en een enkele keer video bewerking.
ik wilde wel graag een bekend merk en dacht zelf aan 2 x 512 mb vanwege de dual channel ddr?
alleen nu de snelheid en de cl nog?
wie kan me hierin een advies geven en een reden waarom juist dat advies?
aan de rest van de componenten kunnen jullie al zien dat ik het een beetje uitzoek op prijs kwaliteit verhouding dus zou wel een beetje in verhouding moeten staan met de rest.
bedankt alvast

Mijn kennis en interesse liggen niet direct op het geven van een waardeoordeel van moederborden en geheugen(merken) dus DAAR kan ik je helaas geen antwoord opgeven. Waar ik wel op zou willen reageren is de hoeveelheid geheugen die jij van plan bent aan te schaffen. Als je NU eind 2006 een pc koopt, dan koop je die (gemiddeld) voor een jaar of 3 tot 5 a 6.
Wetende dat Windows Vista eraan zit te komen vraag ik mij af of je er wel handig aan doet om "slechts" 1 giga intern geheugen te kopen. Ik zou op z'n minst (met Vista in het achterhoofd) 1,5 giga of zelfs liever 2 giga intern plaatsen. Voor het geld hoef je het niet te laten en wat 2007 en 2008 / 2009 allemaal aan "zuigende" software gaat brengen is het alleen maar handig om het vast te hebben. Later bijplaatsen kan natuurlijk altijd nog, maar als ik nu een mooi nieuw systeem zou bouwen zou ik het gelijk doen!

bedankt voor je reply,
ik was inderdaad van plan om in januari vista te kopen omdat ik nu geen update,s kan doen.
gaan we uit van 2 x 1 gb.

Als denk je Windows Vista te kopen is in januari, maar multimedia kom pas aan het eind van volgend uit kopen.

wat er in jan. uit komt van windows vista, daar zit geen mulimedia op.

maar zou het dan niet zonde zijn om nog een nieuwe versie van xp te halen?

Humpe, waar staat dat Vista pas veel later multimedia gaat bevatten?

Je zou natuurlijk ook gewoon bij Asus kunnen kijken welk geheugen zij adviseren, je moet dan even 'QVL download' bekijken.

als ik die bekijk dan krijg ik voor de 800 een leeg overzicht.

Dubber,

nog even reagerend op jouw opmerking / vraag m.b.t. de aanschaf van XP vandaag de dag.
Als ik de diverse publicaties van Mircosoft goed begrijp, dan bestaat de mogelijkheid om met een soort van voucher / coupon, een gratis update naar Vista te verkrijgen voor hen die NU een nieuwe pc met XP als OS kopen. Enige nadeel is dat die gratis update pas na 1 maart geleverd gaat worden.

Bron

Laatst bewerkt:
Kijk in de "bron" ook even naar de deelnemende pc-merken, het upgrade"feest" geldt kennelijk niet 100% onbeperkt voor elke pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan