advies voor virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

desperado1

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2003
Berichten
109
hoi

ik kwam er gisteren achter dat mijn virusscan F_Prot is verlopen, nu wil ik een nieuwe scanner,..
ik heb een karpersky aangeboden gekregen,
maar wordt hier en daar geadviseerd het niet te doen,
nu krijg ik advies een AVG free edition te nemen ,..

is dit een goede keus?
of iemand misschien een betere tip?

of kan ik misschien beter WEER die F-prot nemen?

ik heb wel een spybot & destroy
een pop up killer
en een firewall van zone alarm

alvast dank
 
Oei......
Weet je, deze vraag word zo vaak gesteld en telkens krijg je zeer uitéénlopende meningen. Ik hou het op Norton maar er zijn er velen die dat weer tegen spreken.
Hetzelfde gaat op voor alle andere scanners.
Maar als je mijn advies wil.

Betaald: Norton,
Gratis: Avast.
 
Geplaatst door Raymond Bos
deze vraag word zo vaak gesteld
Inderdaad. Daarom heb ik een standaardantwoord op mijn comp opgeslagen.:) Kijk maar of je er wat mee kunt.:)

Een beveiliging die bij mij uitstekend werkt (nooit last van virussen, wormen of spyware):

- AVG Antivirus free edition
- ZoneAlarm free edition
- SpywareBlaster
- SpyBot S & D met Resident ingeschakeld en TeaTimer uitgeschakeld
- Ad-aware SE
- Free Surfer pop-upstopper

AVG Antivirus is zo ingesteld dat hij elke dag automatisch update.
ZoneAlarm staat zo ingesteld dat hij in full stealth modus werkt, waardoor de pc onzichtbaar is voor andere pc's.
Met Windows taakplanner worden SpywareBlaster, Spybot en Ad-aware 1 x per week gestart en vervolgens geupdate en uitgevoerd. En er wordt 1 x per week een volledige virusscan gedraaid.
Free Surfer wordt automatisch gestart bij opstarten van de computer.

Bijkomend voordeel: Al deze software is gratis.

Downloaden:

AVG Antivirus
ZoneAlarm
SpywareBlaster
Spybot S & D
Ad-aware SE
Free Surfer

Handleidingen:

AVG Antivirus
ZoneAlarm
SpywareBlaster
Spybot S & D
Ad-aware SE
Free Surfer

Een goede beveiliging is alleen gewaarborgd bij regelmatig updaten: Virusscanner dagelijks (automatisch) en SpywareBlaster, Spybot en Ad-aware elke week. Voor die laatste 3 is Windows Taakplanner erg handig.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
:thumb:
Mooi antwoord Guus en erg duidelijk.
Alleen AVG??????
Nou ja, dat bedoel ik dus;)
 
Geplaatst door Raymond Bos
Alleen AVG??????
Niks mis met AVG. Alleen moet je het programma wel goed instellen.
Automatisch updaten bijvoorbeeld staat standaard op een interval van 9 dagen of zoiets. Daar moet je natuurlijk dagelijks updaten van maken (screenshot).
Ik gebruik dit programma nu al een jaar of 5 en het heeft alle virussen die ik binnenkreeg altijd keurig ontdekt en verwijderd.:)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Guus,

Daarom zeg ik ook dat meningen verschillen. Ook ik heb AVG gehad en altijd up to date. Hij liet helaas de één na de andere virus door.
Fijn dat hij bij jou naar behoren werkt in ieder geval!
 
zo das een hele mooi tip zo thanks,.......
alleen als ik die avg wil nemen, kom ik weer op andere blz en daar wil ik hem downloaden, maar kom ik weer op de 1ste blz,..noem me maar heel erg dom, maar kan die niet downloaden,ik doe iets niet goed dus :eek:

nog effe 1 vraagje,
ik wist dus niet beter of ik zone alarm had, maar dat blijkt nu misschien alleen een firewall te zijn, hoe of waar kan ik dan zien welke ik heb???
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door desperado1
hoe of waar kan ik dan zien welke ik heb???
In je systemtray staat dan een ikoontje met ZA en als je op Ctrl+Alt+Del drukt zie je in het venster dat dan verschijnt Zlclient staan. (Zie bijlage.)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
ja die ZA heb ik wel in mijn systemtray(aannemende dat je me taakbalk bedoeld)
maar als ik ctrl alt en del doe staat ie er niet bij zoals jij zegt......

kan dit komen omdat ie aan het opstarten gekoppeld is??
of houd dat in dat het misschien dan toch die firewall is?

en maakt het wat uit als ik die avg bijv van hier haal??
klik hier
 
Laatst bewerkt:
Over dat downloaden van AVG: als ik op de downloadlink van Majorgeeks klik (zie bijlage) ga ik inderdaad naar een volgende pagina, maar daar begint de download gewoon. Maar van de site die jij noemt kun je hem ook downloaden.
Waarom ZA wel in je systemtray (tja, zo noemt Microsoft dat deel rond de klok nu eenmaal) en niet in dat andere schermpje staat, weet ik niet (ken Win 2000 niet zo goed), maar je hebt in ieder geval ZoneAlarm draaien.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
ja maar ik dacht dus goed beschermd te zijn daarmee, maar hoor nu dus dat dat alleen een zonealarm firewall is,..en aangezien die F prot verlopen is, zou dit dus inhouden dat ik nu helemaal geen virusscan heb,..
is dit in een hijack te zien?

zo ja ik heb namelijk ook een hijack log staan hier
 
Geplaatst door desperado1
aangezien die F prot verlopen is, zou dit dus inhouden dat ik nu helemaal geen virusscan heb,..
Dat had ik al begrepen.:) Daarom kun je nu dus het beste AVG downloaden en installeren - of Avast, zoals Raymond suggereert (is ook een goede en ook gratis).
Als je meer wilt weten over spyware en Hijackthis-logs, kun je hier eens kijken.
En hier vind je nog veel meer info over beveiliging.

Guus.
 
ik keek net ff in mijn bestanden,..daar zie ik in mijn progr file\zone lab \zone alarm

5 blauwe pc tjes staan

1 meldt: alert_ZA
2 meldt:email ZA
3 meldt:firewall ZA
4 meldt:progr ZA
5 meldt: secerity ZA

en dan nog een paar dingen,..
bestandversie staat 371930
 
ja maar ik dacht dus goed beschermd te zijn daarmee, maar hoor nu dus dat dat alleen een zonealarm firewall is,..en aangezien die F prot verlopen is, zou dit dus inhouden dat ik nu helemaal geen virusscan heb,..
is dit in een hijack te zien?

zo ja ik heb namelijk ook een hijack log staan hier
 
Geplaatst door desperado1
bestandversie staat 371930
De laatste versie (van de Free Edition) is 55.062.000.
Dubbelklik op het ikoontje van ZA in de taakbalk/systemtray :))).
Ga in de sectie Overview naar het tabblad Preferences, klik op Check For Update en volg de aanwijzingen. (Zie bijlage.)
Mocht dit om een of andere reden problemen opleveren, download dan de laatste versie, verwijder de huidige en installeer vervolgens de laatste versie.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door desperado1
ja maar ik dacht dus goed beschermd te zijn daarmee, maar hoor nu dus dat dat alleen een zonealarm firewall is,..en aangezien die F prot verlopen is, zou dit dus inhouden dat ik nu helemaal geen virusscan heb,..
is dit in een hijack te zien?

zo ja ik heb namelijk ook een hijack log staan hier

Ja, dat is te zien. Uit je log blijkt dat de ZoneAlarm firewall netjes met Windows opstart. ZoneAlarm staat ook bij de lopende processen, dus dat is in orde. Mits ZoneAlarm goed is ingesteld.

Maar dat is alleen een firewall, dus je moet nog wel een antivirusprogramma installeren. Kaspersky bijvoorbeeld.
 
Geplaatst door Guus abc
De laatste versie (van de Free Edition) is 55.062.000.
Dubbelklik op het ikoontje van ZA in de taakbalk/systemtray :))).
Ga in de sectie Overview naar het tabblad Preferences, klik op Check For Update en volg de aanwijzingen. (Zie bijlage.)
Mocht dit om een of andere reden problemen opleveren, download dan de laatste versie, verwijder de huidige en installeer vervolgens de laatste versie.

Guus.

okay zal ik ff checken,ik heb het ff opgeschreven ..... :) THANK YOU:thumb:
ik heb inmiddels die avg gedownload en laten lopen,..
die heeft nu al 2 trojans te pakken (als ik het goed begrepen heb) terwijl ie bij housecall niets meer had gevonden,.....

ik ben echt blij met je overzichtje met downloads en handleidingen,.....kan ik alles eens op mijn gemakje uitpluizen,....want op het laatst weet ik het niet meer,..

:love: :love: :thumb:
 
Geplaatst door buffy


Ja, dat is te zien. Uit je log blijkt dat de ZoneAlarm firewall netjes met Windows opstart. ZoneAlarm staat ook bij de lopende processen, dus dat is in orde. Mits ZoneAlarm goed is ingesteld.

Maar dat is alleen een firewall, dus je moet nog wel een antivirusprogramma installeren. Kaspersky bijvoorbeeld.

hi buffy :D zocht je vanmiddag al,..
had je die topic nog gelezen?
ja sorry hoor, was niet zo bedoeld,...

maar ja vandaag had ik alle tijd dus ik ben aan de slag gegaan,.....heb die kasperrsky maar niet genomen , omdat je zei dat er na 3 maanden dan weer verloopt enzo,..en ik zag vandaag op het forum dat mensen daar ook al problemen mee hadden, dus heb ik nu toch maar die avg genomen,...:thumb:
 
Geplaatst door desperado1
kan ik alles eens op mijn gemakje uitpluizen,....want op het laatst weet ik het niet meer
Succes.:thumb:
Hoop dat je net zolang spyware- en virusvrij blijft als ik.:)

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan